A Dél-koreai autógyártó az Ioniq 5-ös modelljét választotta ki és vitte el az Müncheni IAA autókiállításra, mint a jövőbeni robotaxiját. A SAE 4. szintű önvezetésre képes jármű irányítását 30 érzékelő segíti – derül ki a gyártó tájékoztató anyagából.
A Hyundai nemrégiben mutatta be már eleve elektromos autónak fejlesztett új modelljét, az Ioniq 5-öt, melyből egy különleges új változat bukkant fel az IAA-n. Bár első ránézésre akár rendőrautónak is nézhető az újdonság, nem erről van szó. A Robotaxi névre keresztelt kocsi SAE 4. szintű önvezetésre képes, és bár jelenleg még van benne kormány és normál pedálsor, az ígéretek arról szólnak, hogy 2023-tól akár sofőr nélkül is képes lesz közlekedni.
A vezető nélküli taxi több mint 30 érzékelőt vonultat fel, köztük nagyfelbontású kamerákat, radarokat és lidarokat, melynek köszönhetően az autó központi vezérlőegysége 360 fokban képes érzékelni az autó környezetét.
A fedélzeten található, utasközpontú kezelőfelületek lehetővé teszik az utasok számára, hogy menet közben ösztönös módon kapcsolatot teremtsenek járművükkel. A Motional IONIQ 5 alapú robottaxijai 2023-tól, a vállalat teljesen autonóm fuvarszolgáltatása keretében szállítják majd a fizető utasokat.
A megfelelő döntéseket gépi tanulásra képes technológia és mesterséges intelligencia hozza meg, azt viszont egyelőre nem tudni, hogy a rengeteg kiegészítő szenzor miatt mennyivel romlott a modell légellenállási együtthatója, illetve hatótávja.A gyártó a robotaxit már teszteli és nem csupán steril körülmények között, azonban az éles bevetésre még az optimistább mérnökök szerint is éveket kell várni.
Cash/fotó: motor1.com
Szombaton a 10 kilométeres Vivicittá futás, vasárnap pedig a félmaraton és a családi futás miatt…
A III. kerület vezetése 2024-ben saját forrásból indította el azt a programot, amelynek keretében több…
Minden nagyobb hírverés nélkül megváltozott a magyar forgalmi engedélyek tartalma, végleg eltűnt egy mező. Ezzel…
Vállalkozásunkban többféle bevételi határra is figyelnünk kell, ha adófizetésünket optimalizálni szeretnénk. Itt most nem azokra…
A német közlekedési hatóság hosszú ideje vezeti, melyek a leggyakoribb problémák a népszerű autós szériáknál.…
Egyre több német település csatlakozik a mozgalomhoz, amely a városi utak biztonságának növelését tűzte ki…