Az autóvásárlók kevesebb, mint negyede vásárolna dízel meghajtású gépkocsit, legtöbben pedig hibrid üzemű autót vennének – derül ki az Opinio piackutató felméréséből.
A márkák népszerűségi rangsorát két német márka, a Volkswagen (28%) és az Opel (27%) vezeti, harmadik helyen egy japán cég, a Toyota fért még fel a képzeletbeli dobogóra, ismertette országosan reprezentatív kutatásának eredményeit az Opinio piackutató applikáció. E szerint az autómegosztó szolgáltatások iránt is növekszik az érdeklődés, igaz, egyelőre a társadalom kevesebb mint fele ismerkedett meg eddig ezzel a fogalommal.
Az Opinio kutatása szerint a 16-59 közötti korosztály közel fele szeretne autót vásárolni a következő három év során. A válaszadók valamivel több, mint fele használt autóban gondolkodik, igaz, az idősebb generációnál már inkább az új autó vásárlása jelenik meg igényként.
Egy hipotetikus autóvásárlás esetében a gépkocsira átlagosan 2,98 millió forintot költenének a válaszadók. A többség (28 százalék) 1-3 millió forint közötti összeget jelölt. Nagyobb összeget a férfiak, illetve a gazdaságilag erősebb demográfiai csoportok hajlandóak költeni: 50-59 évesek, a diplomások, illetve a fővárosiak. A gépkocsipiacon még mindig a készpénzes, helyben fizetés a domináns fizetési mód. Ezzel szemben a megkérdezettek közel 45 százaléka használna fel valamilyen kölcsönkonstrukciót az autósávásláshoz – ezek közül a lízing és a személyi kölcsön tűnnek a legnépszerűbb opcióknak.
A megkérdezettek mindössze 20 százaléka rendelkezik 5 évnél fiatalabb autóval. Az autók életkora és a tervek között nincs egyenes összefüggés. Az 2-5 éves autóval rendelkezők ugyanakkora arányban terveznek autóvásárlást, mint azok, akik jelentősen öregebb, akár 15 évesnél idősebb autóval rendelkeznek.
Üzemanyag meghajtás és technológia szempontjából elég bizonytalanok a megkérdezettek. Közel ugyanakkora arányban jelölték a hibrid, az elektromos, illetve a benzines autókat. Az elektromos autókkal kapcsolatban nagymértékű nyitottság tapasztalható. A megkérdezettek 3 százaléka már most is rendelkezik elektromos autóval, míg további 44 százalék nyitott lenne egy ilyen gépkocsi beszerzésére.
Az elektromos autók a fiatalok és a diplomások körében népszerűbbek az átlagosnál. A megkérdezettek 84 százaléka szerint az alacsonyabb árak segítenék a leginkább ennek a gépkocsi formának a terjedését. Fontos még a technológia fejlesztése (nagyobb hatótávolság elérése), illetve az infrastruktúra fejlesztése (több töltőállomás telepítése).
A dízel technológiát viszont mindössze 24 százalék jelölte, mint potenciális választási lehetőség autóvásárlás esetén. A válaszadók fele kimondottan az elektromos autókban látja a közlekedése jövőjét – olvasható az e-cars.hu oldalán.
Cash/fotó: Youtube
Fémdoboz, ami néha mér, néha csak figyel – mégis egyre többen lassítanak miatta. A Trafibox…
Metál Zoltán, az Országos Taxiszövetség elnöke az ATV reggeli műsorában: Forrás: ATV
Sokan terveznek autós nyaralást, ám az egyes európai országok gyakorlata között jelentős eltérés mutatkozhat autópálya…
Mindig kérdés, hogy külföldi utazásokon az adott ország rendőrei milyen iratokat és kötelező tartozékokat kérhetnek…
Ha az autódba beülsz, és szaunának érzed, van egy trükk, ami gyorsabban lehűti, mint a…
Erre érdemes figyelni, hogy elkerüljük a nagy kiadásokat Szeretne utólagosan felszerelni egy vonóhorgot - például…