Categories: Hírek

A Porsche is bemutatta elektromos sportautóját

A Mission R 1000 lóerő fölötti teljesítményre is képes

 

Meglepő lett volna, ha egy olyan tradicionálisan német autógyártó, mint a Porsche kihagyja a Müncheni Autószalont. Ha már ott járt, bepillantást engedett elektromos jövőjébe egy olyan kupéval, amely az utcai autók következő generációjára is utal.

A Cayman formájú Porsche Mission R egy kétmotoros, összkerékhajtású kupé, amelyet akár a privát csapatok is igénybe vehetnek majd a különböző versenysorozatokban. A 429 lóerős első motornak és a 626 lóerős hátsó motornak köszönhetően (időmérős beállítások mellett) 1073 lóerőt lehet kipréselni az autóból, amely 2,5 másodperc alatt gyorsul fel nulláról 100 km/órás sebességre. A hosszú egyenesekben a Mission R akár a 300 km/órás sebességet is elérheti. Az elektromos versenymotorok olajhűtéssel rendelkeznek a teljesítménycsökkenés megakadályozása érdekében.

A szintén versenyzésre alakított akkumulátort úgy tervezték, hogy 30 percig biztosan bírja a strapát, így akár egy teljes sprintversenyt is végig lehet vele csinálni, míg a 900 voltos technológia azt jelenti, hogy 15 perc alatt akár 80 százalékra is fel lehet tölteni.

A Porsche formatervezési főnöke azonban világossá tette, hogy itt többről van szó, mint egy új versenyautó bemutatásáról. Erre utal a fényszórók kialakítása, amelyeket nem titkoltan a pontosan 25 évvel ezelőtt megjelent Boxster ihletett.

„A motorsportban érdekelt partnereink által használt versenygépek mindig a széria sportkocsikra épülnek. Ez a Mission R esetében azt jelenti, hogy az autó csordultig van olyan elemekkel, amelyek egy jövőbeli szériamodellre utalnak” – nyilatkozta Michael Mauer, a Porsche formatervezési főnöke.

Ha az autóról leszednénk a hatalmas hátszó szárnyat (amely légellenállás-csökkentő technológiával lett ellátva), a bestiális hátsó diffúzort és az első lökhárítót, akkor nem lenne nehéz belátni, hogy a Mission R lehet a Porsche következő nagy dobása az utcai sportautók piacán.

Abból kiindulva, hogy a Porsche négy év alatt alakította át a 2015-ös Mission-E koncepciót a 2019-es Taycan szériaautóvá, valószínűleg 2025-re számíthatunk arra, hogy a Mission R-ből elkészül az a változat, amit majd a szalonokban mutogathatnak az embereknek – véli az Alapjárat zsurnalisztája.

Cash/fotó: CarScoops

 

OldA

Recent Posts

Elárasztják a Budapest környéki településeket az új trafiboxok

Több mint egy tucat új egységet ígérnek. Budapest környékén hamarosan jóval több fix sebességmérő figyeli…

4 óra ago

Új köntöst ölt a Nagykörút – szeptember közepén zárul a Nagykörút arculati pályázata

Nemcsak maga a Nagykörút újul meg az elkövetkezendő években, hanem „Pest főutcájának” arculata is felfrissülhet:…

1 nap ago

Sötéten látja a jövőt a BYD alelnöke, megszűnhet a kínai autógyártók jelentős része

A világ legnagyobb elektromos járműgyártója szerint a túlzott gyártási kapacitás és az árháborúk fenntarthatatlanná teszik…

2 nap ago

Kijelző nyomkodásért büntettek meg egy autóst

A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…

3 nap ago

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

4 nap ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

5 nap ago