Annyira sikeresnek bizonyultak a Duna-menti nemzetközi kerékpárút burkolatába tavaly ősszel kevert világító szemcsék Esztergomban, hogy ezt a megoldást több közúti szakaszon is végrehajtják majd Magyarországon – derül ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleményéből.
Az egy éve üzemelő világító kerékpárút beválni látszik, az előremutató műszaki megoldást ezért érdemes másféle módon is, többfelé kipróbálni. Így kísérleti jelleggel világító útburkolati jelek festése kezdődik meg a Magyar Közút kezelésében lévő hálózaton – mondta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, aki arról is szólt, hogy november végéig öt megyében tizenegy helyszínen, jelentős idegenforgalmi célpontok környékén dolgoznak a kivitelezők a kerékpárutak mellett két közútszakaszon is.
A minisztérium úgy véli, hogy ennek a megoldásnak köszönhetően kényelmesebbé és biztonságosabbá vált az egyébként kivilágítatlan útszakasz esti, éjszakai használata. A biciklisták sötétben vagy borús időben is könnyedén követhetik a nyomvonalat.
Arról is beszámolnak, hogy próba jelleggel, kis tételben már Esztergomnál is alkalmazták a világító záróvonal festéket és technológia igazolta az előzetes várakozásokat.
Lényegében ezt a projektet terjesztik ki és öt megyében, különböző földrajzi viszonyoknál tesztelik tovább az innovatív megoldást.
November végéig Tihanynál, Cegléd-Nagykőrös, Tát-Nergesújfalu, Vác- Sződliget, Zalaegerszeg-Zalalövő, Zebegény-Nagymaros között festik fel az új biztonságot elősegítő útburkolati jeleket.
Schanda Tamás közlése szerint a világító kerékpárút az elmúlt egy évben jól bírta a környezeti terhelést, ezért bízhatnak abban, hogy a hasonló technológián alapuló burkolatjelek másutt is beválnak majd. A biciklisták után heteken belül az autósok is találkozhatnak világító záróvonalakkal. A 4-es főút vecsési szakaszán a kerékpársáv sárga jelét festik át fénnyel feltöltődő, átlátszó speciális festékkel. A 710-es főútnál pedig azt vizsgálják majd, hogy a festés milyen mértékben növeli a Balatonfűzfő-Papkeszi körforgalom éjszakai láthatóságát, közlekedésbiztonságát. A hazai fejlesztésű technológia népszerű pihenőövezetek, kirándulóhelyek, tömegeket vonzó turisztikai látványosságok közelében mutatkozik be a szélesebb nagyközönségnek – fejtette ki a miniszterhelyettes.
Cash/fotó: Magyar Közút
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…
A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…
A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…
Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…
2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…
A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…