Categories: Hírek

Az e-autó biztosítása 10, a plug-in hibridé 50 százalékkal drágább

Akkuk javítása, cseréje Németországban akár 20 ezer euróra is rúghat

 

Az elektromos autók karbantartása olcsóbb, mint a hagyományos hajtással rendelkezőké, viszont egy baleset utáni javítás sokkal többe kerülhet, az akkumulátor ugyanis nagyon költséges alkatrész. Ezt a biztosítók is figyelembe veszik, ám az e-autókat nem tekintik tűzveszélyesebbnek, mint a belső égésű motorral szerelteket – olvasható az autopro.hu oldalán.

Az európai nemzetközi autómentes napon az Allianz „autós napot” tartott Németországban, aminek keretében szó esett arról is, miben más egy elektromos autó biztosítása, mint egy hagyományos autóé.

A fő különbséget az akkumulátorok jelentik, de nem azért, mert tűzveszélyesek lennének. Bár nagyon látványos jelenségről van szó, amikor egy-egy elektromos autó leég, alapvetően ez ritkán történik meg, és nem is tekintik plusz kockázatnak a biztosítók. Ugyanakkor egy baleset utáni helyreállítás jóval drágább lehet egy elektromos jármű esetében, és ez a költséges akkunak köszönhető.

Németországban egy évben átlagosan 15 ezer autó ég el, ebből mindössze egy-két tucat elektromos autó, így a számok nem igazolják, hogy az elektromos hajtás fokozott tűzveszéllyel járna.

A németországi Casco esetében egy elektromos autó után átlagosan tíz, míg egy plug-in hibrid után ötven százalékkal kell többet fizetni, mint egy átlagos belső égésű motorral szerelt autóért. Ennek oka a fent említett költség a balesetek esetében, a helyreállítás ugyanis jóval drágább, mint a hagyományos hajtásoknál.

Carsten Reinkemeyer, az Allianz vezető kutatója elmondta, hogy harminc százalékkal drágább helyreállítási költségekkel számolnak az elektromos autók baleseteinél. Az akkumulátorok javítása, cseréje akár húszezer euróba (hétmillió forint) is kerülhet.

Kertvárosi, vidéki környezetben még egy költséges vonzata lehet az elektrifikált autóknak, különösen akkor, ha óvatlan tulajdonosról van szó: a nyestek és az egyéb rágcsálók komoly károkat tudnak okozni az elektromos autók motorterében.

Egyes kábelek akár kétmillió forintba is kerülhetnek, így nagyon drága mulatság lehet egy nyestharapás, ami a hagyományos autók esetében kisebb kellemetlenségeket okoz – derül ki a beszámolóból.

Cash/fotó: Facebook

OldA

Recent Posts

Eljött a pillanat: vége a sorban állásnak a horvát autópályákon

Megszűnik a fizetőkapuknál való megállás, az autósok folyamatosan haladhatnak majd az autópályákon. Horvátország megkezdi az…

25 perc ago

Elkészült a világ első autópályája, amelyen vezeték nélkül lehet tölteni az elektromos autókat

Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…

16 óra ago

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

2 nap ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

2 nap ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

2 nap ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

2 nap ago