Categories: Hírek

Münchenben mutatta be robotaxiját a Hyundai

Harminc érzékelő segíti az önvezetést

 

A Dél-koreai autógyártó az Ioniq 5-ös modelljét választotta ki és vitte el az Müncheni IAA autókiállításra, mint a jövőbeni robotaxiját. A SAE 4. szintű önvezetésre képes jármű irányítását 30 érzékelő segíti – derül ki a gyártó tájékoztató anyagából.

A Hyundai nemrégiben mutatta be már eleve elektromos autónak fejlesztett új modelljét, az Ioniq 5-öt, melyből egy különleges új változat bukkant fel az IAA-n. Bár első ránézésre akár rendőrautónak is nézhető az újdonság, nem erről van szó. A Robotaxi névre keresztelt kocsi SAE 4. szintű önvezetésre képes, és bár jelenleg még van benne kormány és normál pedálsor, az ígéretek arról szólnak, hogy 2023-tól akár sofőr nélkül is képes lesz közlekedni.

A vezető nélküli taxi több mint 30 érzékelőt vonultat fel, köztük nagyfelbontású kamerákat, radarokat és lidarokat, melynek köszönhetően az autó központi vezérlőegysége 360 fokban képes érzékelni az autó környezetét.

A fedélzeten található, utasközpontú kezelőfelületek lehetővé teszik az utasok számára, hogy menet közben ösztönös módon kapcsolatot teremtsenek járművükkel. A Motional IONIQ 5 alapú robottaxijai 2023-tól, a vállalat teljesen autonóm fuvarszolgáltatása keretében szállítják majd a fizető utasokat.

A megfelelő döntéseket gépi tanulásra képes technológia és mesterséges intelligencia hozza meg, azt viszont egyelőre nem tudni, hogy a rengeteg kiegészítő szenzor miatt mennyivel romlott a modell légellenállási együtthatója, illetve hatótávja.A gyártó a robotaxit már teszteli és nem csupán steril körülmények között, azonban az éles bevetésre még az optimistább mérnökök szerint is éveket kell várni.

Cash/fotó: motor1.com

 

OldA

Recent Posts

Bejött a traffipax a rendőrségnek, megduplázzák a számukat

Fél évvel ezelőtt 26 új traffipax lépett működésbe Budapesten, amelyek 145 ezernél is több gyorshajtást…

17 óra ago

Újabb adócsökkentést lengetett be a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara

A Magyar Kormány és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) stratégiai megállapodásának részeként a Kamara…

2 nap ago

Éves műszaki vizsga a 10 évnél idősebb autóknak?

A gépjárműtulajdonosok és szakértők szerint mindez komoly pluszköltséggel járhat Az Európai Bizottság javaslata szerint a…

2 nap ago

Kötelező EU-s funkció, amit mindenki utál? Ezért sípol folyamatosan az autója

Idegesítőek és haszontalanok a vezetéssegítő asszisztensek, vagy életmentő hasznos extrák? Vajon kikapcsolhatjuk ezeket a figyelmeztető…

3 nap ago

Visszatérhetnek a dobfékek az új autókba az Euro 7-nek köszönhetően

Ugyanis az új szabályozásban már a fékporokkal kapcsolatban is kibocsátási korlátozások vannak. A jelenleg szinte…

3 nap ago

Kezdhetjük temetni a GPS-t? Itt a PEnG, ami sokkal, de sokkal pontosabb

A gyakorlatilag mindenki által használt GPS megoldásait adhatja át a múltnak egy új navigációs rendszer.…

3 nap ago