Categories: Hírek

Indulhat a megújuló rakpartok újragondolása

Aláírták a Duna-part belvárosi szakaszainak terveit

 

Ünnepélyes keretek között aláírták a szerződéseket, ennek köszönhetően elkezdődhet az újragondolt Duna-part tervezése. Jövő nyáron a budai és a pesti oldalon is elindulhat a felújítás – írja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Dr. Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója 2021. augusztus 25-én a társaság székházában fogadta azoknak a cégeknek a képviselőit, amelyek hamarosan elkészítik a megújuló Duna-part budai és pesti belvárosi szakaszainak terveit. A BKK vezetője mellett  Várady Tamás Béla, a Közlekedés Tervező Iroda Kft. ügyvezetője, Koszorú Lajos, a Város-Teampannon Kft. ügyvezetője és Dr. Márkus Gábor, az MG Építész Kft. ügyvezetője látta el kézjegyével azokat a dokumentumokat, amelyek elengedhetetlen feltételei a tervezési munka elindításának.

A Duna-Buda projekt célja, hogy miközben az alsó rakpart észak-déli közlekedési folyosó szerepe megmarad, a budai belvárosi Duna-parthoz kapcsolódóan (a Fő utca és teresedései, Felhévíz, Bem József tér megújításával) olyan köztérhálózat jöjjön létre, amely vonzó a lakosság és a turisták számára egyaránt. A komplex szemléletű fejlesztéssel javulnak a kerékpáros közlekedés feltételei, a környezet a gyalogosok megváltozott igényeihez igazodik. A zöldfelületek fejlesztése, növelése ösztönzi a közterületek közösségi használatát, javítja a felső rakpartok és a kapcsolódó közterek gyalogos felületeinek kapcsolatát.

A RAK-PARK projektnek köszönhetően egy vonzó, sokszínű, pihenésre és színvonalas kikapcsolódásra alkalmas Duna-parttal gazdagodhat a főváros. A pesti alsó rakparton tervek szerint közösségi sportolást szolgáló eszközöket, utcabútorokat, kerékpár- és gyalogos útvonalakat létesítenek. A projekt célja, hogy a térségben megújuljanak a leromlott állapotú burkolatok és javuljanak a kerékpáros és a gyalogos közlekedés feltételei. Szem előtt tartják a környezetvédelmi szempontokat is, ezért több zöldfelületet alakítanak ki, ezzel vonzóbbá téve a rakpartnál lévő közterületeket.

A Duna-Buda és a RAK-PARK projektek kiviteli tervei, a tenderdokumentáció és a szükséges engedélyek tervezetten 2022 nyarán állnak majd rendelkezésre – olvasható az anyagban.

Cash/fotó: BKK

OldA

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

17 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

17 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago