A tervek szerint 10 éven belül magas technológiai színvonalú, a környezetet kisebb mértékben terhelő, hazai gyártású autóbuszokra cserélik a magyarországi autóbusz-állományt – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter csütörtökön Budapesten, a Credobus Econell 18 Next hazai fejlesztésű csuklós autóbusz bemutatóján.
Magyarországon jelenleg mintegy 8500 autóbuszt tartanak üzemben, amelyek átlagéletkora meghaladja a 14 évet; célul azt tűzték ki, hogy ezt jóval 10 év alá vigyék – közölte a miniszter.
Kiemelte: a hazai autóbusz-stratégiát egyebek mellett arra alapozta a kormány, hogy Magyarországon komoly autóbuszfejlesztési- és gyártási kapacitás, valamint szakértelem áll rendelkezésre.
A hazai fejlesztésű és gyártású Credobus Econell 18 Next csuklós autóbusz ultrakönnyű vázszerkezetre épített jármű, a kategória legkedvezőbb üzemanyag-felhasználású és legalacsonyabb fajlagos szén-dioxid kibocsátású terméke – ismertette Krankovics István, a gyártó Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója.
Palkovics László felhívta a figyelmet arra, hogy a hagyományos hajtásláncok fölött eljárt az idő, csökkenteni kell a járművek által okozott emissziót.
A miniszter kitért arra is, hogy a magyar gazdaság pozitív irányba változott; mint mondta, a magyar ipar high-tech, a járműipar ennek jó példája. Felidézte a Nemzetközi Valutaalap (IMF) egy évvel ezelőtti tanulmányát, amelyben minősítették a különböző országok iparszerkezetét a high-tech gyártásképesség és a high-tech termékek szempontjából.
Magyarországon ez 70 százalék volt, annyi, mint Németországban vagy Dániában, ezzel a lista elején álltunk – fogalmazott.
A miniszter az új buszt bemutatva kiemelte, hogy újra van magyarországi gyártású csuklós autóbusz.
A gyártó Kravtex Kft.-ről szólva jelezte, hogy a vállalat beszállítója a legnagyobb hazai közösségi közlekedési szolgáltatónak, a közelmúltban adták át egy 420 darabos keret utolsó autóbuszait a Volánbusznak.
Krankovics István közölte: az új jármű, az Econell 18 Next a hasonló méretű és befogadóképességű buszoknál 3 tonnával, 15 százalékkal könnyebb, ez ugyanennyivel kevesebb üzemanyag-fogyasztást és környezetszennyezést jelent.
Elmondta azt is, hogy Kravtexnek jelenleg mintegy 2400 busza üzemel a Volánbusznál – olvasható az MTI tudósításában.
Forrás: MTI
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…