Alig egy hónapja írtunk arról (itt) , hogy csak a budapesti utcákról nagyságrendileg 2 ezer taxis hiányzik, hogy a nagyobb fuvarszervezők a tavalyi évben 50-60 százalékkal kevesebb fuvart közvetítettek ki.
2020. március 16 óta várunk arra, hogy felébredjen Budapest a covid-szendergésből, beinduljon az éjszakai élet, visszaálljon a repülőtéri forgalom, ellepjék a turisták a belvárost, a hoteleket, a bulinegyedet. Ilyen feszült várakozás közben minden egyes hírre, rezdülésre felkapjuk a fejünket és arra gondolunk hogy talán ez az, ami már a következő korszak kezdetét jelzi, talán magunk mögött hagytuk végre az előzőt.
Ebbe a csendes-feszült várakozásba toppant be a hírvivő – esetünkben Szilárd -, aki egy egyszerű mondattal nyitott, majd teljesen összezavart.
SZ Új taxiscég alakult! Most léptem be. Illetve nem is. Nem fuvarszervező, hanem egy taxisok által alapított egyesület, amelyik fuvarszervezőként is működik.
Ldz Szilárd! Lassíts! Akkor most érdekképviselet, vagy fuvarszervező? Azért a kettő nem ugyanaz!
SZ Érdekképviselet, egyesület, fuvarszervező. Mindegyik egyben. Ebben az esetben mégis ugyanaz. Éppen ezért teljesen másképp csinálja majd, mint a többiek.
Ldz Értem. És mit csinál másképp egy fuvarszervező, amelyik érdekképviselet és egyesület is egyben?
SZ Például a tagdíj 37.500.-Ft-ról indul, és ahogy nő a létszám, úgy csökken a tagdíj a jövőben. A tiltás nem megváltható, viszont a tiltott napokra tagdíjat nem kell fizetni, hiszen ez idő alatt az egyesületi tag nem jogosult a szolgáltatást igénybe venni. Ügyfélszolgálat van, de nincs pénztár és nincs készpénz, minden befizetést utalással, vagy pénzintézeti befizetéssel kell teljesíteni. Az elektromos- és hybrid autók a címkiadás szempontjából semmilyen előnyt sem élveznek, vagy másképpen fogalmazva: a többi autót semmilyen hátrány nem éri! Sem az applikációban – mert van applikáció is! -, sem pedig a 0-24 órás diszpécser központon keresztül történő rendelés során nem különböztetik meg az autókat a hajtáslánc tekintetében.
Ldz Elárulod nekünk az egyesület nevét? Vagy még nem publikus?
SZ Budapesti Taxisok Saját Taxistársasága Egyesület az érdekképviselet teljes neve, a kezdőbetűket pedig kicsit megkeverve – talán már te is kitaláltad 🙂 -, BEST TAXI a pajzson olvasható rövid neve.
Ldz Mikortól találkozhatunk az utcán is az új logóval?
SZ A napokban indul be a központ és az applikáció, szeptember 1-től pedig teljes erőbedobással működik!
Ldz Még egy utolsó kérdést engedj meg kérlek. Szerinted van létjogosultsága a mai helyzetben egy új taxis társaságnak? Bocsánat…egyesületnek?
SZ Csak a magam nevében beszélhetek, de szerintem nagyon is van! Mindannyian érezzük, hogy növekszik a fuvarszám, egyre több a leintés az utcákon. És szükség van egy újfajta szemléletre is, olyan fuvarszervezésre, ahol valóban figyelembe veszik a mi (taxisok) érdekeinket is, nem csak a fuvarszervezőét.
Ldz Köszönöm hogy benéztél, sok sikert kívánok az induláshoz!
Ldz
Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…
2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…
A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…
A római taxisok nem örültek neki, hogy a négyszeres Formula–1-es világbajnok Max Verstappenéhez hasonlították a…
A fővárosi rendőrök újabb razziáján 625 embert igazoltattak, ebből 11 embert elfogtak. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…
A magyar KRESZ 135 éves története alatt rengeteg módosításon esett át, viszont jelenleg 1975 óta,…