Categories: Hírek

Hidrogénhajtású gyorsbeavatkozó jármű Londonban

Hatótáv 320 km, sebessége 145 km/h

 

Újabb példa az alternatív üzemanyagcellás meghajtás gyakorlati hasznosítására. Nyolc kilogramm hidrogénnel 320 kilométert képes megtenni, akár 145 kilométeres sebességgel, miközben a tankolása nem vesz több időt igénybe egy dízelautó feltöltésénél – olvasható az iho.hu hírei között.

Minden bizonnyal a világ első üzemanyagcellás meghajtású mentőautója áll szolgálatba szeptember első felében, Londonban, bizonyítva, hogy nincs lehetetlen, és messze nem használtuk ki ennek a nullemissziós meghajtásnak a lehetőségeit, és fedezünk fel újabb és újabb alkalmazásokat.

A ZERRO (Zero Emission Rapid Response Operation – szabad fordításban zéróemissziós gyorsbevatkozó jármű) még prototípus, küllemre ugyanúgy néz ki, mint bármelyik másik mentőautó, ellenben szinte mindent át kellett tervezni az alternatív hajtásból adódóan, kivétel a könnyű, nagy szilárdságú felépítményt és a belső teret. Az áttervezést és kivitelezést az angol ULEMCo és a holland NPROXX végezték.

A tartályba nyolc kilogramm hidrogént lehet tankolni, 350 bar nyomással, és már a töltőállomás sem probléma, hiszen az Egyesült Királyságban komolyabb méretű üzemanyagcellás buszflották is üzemelnek. A tankolás sem tart tovább, mint egy dízelüzemű jármű esetében. Sőt, a buszgyártásból ellesett ötlet alapján a gáztartályt a felépítmény tetőszerkezetébe építették be, a töltés ettől még a jármű mellett állva elvégezhető.

Az új mentőautó prototípusa versenyképes a dízelekkel: maximális sebessége eléri a 145 kilométer/órát, a hatótávja pedig a 320 kilométert, az üres, még be nem rendezett jármű terhelhetősége 900 kilogramm, személyzettel és beteggel együtt. A padlószint menethelyzetben legfeljebb 520 milliméter lehet, de légrugózás esetén 330 milliméterig süllyeszthető. A helyszíni ellátáshoz az orvosi műszerek, a világítás, a fűtés, a klímatizálás füst és zaj nélkül elláthatók árammal. A gépkocsi motorja 400 voltos tápfeszültségről működik, az akkucsomag 92 kilowattórás, az alvázba építették be, míg a 30 kW teljesítményű üzemanyagcella szintén a tetővázban kapott helyet.

Érdemes lenne a hazai döntéshozóknak is elgondolkodni azon, hogy a nagy darabszámú gépjárműflottákat igénylő szolgáltatásoknál alkalmazzák a hidrogént, mint üzemanyagot. Ezzel fejlődhetne a hidrogén-töltőhálózat, ami jelenleg a főváros egyetlen kútjából áll.

Cash/fotó: iho.hu

OldA

Recent Posts

Utcákat zárnak le Budapest belvárosában

Jelentősen megváltozik a közlekedés a VII. kerület belső részén június 22-től. Több utcaszakaszt csak a…

18 óra ago

Most érkezett! Új sztráda épül Budapesten: ennek sokan nem fognak örülni, itt vannak a részletek

Kiírta a BKK a Nagykörút fejlesztésének legfontosabb lépcsőjeként a „bringasztráda” tervezésének pályázatát. A BKK Budapesti…

18 óra ago

Egy cetli tette híressé az önzetlen taxist – ez állt rajta

Meglepően önzetlen taxis hírére kapta fel a fejét az online világ, a 28 éves sofőr…

2 nap ago

Igazságosabb traffipaxszabályokat vezet be a kedvelt nyaralási úti cél

Olaszországban rengeteg lazán szabályozott sebességmérő kamera figyeli a forgalmat, de idén nyáron szigorúbb előírások alapján…

2 nap ago

Elon Musk: a jövő hét végén indul a Tesla robottaxi

A Tesla ideiglenes jelleggel június 22-én megteremti az önvezető robottaxis fuvarozás lehetőségét a nagyközönség számára…

2 nap ago

Egy elektromos autó annyit szennyez, mint három hibrid – állítja a Toyota-vezér

Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…

2 nap ago