Categories: Hírek

A Porsche is bemutatta elektromos sportautóját

A Mission R 1000 lóerő fölötti teljesítményre is képes

 

Meglepő lett volna, ha egy olyan tradicionálisan német autógyártó, mint a Porsche kihagyja a Müncheni Autószalont. Ha már ott járt, bepillantást engedett elektromos jövőjébe egy olyan kupéval, amely az utcai autók következő generációjára is utal.

A Cayman formájú Porsche Mission R egy kétmotoros, összkerékhajtású kupé, amelyet akár a privát csapatok is igénybe vehetnek majd a különböző versenysorozatokban. A 429 lóerős első motornak és a 626 lóerős hátsó motornak köszönhetően (időmérős beállítások mellett) 1073 lóerőt lehet kipréselni az autóból, amely 2,5 másodperc alatt gyorsul fel nulláról 100 km/órás sebességre. A hosszú egyenesekben a Mission R akár a 300 km/órás sebességet is elérheti. Az elektromos versenymotorok olajhűtéssel rendelkeznek a teljesítménycsökkenés megakadályozása érdekében.

A szintén versenyzésre alakított akkumulátort úgy tervezték, hogy 30 percig biztosan bírja a strapát, így akár egy teljes sprintversenyt is végig lehet vele csinálni, míg a 900 voltos technológia azt jelenti, hogy 15 perc alatt akár 80 százalékra is fel lehet tölteni.

A Porsche formatervezési főnöke azonban világossá tette, hogy itt többről van szó, mint egy új versenyautó bemutatásáról. Erre utal a fényszórók kialakítása, amelyeket nem titkoltan a pontosan 25 évvel ezelőtt megjelent Boxster ihletett.

„A motorsportban érdekelt partnereink által használt versenygépek mindig a széria sportkocsikra épülnek. Ez a Mission R esetében azt jelenti, hogy az autó csordultig van olyan elemekkel, amelyek egy jövőbeli szériamodellre utalnak” – nyilatkozta Michael Mauer, a Porsche formatervezési főnöke.

Ha az autóról leszednénk a hatalmas hátszó szárnyat (amely légellenállás-csökkentő technológiával lett ellátva), a bestiális hátsó diffúzort és az első lökhárítót, akkor nem lenne nehéz belátni, hogy a Mission R lehet a Porsche következő nagy dobása az utcai sportautók piacán.

Abból kiindulva, hogy a Porsche négy év alatt alakította át a 2015-ös Mission-E koncepciót a 2019-es Taycan szériaautóvá, valószínűleg 2025-re számíthatunk arra, hogy a Mission R-ből elkészül az a változat, amit majd a szalonokban mutogathatnak az embereknek – véli az Alapjárat zsurnalisztája.

Cash/fotó: CarScoops

 

OldA

Recent Posts

Utcákat zárnak le Budapest belvárosában

Jelentősen megváltozik a közlekedés a VII. kerület belső részén június 22-től. Több utcaszakaszt csak a…

4 óra ago

Most érkezett! Új sztráda épül Budapesten: ennek sokan nem fognak örülni, itt vannak a részletek

Kiírta a BKK a Nagykörút fejlesztésének legfontosabb lépcsőjeként a „bringasztráda” tervezésének pályázatát. A BKK Budapesti…

4 óra ago

Egy cetli tette híressé az önzetlen taxist – ez állt rajta

Meglepően önzetlen taxis hírére kapta fel a fejét az online világ, a 28 éves sofőr…

1 nap ago

Igazságosabb traffipaxszabályokat vezet be a kedvelt nyaralási úti cél

Olaszországban rengeteg lazán szabályozott sebességmérő kamera figyeli a forgalmat, de idén nyáron szigorúbb előírások alapján…

1 nap ago

Elon Musk: a jövő hét végén indul a Tesla robottaxi

A Tesla ideiglenes jelleggel június 22-én megteremti az önvezető robottaxis fuvarozás lehetőségét a nagyközönség számára…

1 nap ago

Egy elektromos autó annyit szennyez, mint három hibrid – állítja a Toyota-vezér

Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…

2 nap ago