Categories: Hírek

A földrajzi lefedettség hiánya a legnagyobb gond

Hiányos a töltőállomások infrastruktúrája

 

Az MVM Mobiliti Kft. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. hosszú távú együttműködési megállapodást kötött a hazai gépjárműtöltő infrastruktúra fejlesztése és az európai közlekedési hálózatba kapcsolása érdekében. Az együttműködés egyik első eleme egy online közvélemény-kutatás volt az elektromos autózásról. A kérdőív legfontosabb eredményeiről tájékoztatta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az MTI-t.

A felmérésből kiderült, hogy miközben a válaszadó villanyautó tulajdonosok kevesebb, mint negyede elégedett az elektromosautó-töltők földrajzi lefedettségével, addig alig vannak olyanok, akik szerint nehéz töltőt találni azok foglaltsága miatt.

A visszajelzések alapján a Zala megyei kitöltők nagyon aktív elektromosautó-használók, a Békés és a Hajdú-Bihar megyeieket hozza legkevésbé lázba a téma, a Borsod, Szabolcs, illetve Heves megyében élők pedig a többi megyéhez képest inkább másik töltőpontra mennek, minthogy várjanak egy töltőre, míg szabad lesz. A tölteni kívánó villanyautósok maximum 10 percet várnak egy-egy töltőállomáson foglaltság esetén. A kérdőívet kitöltők döntő többsége feltöltött autóval indul útnak és töltéseik harmadát végzik publikus töltőkön.

A felmérésből az is kiderült, hogy a villanyautósok a kevesebb töltőponttal rendelkező, de sűrűbben elhelyezkedő töltőállomásokat preferálnák, szemben a ritkábban telepített, hatalmas töltőcentrumokkal. A válaszadók tisztában vannak azzal, hogy a hagyományos meghajtásúakhoz képest az elektromos gépjárművek töltési ideje hosszabb, de ez többségüket nem zavarja, különösen akkor, ha ezt az időt hasznosan tudják eltölteni.

A legfontosabb elvárások a töltőpontokkal kapcsolatban a megfelelő közvilágítás, mosdó és ivóvíz elérhetősége, illetve a térfigyelő kamera. A legnépszerűbb pluszszolgáltatás-ötletek az autó- és ablakmosó, a porszívó és a kompresszor voltak.

A közlemény szerint a technológia fejlődésével, az akkumulátorok növekedésével, valamint a villám- és ultragyorstöltők terjedésével a töltési idő jelentősen rövidül majd, így hosszabb távon azok is elégedettebbek lesznek, akiket leginkább ez zavar az elektromos autózásban. A beérkezett visszajelzéseket részletesen elemzik és figyelembe veszik a jövőben – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Forrás: MTI

OldB

Recent Posts

Új köntöst ölt a Nagykörút – szeptember közepén zárul a Nagykörút arculati pályázata

Nemcsak maga a Nagykörút újul meg az elkövetkezendő években, hanem „Pest főutcájának” arculata is felfrissülhet:…

18 óra ago

Sötéten látja a jövőt a BYD alelnöke, megszűnhet a kínai autógyártók jelentős része

A világ legnagyobb elektromos járműgyártója szerint a túlzott gyártási kapacitás és az árháborúk fenntarthatatlanná teszik…

2 nap ago

Kijelző nyomkodásért büntettek meg egy autóst

A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…

3 nap ago

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

4 nap ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

4 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

4 nap ago