Categories: Hírek

Taxi, de akár mentő is lehet az önvezető ID. Buzz

Halászháló, újrahasznosított anyag a belső tér alapja

 

 

Jövőre sorozatgyártásba kerül a VW ID. Buzz elektromos modellje, ami taxiként, áruszállítóként vagy mentőautóként történő alkalmazását is elképzelhetőnek tartja a gyártó – hívja fel az újszerű alkalmazásra a figyelmet az Alapjárat.

Gőzerővel dolgozik az elektromos járművek kínálatának bővítésén a Volkswagen. Az új érkezők között lehet a 2022-től sorozatgyártásba kerülő ID. Buzz kisbusz is, melyet Európában és Amerikában más-más kivitelben mutathatnak be. A Volkswagen tervei alapján a jármű 2025-ben akár már teljesen önvezető formában is elérhetővé válhat – méghozzá akár egészségügyi célokra is.

A Hamburgban tartott ITS Világkongresszuson a német gyártó bemutatott egy személyszállító, áruszállító illetve önvezető mentőautó-koncepciót, melyhez az ID. Buzz szolgáltatná az alapot. A VW becslései szerint az évtized végére a vállalat bevételeinek mintegy 15 százalékát a különféle mobilitási szolgáltatások adják majd. Az ID. Buzz kisbusz alapvetően a jövő személyszállítási megoldásai között kaphat szerepet, és akár a betegellátásban is forradalmi újdonságot jelenthet.

„Tervezőként a mi feladatunk, hogy megálmodjuk a jövő közlekedési környezetét. Ehhez meg kell próbálnunk belelátni a jövő emberének fejébe, elemeznünk kell az alapvető szükségleteiket, és ezeknek megfelelő járműveket kell gyártanunk” – fogalmazott Albert Kirzinger, a VW Commercial Vehicles vezető tervezője a hamburgi eseményen.

A mellékelt videóban számos önvezető koncepció is látható. A Volkswagen kiemelte, hogy a bemutatott terveken szereplő járművek belső tere főként újrahasznosított anyagokból – többek között ipari hulladékból, halászhálókból – készült.

A német autógyártó a prototípusokban lévő ülések kialakítására is büszkén tekint. Az önvezető járművekben ugyanis a huzatokhoz nem használtak állati eredetű anyagokat, az ülések kényelmesek, és könnyen tisztíthatók. A Volkswagen ezzel együtt elismerte, hogy a Hamburgban jelenleg is üzemelő közösségi szolgáltatásuk egyelőre túl drága ahhoz, hogy a napi közlekedésben résztvevők széles körében elérhetővé váljon.

 

A világ számos pontján már tesztelik, vagy éppenséggel alkalmazzák a sofőr nélküli alternatívákat a közösségi közlekedésben. Kötött pályán, a föld alatt utasokat szállító járművek esetén ez kevesebb problémát okoz – olvasható a tájékoztatóban.

Cash/fotó: carbuzz.com

OldA

Recent Posts

Európába is elhozhatja hatótávnövelős villanyautóját a Volkswagen

A Volkswagen is beszállna a hatótávnövelt villanyautók (EREV) európai piacára, ahol eddig csak néhány szereplő…

3 óra ago

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap 150 000 FORINT KEZDÉSI TÁMOGATÁSSAL!2025. április 28-án, HÉTFŐN 10:00 órakor  A…

1 nap ago

Traffipaxok brutális tévedései: 700-zal száguldó Ford és gyorshajtó parkoló autó

Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…

3 nap ago

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

4 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

4 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

5 nap ago