Categories: Hírek

Az e-autó biztosítása 10, a plug-in hibridé 50 százalékkal drágább

Akkuk javítása, cseréje Németországban akár 20 ezer euróra is rúghat

 

Az elektromos autók karbantartása olcsóbb, mint a hagyományos hajtással rendelkezőké, viszont egy baleset utáni javítás sokkal többe kerülhet, az akkumulátor ugyanis nagyon költséges alkatrész. Ezt a biztosítók is figyelembe veszik, ám az e-autókat nem tekintik tűzveszélyesebbnek, mint a belső égésű motorral szerelteket – olvasható az autopro.hu oldalán.

Az európai nemzetközi autómentes napon az Allianz „autós napot” tartott Németországban, aminek keretében szó esett arról is, miben más egy elektromos autó biztosítása, mint egy hagyományos autóé.

A fő különbséget az akkumulátorok jelentik, de nem azért, mert tűzveszélyesek lennének. Bár nagyon látványos jelenségről van szó, amikor egy-egy elektromos autó leég, alapvetően ez ritkán történik meg, és nem is tekintik plusz kockázatnak a biztosítók. Ugyanakkor egy baleset utáni helyreállítás jóval drágább lehet egy elektromos jármű esetében, és ez a költséges akkunak köszönhető.

Németországban egy évben átlagosan 15 ezer autó ég el, ebből mindössze egy-két tucat elektromos autó, így a számok nem igazolják, hogy az elektromos hajtás fokozott tűzveszéllyel járna.

A németországi Casco esetében egy elektromos autó után átlagosan tíz, míg egy plug-in hibrid után ötven százalékkal kell többet fizetni, mint egy átlagos belső égésű motorral szerelt autóért. Ennek oka a fent említett költség a balesetek esetében, a helyreállítás ugyanis jóval drágább, mint a hagyományos hajtásoknál.

Carsten Reinkemeyer, az Allianz vezető kutatója elmondta, hogy harminc százalékkal drágább helyreállítási költségekkel számolnak az elektromos autók baleseteinél. Az akkumulátorok javítása, cseréje akár húszezer euróba (hétmillió forint) is kerülhet.

Kertvárosi, vidéki környezetben még egy költséges vonzata lehet az elektrifikált autóknak, különösen akkor, ha óvatlan tulajdonosról van szó: a nyestek és az egyéb rágcsálók komoly károkat tudnak okozni az elektromos autók motorterében.

Egyes kábelek akár kétmillió forintba is kerülhetnek, így nagyon drága mulatság lehet egy nyestharapás, ami a hagyományos autók esetében kisebb kellemetlenségeket okoz – derül ki a beszámolóból.

Cash/fotó: Facebook

OldA

Recent Posts

Régiónként eltérő ütemben zajlik, de feltartóztathatatlan az akkumulátoros elektromos autók globális térnyerése

A JATO új, átfogó elemzéséből kiderül, hogy a globális átállás az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV)…

23 óra ago

Nem röhög! „Év végéig az amerikai lakosság felének elérhető lesz a Robotaxi”

Musk már sokszor mondott nagyot, de a mostani az extrémebb ígéretek közé tartozik Elon Musk…

23 óra ago

Fókuszban a buszsávok

Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…

2 nap ago

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

4 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

4 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

5 nap ago