Idén már magára talált az autópiac valamennyi szegmense. Szemmel láthatóan több új és használtautó cserélt gazdát, s ezt a statisztika is alátámasztja. Nincs ez másképpen a luxusautóknál sem, bár a jobb módú, mondhatni gazdagabb honfitársainkat a pandémia sem akadályozta abban, hogy megvásárolják a kiválasztott négykerekű kedvenceiket.
Magyarország kedvenc sportautója a Ford Mustang – 2021-ben eddig 99 darabot helyeztek forgalomba a Datahouse adatai szerint –, ami a 13 milliós alapárával olcsónak számít a mezőnyben. A második helyen 47 forgalomba helyezett darabbal a legkevesebb 31 millió forintos 8-as BMW áll, harmadik a Mercedes AMG GT, amiből 46 kapott magyar rendszámot, ez 50 millió forint körüli összegért vihető haza.
Ott van a toplistán a Porsche 911-es is, ami potom 45-50 millió körül megvehető újonnan, ebből 37 darab fogyott.
Ha valaki azt mondja, méregdrága sportautó 10-ből 8 embernek vélhetően egyből a Ferrari ugrik be, amiből idén is szép számmal érkezett Magyarországra: 2021-ben eddig 18 darab fogyott a Datahouse legfrissebb adatai szerint.
A drágák közül a legdrágább az SF 90-es, amelyet nagyjából 100-150 millió forintért lehet megvenni, ebből a sportkocsiból 2 darab is jött idén az országba. A kb. 100 milliós 812-esből négyet is forgalomba helyeztek, ugyanennyibe kerül a Ferrari Roma is, amelyből 2021-ben négy kapott magyar rendszámot. Emellett négy darab F8-as is szerepel a listán (három Spider, és egy Tributo), ez a sportkocsi árfolyamtól függően kb. 120-130 milliót ér. A 70 milliós Portofino-ból és a 100-120 millió forintba kerülő GTC 4 Lusso-ból egy-egy gurul magyar felségjel alatt. Hazai rendszámot kapott két 488-as is, amit 65-80 millió forintért lehet megvenni.
A feltűnésre vágyók ritkább luxusautókkal róják az utakat: a 30 millió körüli Maserati Ghibliből 2 darabot helyeztek forgalomba július végéig, és forgalomba állt még két alsó hangon 50 milliós Aston Martin DBS is. Behoztak Magyarországra egy 30-35 millió forint értékű Lotus Exige-t is.
A Magyaror Nagydíj idején jelentették be, hogy megnyílik itthon az első Alpine-szalon, ez ugye a Renault sportmárkája, sokaknak a Forma 1-ből lehet ismerős a név. A Datahouse listájából pedig látszik, hogy már készülnek az őszi szalonnyitóra, egy A110-est már forgalomba is helyeztek itthon, ami vélhetően tesztautó, bemutató autó lesz majd, ezt a kocsit 70-75 ezer euró környékén lehet megvenni külföldön.
Forgalomba állt még egy Lexus RC 300H is, ami a gyártó szerint „a világ első full hibrid hajtású luxuskupéja”, az itthoni áráról még nincs hír, de a sportváltozat, az RC F több mint 37 millió forintról indul Magyarországon, ebből kettő kapott magyar rendszámot.
Magyarországon tavaly nagyot ment a Tesla tavaly, összesen 72 darabot helyeztek forgalomba 2020-ban. Idén az év vége felé indulhat meg a dömping, hiszen immáron Magyarországról is lehet rendelni közvetlenül a gyártótól, és a kereskedés is megnyílt Budapesten.
2021-ben eddig 11 Tesla állt forgalomba, ebből a legtöbb Model 3-as volt, ami a legolcsóbb autójuk (a hazai weboldalon 14,6 millió forintról indul). Az újonnan itthon 37 millióról induló Model S-ből 1 darab jött 2021 első hét hónapjában, a SUV-kategóriás Model X-ből is egy darab állt forgalomba, ezt újonnan 41 millióért lehet megrendelni a magyar Teslától.
Szépen jönnek a Mercedes tisztán elektromos modelljei is: a legkisebb, EQA-ból 44 kapott magyar zöld rendszámot, az elektromos luxus-SUV-ból, az EQC-ből 22 darab állt forgalomba július végéig. Ezek mellet behoztak még 28 darabot az elektromos kisbuszuból, az EQV-ből.
Az Audi elektromos terepjárójából, az e-Tronból nyolcat regisztráltak be. A 40 millió forint körül megvehető sportváltozatból, az e-Tron GT-ből pedig már hármat is forgalomba helyeztek. A nagy rivális Porsche elektromos csúcsmodelljéből, a Taycanból 23 darab érkezett Magyarországra, ennek sportkocsinak a listaára 53 millió forinttól indul.
A 31 milliós indulóárú Mercedes GLS-ből 79 darab állt forgalomba, de magyar rendszámot kapott 16 AMG-s változat is, amit kb. 55 millió forintért lehet kihozni a szalonból, illetve 8 GLS Maybach is, amelyért legkevesebb 60 millió forintot kell fizetni.
Jött jópár G-osztály is, az AMG-pakettesből ebből 54 került forgalomba, újonnan 60 millió forint körüli összegért már meg is lehet venni. A „sima” G-osztályból 32 darab kapott rendszámot, ez potom 40 millióról indul.
A BMW csúcsterepjárójából, az alsó hangon 29 milliós X7-esből 70 érkezett, az M-es sportváltozatból 5-öt hoztak be, ez 40 millió forintról indul – derül ki a Pénzcentrum összeállításából.
A Datahouse adatai szerint 2021-ben eddig a legnépszerűbb luxuslimuzin a 29 millió forintos alapáron kapható S-Merci, ebből 163 darabot jegyeztek be eddig. A második helyen a Porsche Panamera áll, amiből 35-öt vettek idén a leggazdagabbak, 38 millió forint körüli alapáron lehet elhozni a szalonból. A harmadik helyen a 7-es BMW-t találjuk, ebből 23 darabot jegyeztek be, a Mercedeshez hasonlóan ez is legkevesebb 29 millióba kerül.
A különleges darabok közé tartozik az egy szem Mercedes S-class Maybach, ami már induló áron is elég húzós, 46,6 millió forint.
Forgalomba állt még 2 darab Bentley Flying Spur is, amit 40 és 120 millió forint között lehet megvásárolni újonnan, felszereltség függvényében. Jött még 4 Lexus LS 500h is, a japán gyártó csúcsmodellje 30 millió forint körüli alapáron kapható. Az A8-as Audiból 6-ot helyeztek forgalomba, a sportváltozat A8 S-ből pedig hármat.
Nem kell hozzá jósnak lenni, hogy megjövendöljük: nem ezek a márkák fognak sárga színben, kockás matricával és szabadjelzővel flottában korzózni a hazai utakon. Persze azt kizárni nem lehet, hogy egy-két példány mégis felbukkanjon, hiszen Tesla és Bentley is található a hazai taxipiacon.
Cash/fotó: Google
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…