Categories: Hírek

Taxi, de akár mentő is lehet az önvezető ID. Buzz

Halászháló, újrahasznosított anyag a belső tér alapja

 

 

Jövőre sorozatgyártásba kerül a VW ID. Buzz elektromos modellje, ami taxiként, áruszállítóként vagy mentőautóként történő alkalmazását is elképzelhetőnek tartja a gyártó – hívja fel az újszerű alkalmazásra a figyelmet az Alapjárat.

Gőzerővel dolgozik az elektromos járművek kínálatának bővítésén a Volkswagen. Az új érkezők között lehet a 2022-től sorozatgyártásba kerülő ID. Buzz kisbusz is, melyet Európában és Amerikában más-más kivitelben mutathatnak be. A Volkswagen tervei alapján a jármű 2025-ben akár már teljesen önvezető formában is elérhetővé válhat – méghozzá akár egészségügyi célokra is.

A Hamburgban tartott ITS Világkongresszuson a német gyártó bemutatott egy személyszállító, áruszállító illetve önvezető mentőautó-koncepciót, melyhez az ID. Buzz szolgáltatná az alapot. A VW becslései szerint az évtized végére a vállalat bevételeinek mintegy 15 százalékát a különféle mobilitási szolgáltatások adják majd. Az ID. Buzz kisbusz alapvetően a jövő személyszállítási megoldásai között kaphat szerepet, és akár a betegellátásban is forradalmi újdonságot jelenthet.

„Tervezőként a mi feladatunk, hogy megálmodjuk a jövő közlekedési környezetét. Ehhez meg kell próbálnunk belelátni a jövő emberének fejébe, elemeznünk kell az alapvető szükségleteiket, és ezeknek megfelelő járműveket kell gyártanunk” – fogalmazott Albert Kirzinger, a VW Commercial Vehicles vezető tervezője a hamburgi eseményen.

A mellékelt videóban számos önvezető koncepció is látható. A Volkswagen kiemelte, hogy a bemutatott terveken szereplő járművek belső tere főként újrahasznosított anyagokból – többek között ipari hulladékból, halászhálókból – készült.

A német autógyártó a prototípusokban lévő ülések kialakítására is büszkén tekint. Az önvezető járművekben ugyanis a huzatokhoz nem használtak állati eredetű anyagokat, az ülések kényelmesek, és könnyen tisztíthatók. A Volkswagen ezzel együtt elismerte, hogy a Hamburgban jelenleg is üzemelő közösségi szolgáltatásuk egyelőre túl drága ahhoz, hogy a napi közlekedésben résztvevők széles körében elérhetővé váljon.

 

A világ számos pontján már tesztelik, vagy éppenséggel alkalmazzák a sofőr nélküli alternatívákat a közösségi közlekedésben. Kötött pályán, a föld alatt utasokat szállító járművek esetén ez kevesebb problémát okoz – olvasható a tájékoztatóban.

Cash/fotó: carbuzz.com

OldA

Recent Posts

5000 forint és hétfőig kötelező volt befizetni: a NAV is keményen rászállhat arra, aki elfelejtette

Március 31-én lejárt a kötelező kamarai hozzájárulás befizetésének határideje, amely évente 5000 forintot jelent a…

3 nap ago

Újabb budapesti utcákban vált fizetőssé a parkolás: ezt kell tudni

Április 2-től újabb parkolási övezet vált fizetőssé, ahol reggel 8 órától este 6 óráig kell…

3 nap ago

Leáldozott a papírnyugtáknak: júliustól munkába állhat a NAV új rendszere

Megjelent a Magyar Közlönyben az e-pénztárgépek forgalmazásáról, üzemeltetéséről, valamint az e-pénztárgépek és az e-nyugta kiállításának…

4 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt 2025. április 6-ig megváltozik a forgalmi rend. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…

5 nap ago

Tegnaptól érvényes: több mint 200 ezer vállalkozást érint!

Hatályba lépett az e-pénztárgépekről szóló rendelet. Keddtől hatályos az e-pénztárgépekről szóló rendelet, amely jelentősen átalakíthatja a…

5 nap ago

Kamarai díj fizetési határidőn túl

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának minden vállalkozó, vállalkozás köteles éves regisztrációs díjat fizetni. A díj…

5 nap ago