Categories: Hírek

A brazil Gol 250 elektromos légi taxit rendelt

Legfőbb gond a leszállóhelyek kialakítása

 

Fokozódik a verseny az elektromos meghajtású légi taxik piacán. Bár alig indultak el az első tesztek, a nagyobb cégek sorra kapcsolódnak be a fejlesztésbe, és helyeznek kilátásba megrendeléseket több száz példányos nagyságrendben – olvasható az airportal.hu hírei között.

A verseny egyik fő terepe minden jel szerint az erős belföldi légiközlekedési piaccal bíró Brazília lesz. Az Azul az ország egy másik légitársasága, a Gol is közölte, hogy partnereivel függőlegesen fel- és leszállni képes, elektromos légijárművekből (eVTOL) flottát hoz létre az országban.

A megrendelést 250 darab VA-X4 típusú járműre már le is adta az Avolon lízingcégnek a diszkont légitársaság, közösen Brazília legnagyobb közlekedési vállalatával, a Grupo Comportéval.

Brazíliában ezzel legalább két nagy eVTOL-üzemeltető már biztosan lesz, ugyanis az Azul a Liliummal közösen akár 220 darab Lilium Jetet hoz az országba, és épít ki új típusú közlekedési hálózatot.

A Vertical Aerospace VA-X4 gépeiből a gyártó tervei szerint az első példányok már 2024-ben forgalomba állhatnak. A típus hatótávolságát 160 kilométerre, utazósebességét 320 kilométer per órára tervezik, mindezt négy utassal és egy pilótával a fedélzeten.

A Bristow Group a világ egyik legnagyobb, amerikai székhelyű helikoptereket üzemeltető és bérbe adó csoportja az Embraer által is támogatott Eve Urban Air Mobility-vel jelentett be együttműködést. A cél városi légijárművek (UAM) üzemeltetési modelljének kifejlesztése az Eve eVTOL-gépéhez, közös tapasztalatokra alapozva – közölte a két cég.

Emellett a Bristow szándéknyilatkozatot írt alá 100 gép vásárlására a Eve-től, 2026-tól kezdődő átadásokkal.

Az üzemeltetési koncepció kidolgozásakor kulcsszerepet kap a minél jobb kihasználtság, az olcsó üzemeltethetőség, és az Eve azon célja, hogy komplex csomagokat dobhasson piacra különböző régiókra és feladattípusokra optimalizálva.

Ehhez olyan, egyelőre nagynak mutatkozó problémákon kell túllendülni, mint a megfelelő leszállóhelyek – vertiport – megtervezése és kialakítása, a légiforgalmi irányítási rendszerekbe való integrálás, és a kedvező szabályozási környezet megalkotása. Ennek része, hogy a hatóságoknak világszerte utasszállításra alkalmasnak kellene ítélniük a hagyományos légijárművektől gyökeresen eltérő eVTOL-gépeket, emellett cél az is, hogy az autonóm repülést is lehetővé tevő jogi környezetet teremtsenek – derül ki az összeállításból.

Cash/fotó: airportal.hu

 

OldA

Recent Posts

Utcákat zárnak le Budapest belvárosában

Jelentősen megváltozik a közlekedés a VII. kerület belső részén június 22-től. Több utcaszakaszt csak a…

5 óra ago

Most érkezett! Új sztráda épül Budapesten: ennek sokan nem fognak örülni, itt vannak a részletek

Kiírta a BKK a Nagykörút fejlesztésének legfontosabb lépcsőjeként a „bringasztráda” tervezésének pályázatát. A BKK Budapesti…

5 óra ago

Egy cetli tette híressé az önzetlen taxist – ez állt rajta

Meglepően önzetlen taxis hírére kapta fel a fejét az online világ, a 28 éves sofőr…

1 nap ago

Igazságosabb traffipaxszabályokat vezet be a kedvelt nyaralási úti cél

Olaszországban rengeteg lazán szabályozott sebességmérő kamera figyeli a forgalmat, de idén nyáron szigorúbb előírások alapján…

1 nap ago

Elon Musk: a jövő hét végén indul a Tesla robottaxi

A Tesla ideiglenes jelleggel június 22-én megteremti az önvezető robottaxis fuvarozás lehetőségét a nagyközönség számára…

1 nap ago

Egy elektromos autó annyit szennyez, mint három hibrid – állítja a Toyota-vezér

Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…

2 nap ago