Categories: Hírek

Helyére kerültek az első új acél pályatáblák

94 darab 8 tonnás elemet építenek be

 

Az eredeti terveknek megfelelően zajlik, és jelentős szakaszához ért a Lánchíd felújítása. A hídszerkezet július első felében indult bontása után elkezdődött az új pályaszerkezet beépítése: augusztus 18-án, szerdán már helyére került az első új acél pályatábla – írja közleményében a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Újabb látványos munka kezdődött a Lánchídon, behelyezték az első hatalmas acélelemet, amelyet a párjával együtt július végén szállítottak a helyszínre, és toronydaruval emeltek a hídra. A helyére illesztett elem csaknem 11 méter hosszú és 3,5 méter széles. A mintegy 8 tonna tömegű pályatábla a híd közepébe került, oda, ahonnan a Lánchíd „felszeletelésével” a bontási munkák indultak. Mielőtt az új acélelemet a helyére emelték volna, a bent maradó szerkezetet felkészítették a pályatábla fogadására, felmérték az állapotát, és elvégezték rajta a javításokat.

Az új elemet a beemelése után a pontos helyére illesztik, később pedig odahegesztik. A beépítése után még két festékréteget visznek fel rá, hogy megvédjék a rozsdásodástól. Az acél pályatáblák beépítése ütemezetten követi a bontást, valamint a Lánchíd megmaradó acélszerkezeteinek javítási munkáit.

A Lánchíd 94 darab – úgynevezett ortotróp – pályatábláját Csepelen gyártják, és még üzemi körülmények között ellátják alapozó festékréteggel, majd közúton, különleges útvonalengedéllyel szállítják a helyszínre. Az acél pályatáblákat a Lánchídon már a különleges sínrendszeren közlekedő bakdarukkal mozgatják, amelyeket szintén kifejezetten az átkelőre terveztek, és egyedileg gyártottak a felújításhoz.

A medernyílásban befejeződött az elöregedett vasbeton pályalemez bontása, a feltáruló szerkezeteket folyamatosan vizsgálják és javítják. A következő hetekben a már kiemelt vasbeton szeletek alatti elemeken dolgoznak a szakemberek, és fokozatosan kerülnek a helyükre az új acél pályatáblák.

Közben folyamatosan halad a láncok rozsdásodás elleni védelme, és elkezdődött a festésük is. Ha a két pilon közötti részen befejezik a korrózióvédelmi munkát, és a láncok állványzatát lebontják, láthatóvá válnak majd a híd első, teljesen felújított szerkezetei. Ezután – még szeptemberben – indulhat a medernyílásban a korlát, valamint a járdák bontása is.

A Lánchíd 2023-ra újul meg teljesen. A korszerűsítéssel kapcsolatos hírek, információk és aktualitások a www.lanchid.hu oldalon folyamatosan nyomon követhetők – olvasható a BKK honlapján.

Cash/fotó: BKK

OldB

Recent Posts

Az M1 Szerviz kiemelt ajánlata az Országos Taxis Szövetség tagjai részére

Márkaszerviz és márkafüggetlen kárrendezési szolgáltatások Budaörsön Az M1 Szerviz elhivatott abban, hogy egyedi igényekhez igazított,…

15 óra ago

Végigment ugyan a magyar sajtón, de attól még nem vonják ki az 50 eurósokat a forgalomból

Több magyar portál is megírta a Blikkre hivatkozva, hogy az Európai Központi Bank kivonja az…

21 óra ago

Jön az uniós digitális jogosítvány – mégis veszélyben az idősek vezetői engedélye?

A tagállamokra bízzák, milyen feltételekkel hosszabbítják meg az idősek jogosítványát, de a háziorvosokat is be…

21 óra ago

Május 1-től sűrűbben indul a 100E Repülőtéri Expressz

A repülőtéri forgalom várható nyári növekedése miatt a Budapesti Közlekedési Központ május 1-től, csütörtöktől sűrűbben…

2 nap ago

Európába is elhozhatja hatótávnövelős villanyautóját a Volkswagen

A Volkswagen is beszállna a hatótávnövelt villanyautók (EREV) európai piacára, ahol eddig csak néhány szereplő…

3 nap ago

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap 150 000 FORINT KEZDÉSI TÁMOGATÁSSAL!2025. április 28-án, HÉTFŐN 10:00 órakor  A…

4 nap ago