Categories: Hírek

Taxi, de akár mentő is lehet az önvezető ID. Buzz

Halászháló, újrahasznosított anyag a belső tér alapja

 

 

Jövőre sorozatgyártásba kerül a VW ID. Buzz elektromos modellje, ami taxiként, áruszállítóként vagy mentőautóként történő alkalmazását is elképzelhetőnek tartja a gyártó – hívja fel az újszerű alkalmazásra a figyelmet az Alapjárat.

Gőzerővel dolgozik az elektromos járművek kínálatának bővítésén a Volkswagen. Az új érkezők között lehet a 2022-től sorozatgyártásba kerülő ID. Buzz kisbusz is, melyet Európában és Amerikában más-más kivitelben mutathatnak be. A Volkswagen tervei alapján a jármű 2025-ben akár már teljesen önvezető formában is elérhetővé válhat – méghozzá akár egészségügyi célokra is.

A Hamburgban tartott ITS Világkongresszuson a német gyártó bemutatott egy személyszállító, áruszállító illetve önvezető mentőautó-koncepciót, melyhez az ID. Buzz szolgáltatná az alapot. A VW becslései szerint az évtized végére a vállalat bevételeinek mintegy 15 százalékát a különféle mobilitási szolgáltatások adják majd. Az ID. Buzz kisbusz alapvetően a jövő személyszállítási megoldásai között kaphat szerepet, és akár a betegellátásban is forradalmi újdonságot jelenthet.

„Tervezőként a mi feladatunk, hogy megálmodjuk a jövő közlekedési környezetét. Ehhez meg kell próbálnunk belelátni a jövő emberének fejébe, elemeznünk kell az alapvető szükségleteiket, és ezeknek megfelelő járműveket kell gyártanunk” – fogalmazott Albert Kirzinger, a VW Commercial Vehicles vezető tervezője a hamburgi eseményen.

A mellékelt videóban számos önvezető koncepció is látható. A Volkswagen kiemelte, hogy a bemutatott terveken szereplő járművek belső tere főként újrahasznosított anyagokból – többek között ipari hulladékból, halászhálókból – készült.

A német autógyártó a prototípusokban lévő ülések kialakítására is büszkén tekint. Az önvezető járművekben ugyanis a huzatokhoz nem használtak állati eredetű anyagokat, az ülések kényelmesek, és könnyen tisztíthatók. A Volkswagen ezzel együtt elismerte, hogy a Hamburgban jelenleg is üzemelő közösségi szolgáltatásuk egyelőre túl drága ahhoz, hogy a napi közlekedésben résztvevők széles körében elérhetővé váljon.

 

A világ számos pontján már tesztelik, vagy éppenséggel alkalmazzák a sofőr nélküli alternatívákat a közösségi közlekedésben. Kötött pályán, a föld alatt utasokat szállító járművek esetén ez kevesebb problémát okoz – olvasható a tájékoztatóban.

Cash/fotó: carbuzz.com

OldA

Recent Posts

Változás jön az autópálya-matrica vásárlásnál szeptembertől

Szeptembertől már nemcsak a benzinkutakon, hanem online is „ingyen” lehet autópálya-matricát venni: egy most elfogadott…

6 óra ago

A motorháztető az új ellenség: újabb korlátozás jöhet?

Az autózás biztonságával foglalkozó szakemberek folyamatosan vadásznak azokra a részletekre az autók dizájnjában, amik kevésbé…

6 óra ago

Beszorult és elégett egy férfi egy Teslában

Tűzcsapda négy keréken – brutális haláleset miatt perlik a Teslát „Minden vallásnak van egyfajta pokolváltozata,…

6 óra ago

Ezért nem akarnak villanyautót az európai autósok

Csökken a lelkesedés a villanyautóra való átállás kapcsán, mutat rá egy friss felmérés. Az is…

6 óra ago

Papucsban vezetés? Itt a lista, hol mekkora bírság jár érte

A járművezetőknek mindig olyan lábbelit kell viselniük, amelyben megfelelően tudnak vezetni, és valljuk be, a strandpapucs…

6 óra ago

Melyik bírja tovább a villanyautóknál, a kaszni vagy az akkumulátor?

Az elektromos autókkal szemben sokszor felmerül az a kritika, hogy akkumulátoraik rövid idő alatt elvesztik…

22 óra ago