Categories: Hírek

Közbeszerzést írt ki használt frankfurti villamosokra a BKV

2028 végéig 35 darab érkezhet

 

Összesen 35 használt frankfurti villamost szerezne be a BKV 2028 végéig, mintegy 7,7 milliárd forintért. Közbeszerzési felhívást tett közzé a BKV Zrt. összesen 35, használt, alacsony padlós villamos beszerzésére. Eszerint az év végéig egy, a jövő év folyamán 14, 2025. január 1. és 2026. december 31. között pedig 20 darab jármű beszerzését tervezi – tudta meg a Világgazdaság.

A BKV feltételül szabta, hogy a villamosoknak, egységes gyártmányúnak és egységes arculatúnak kell lenniük. A nyertes ajánlattevőnek biztosítania kell a leszállított villamosok karbantartási-javítási feladataira, továbbá vezetésére vonatkozó oktatást a megrendelő kijelölt munkavállalói részére. A közbeszerzést a BKV felhívással induló tárgyalásos eljárásként folytatja le.

Az ajánlati felhívásban az szerepel, hogy a BKV a megkötendő szerződést a Fővárosi Önkormányzat döntése alapján biztosított forrásból tervezi finanszírozni. Kiegészítésként az ajánlatkérő közlekedési társaság ehhez hozzáteszi, hogy mivel a beszerzés fedezetéül szolgáló anyagi forrás az eljárás indításakor még nem áll rendelkezésre, fenntartja a jogot, hogy az eljárást az ajánlattételi határidőt követően – ha a szerződés finanszírozásának feltételei nem teljesülnek – eredménytelenné nyilvánítsa.

A felhívásban nem szerepel tervezett költség, viszont mivel ez a közbeszerzés gyakorlatilag a használt – Siemens-Düwag alacsony padlós – frankfurti villamosok megvásárlásának ágyaz meg, a korábbi információk alapján valószínűsíthető a nyolcmilliárd forintot megközelítő összeg.

A júniusban beterjesztett előterjesztés szerint három ütemben – ahogyan a mostani kiírásban is szerepel – összesen 35 darab, Frankfurtban a használatból fokozatosan kivonni tervezett jármű érkezik a budapesti villamoshálózatba mintegy 7,7 milliárd forintért. A megvásárolandó villamosokról még azt lehet tudni, hogy 1993-as, illetve 1997-es gyártmányúak, és nem klimatizáltak – bár a klímakészülék utólagos beszerelése műszakilag lehetséges – olvasható a cikkben.

Cash/fotó: RegionalBahn

 

OldA

Recent Posts

Belső égésű motoros autók 2035 után: mit jelentenek valójában az új szabályozások?

Tényleg lehetetlen lesz 2035 után új, belső égésű motorral hajtott autókat kínálni? És mi a…

11 óra ago

A rendőrök nem vicceltek: tényleg él a VÉDA-kamerák új funkciója

Csak óvatosan a biztonsági övekkel, mert nagyon sokba kerülhet. Ahogy arról az Infostarton is beszámoltunk,…

11 óra ago

Öt tévhit az üzemanyagról, aminek még mindig sok autós bedől

Olyan idejétmúlt vagy csak simán  téves üzemanyag-mítoszokat mutatunk Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában, amelyekben nem…

2 nap ago

Hallott már a 20 másodperces szabályról?

Ha nem, akár 30 ezerre is megbüntethetik Németországban Németországban új szintre emelték az autópályán a…

2 nap ago

Friedrich Merz bekeményített: megvétózza a benzines autók 2035-ös tilalmát

Egyelőre nem hozott előrelépést a Berlinben tartott autóipari csúcs. A koalíciós pártok, az autóipar és…

3 nap ago

A lakók és a közlekedők érdekei alapján véglegesítik az Egressy úti buszsávot

A Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút a lakossági visszajelzések, a forgalmi adatok és…

3 nap ago