Categories: Hírek

Vasárnapig tesztelhető az elektromos Ikarus

A 105-ös busz vonalán jár az újdonság

 

Egy Ikarus gyártmányú, teljes mértékben elektromos hajtású autóbuszt tesztel a BKK és szolgáltatója, az ArrivaBus Kft. a fővárosban. Az Ikarus székesfehérvári gyárában készült környezetbarát busszal szeptember 19-ig találkozhat a budapesti utazóközönség a 105-ös busz vonalán. Az elektromos buszt mindenki ingyen próbálhatja ki a teszt során.

A teljes mértékben elektromos hajtású, ezáltal nulla károsanyag-kibocsátású Ikarus 120.EL CityPioneer típusú buszt szeptember 19-ig teszteli a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és az ArrivaBus Kft. a főváros útjain. Az alacsonypadlós és környezetbarát járművel szeptember közepén lehet találkozni a 105-ös busz vonalán e105-ös jelzéssel. A járművön ingyenesen lehet utazni, így bárki kipróbálhatja azt.

Az Ikarus székesfehérvári üzemében gyártott Ikarus 120.EL CityPioneer típusú elektromos autóbusz 12 méter hosszú, és egyszerre legfeljebb 84-en tudnak vele utazni. A jármű egy feltöltéssel akár 300 km-t is meg tud tenni. A buszról további információkat a gyártó honlapján találni.

Az ArrivaBus, mint a Deutsche Bahn csoporthoz tartozó, egész Európában jelen lévő szolgáltató több mint 20 éve részese a budapesti közösségi közlekedésnek. A vállalat elkötelezett a környezetbarát járművek tesztelése és alkalmazása iránt, így mindent megtesz annak érdekében, hogy tisztán elektromos hajtású járműveket hozzon Budapestre, tesztelési céllal.

A Fővárosi Közgyűlés 2019-ben fogadta el a Budapesti Mobilitási Tervet. Ennek egyik fontos célkitűzése a modern, környezetbarát járművek használata a fővárosi közösségi közlekedésben. Az elmúlt időszakban a Budapesti Közlekedési Központ több alkalommal is tesztelt teljesen elektromos hajtású buszokat az ArrivaBus-szal és a BKV Zrt.-vel együttműködésében.

Az Európai Bizottság által meghirdetett Zöld Megállapodás 2050-ig karbonsemleges Európai Uniót vízionál. A stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a Budapesti Mobilitási Terv a buszágazatban a zéró emissziós járművek beszerzését preferálja: trolibuszokét és elektromos buszokét, így a járműtesztre teljes mértékben az EU célkitűzésével összhangban kerül sor – olvasható a BKK közleményében.

Cash/fotó: BKK

OldB

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

20 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

20 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago