Október 16-tól, szombattól hétvégenként csak az első ajtót lehet felszállásra használni a 44-es és a 45-ös buszokon. Akinek nincs érvényes jegye vagy bérlete, a járművezetőtől tud vásárolni – írja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményében.
A korábbi időszakok tapasztalatait kiértékelve kettő, a XVI. kerület különböző részeit az Örs vezér terével összekötő járaton, a 44-es és 45-ös buszon vezeti be az első ajtós felszállási rendet október 16-tól, szombattól a BKK. Az intézkedés csak a hétvégi időszakra vonatkozik, munkanapokon továbbra is minden ajtót lehet felszállásra használni a két járaton.
Az elmúlt időszak tapasztalatai azt mutatják, hogy az első ajtós felszállási rendnek köszönhetően jelentősen javulhat az utasok biztonságérzete, illetve az intézkedésnek köszönhetően jóval könnyebb a jogosulatlanul utazók kiszűrése is, hiszen a járművezetők már az utazás megkezdése előtt tudják ellenőrizni a jegyeket és a bérleteket. Akinek szüksége van rá, a járművön is meg tudja vásárolni a jegyét. A BKK továbbra is azt tanácsolja ügyfeleinek, hogy jegyüket vagy bérletüket az utazás megkezdése előtt, a város számos pontján elérhető automatákból, pénztárakban, ügyfélközpontokban, viszonteladói partnereitől vagy mobiltelefonon szerezzék be.
Az elmúlt időszakban az Örs vezér teréről Árpádföldre közlekedő 31-es buszon, a XIX., a XX. és XXIII. kerületet összekötő 123-as és 123A járaton, a Káposztásmegyerről a Keleti pályaudvarhoz közlekedő 20E buszon, az Újpest és Újpalota között közlekedő 196-os és 196A buszokon, a III. kerületet kiszolgáló 34-es és 106-os járatokon, a Budakeszire közlekedő 22-es járatcsaládon, a dél-pesti 66-os buszcsaládon, a Kőbánya-Kispestet a XVIII. kerület különböző részeivel összekötő 182-es és 184-es buszokon vezették be a hétvégékre az első ajtós felszállási rendet. A csepeli buszokra hétköznap is csak járművezetői ellenőrzés után lehet felszállni.
A Budapesti Közlekedési Központ az ősz folyamán is folytatja az első ajtós felszállási rend kiterjesztését. A bővítés során csak olyan vonalakon várható a módszer bevezetése, ahol az nem okoz fennakadást vagy nem növeli jelentősen a menetidőt. A rendszer továbbra sem minden vonalon és nem minden időszakban lesz érvényes, tehát a legforgalmasabb vonalszakaszokon a hétköznapi csúcsidőszakban egészen biztosan nem vezetik be – olvasható a tájékoztatóban.
Cash/fotó: BKK
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…