Categories: Hírek

Megérkezett Magyarországra az ex-firenzei taxi

A villanyautósok most szembesülnek a Leaf titkaival

 

Néhány hete hirtelen felindulásból leütöttünk egy aukción egy 223 ezer km-t futott 30 kWh-s Nissan Leafet, ami első életét Firenzében egy taxiflotta tagjaként élte le. Kíváncsiak vagyunk rá, hogy milyen állapotban van egy ilyen autó, és mit lehet kapni ma a használt piacon 3 millió forintért. Az autó hosszas papírmunka és szállítás után megérkezett Magyarországra, és meg is ejtettük az első rögtönzött szemlénket – írja a villanyautosok.hu.

Magazinunk hetek óta nyomon követi a Villanyautósok portál akcióját, amelyben egy Firenzében meghirdetett korábbi taxit vásároltak meg, mert a hirdetésben több ellentmondást is tapasztaltak, amelyről saját maguk kívántak meggyőződni.

Nos, megérkezett az egykori taxi Magyarországra. A tapasztalatok a hazai e-autóval taxizók, illetve az ilyen járműre váltani kívánók számára egyaránt hasznosak lehetnek.

Az ex-taxi kellemes és kellemetlen meglepetéseket egyaránt tartogatott. Az autó egyes részei jobbak, mint amire számítottunk, máshol viszont olyan problémákkal szembesültünk, amit nem jeleztek a hirdetésben. A hosszúra nyúlt szállítási idő oka állítólag az volt, hogy az érvényes előírások szerint Olaszországból külföldre csak 6 hónapnál fiatalabb műszakival adhatnak el autót, ha ennél régebbi az autó műszaki vizsgája, akkor szállítás előtt le kell vizsgáztatni. A papírokat még nem hozta a postás (azok csak az autó után érkeznek), de az autó állapota alapján nehezen hihető, hogy ez az autó az elmúlt félévben sikeresen levizsgázott.


Meglepő, de a 223.000 km taxihasználat után a beltér inkább koszos, mint kopott. Bízunk benne, hogy egy ügyes autókozmetikás csodát tehet vele. Persze a műanyag elemekre fúrt lyukakat vagy a tetőn a szabadjelző és az extra antennák helyét nem lesz ilyen egyszerű eltüntetni, de ez nem is feltétlenül cél.

Tudtuk jól, hogy az autó taxi volt és ennek nyomai láthatók maradnak.

Egyértelműen lesz persze mit cserélni, javíttatni az üzembiztos működés és az esztétikusabb megjelenés érdekében. Természetesen az elvégzett javításokról és azok költségeiről rendszeresen beszámolunk majd.

A legizgalmasabb és legfontosabb kérdés talán az akku állapota. A tippelt megtehető kilométerek az első 50 km használatot követően is nagyon biztatók, a LeafSpy kiolvasás a már ismert 12 pálcikától is meglepőbb eredményeket adott – olvashatók az első benyomások.

Cash/fotó: Villanyautósok

OldB

Recent Posts

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

2 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

2 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

3 nap ago

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…

3 nap ago

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…

3 nap ago

Visszamenőleges ellenőrzések – Célkeresztben a 2020-2021-es évek

A Nemzeti Adó-és Vámhivatal alapesetben 5 évre visszamenőleg végezhet ellenőrzéseket az adózóknál. Jelenleg a nemzetközi…

4 nap ago