Korábban beszámoltunk egy Nissan Leafról, amely Firenzében taxiként szolgált. Valamivel több, mint 220 ezer kilométert futott, viszont a hirdetésben szereplő műszerfal 12 pálcikás tölthető állapotot jelzett, ami sehogy sem lehetséges. A Villanyautósok érdeklődését annyira felkeltették ezzel, hogy meg is vásárolták az ex-taxit.
Mint írják: Úgy döntöttünk, hogy a költségek a vételártól kezdve az autó rendszámozásán át az esetlegesen szükséges javításokig mind nyilvánosak lesznek. Az alább képekről az autó árát, a kereskedő által felszámított díjakat, valamint a hazaszállítás költségét már meg is tudhatjátok.
Az autót egy aukción 6900 eurós villámáron vettük meg. Mire Magyarországra érkezik, ez majdnem 1000 euróval növekszik, így 7890,10 euróért sikerült hozzájutni ehhez a kockázatmentesnek semmiképp sem nevezhető Nissanhoz. Az árfolyamot tekintve szerencsénk volt, a jelenlegi 350 HUF/EUR a közelmúlt változásait tekintve jónak mondható, így eddig 2.760.500 forintba került a LEAF, amit tovább növel majd a forgalomba helyezés költsége.
Azt már tudjuk az autónkról, hogy a színes matricákat nem a taxitársaság helyezte el rajta, hanem egy limitált kiadásról van szó. Az Enel Edition elnevezés a Nissan és Olaszország legnagyobb áramszolgáltatója, az Enel együttműködésére utal, melynek célja az elektromoblitás népszerűsítése volt. Az autónk az Acenta felszereltségen és a matricázáson felül napelemes hátsó légterelőt is kapott, amely a 12 V-os akku lemerülését igyekszik megelőzni, ha például hosszabb időre magára hagyjuk az autót. A csomag része az akkoriban nagynak számító 30 kWh-s akkumulátor, 8 év garanciával, a mobiltelefonos távvezérlő applikáció, a nagyfelbontású tolatókamera és a 6 kW-os fedélzeti töltő is.
A legérdekesebb extrát sajnos már lekéstük. Az autóhoz eredetileg Mobilitás csomag is járt, amely a vásárlást követő első 3 évben 20 napos ingyenes, korlátlan futásteljesítményű autóbérlést jelentett, „Soha ne állj meg” mottóval. A különleges változat listaára 36.385 euró volt.
Az ex-taxi szállítását október elejére ígérik. Akkor derül majd ki, vajon dőlnek-e ki csontvázak a csomagtartóból? – olvasható a villanyautosok.hu oldalán a cikk.
Annyit ígérhetünk: mi követni fogjuk az ex-taxi sorsát, hiszen kíváncsiak vagyunk arra, hogyan lehetséges a 100 százalékos tölthetősége egy olyan autónak, aminek a gyártó 160 ezer kilométerre vállalta a 80 százalékos maximális állapotot. Ha netán a tulajdonosa annyira gondoskodó volt, hogy 160 ezernél horror összegért ki is cserélte, már annak is 11 pálcikásnak kellene lennie. Szóval vannak és lesznek kérdések, amire így – ha közvetett módon is –, de választ kaphatunk.
Cash/fotó:Villanyautósok
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…
Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…