A Lexus új alkalmazása segít az ügyfeleknek higgadtan, lépésről lépésre elintézni mindent, amire a biztosítóval, rendőrséggel folytatott együttműködés során szükségük lehet közvetlenül egy baleset után – írja az Autószektor.
Az elmúlt években fantasztikus új vezetőtámogató szolgáltatások jelentek meg az autóiparban. Fejlett elektronikai rendszerek segítenek megelőzni a baleseteket, és ha mégis bekövetkezik a baj, automatikus kommunikációs rendszer tájékoztatja a segélyszolgálatot az autó tartózkodási helyéről.
Egy valamivel azonban mintha eddig nem foglalkoztak volna a fejlesztők: magával az emberrel, aki – legyen szó vezetőről vagy utasról – egyénenként változó intenzitással éli meg a veszélyhelyzeteket, és aki pánikba vagy sokkba esve, vagy egész egyszerűen tapasztalatlansága vagy tájékozatlansága okán képtelen megfelelően reagálni a baleset vagy koccanás után.
A Lexus és a Toyota észak-amerikai szervezetei ezért új segélyszolgálatot dolgoztak ki ügyfeleik számára, amely praktikus tanácsadással segít nekik, végigvezetve őket a baleset utáni ügyintézés bürokratikus lépésein.
A Collision Assistance, azaz ütközési támogatás olyan just-in-time szolgáltatás, amelyet a Lexus okostelefonos alkalmazásán keresztül érhetnek el az ügyfelek. A fejlett biztosítási szoftver-szolgáltatási platformra épülő funkció ugyanúgy továbbítja a Lexus partnere, a CCC Intelligens Solutions vállalat felé az ütközés, valamint a jármű telematikai adatait, mint a fedélzeti segélyhívó rendszer.
Miután ellenőrizte, hogy nem történt személyi sérülés – hiszen ez esetben semmi nem fontosabb a mentőszolgálat értesítésénél –, a szolgáltatás ezen információk alapján irányítja a megfelelő irányba az ügyfeleket, gondoskodva arról, hogy egyetlen olyan lépésről se feledkezzenek meg, amely később kritikus lehet a biztosítási ügyintézés, a károk kijavítása vagy a rendőrségi nyomozás során. A szolgáltatás segít felvenni a kapcsolatot a márkaszervizzel, a biztosítási ügyintézőkkel, így – egyfajta proaktív ellenőrző listaként – felgyorsítja és leegyszerűsíti a folyamatokat az ügyfél és a szolgáltatók számára egyaránt.
A gyári Lexus alkalmazásból elérhető funkció egyelőre csak bizonyos piacokon, és nem minden Lexus típusnál érhető el, ezzel párhuzamosan pedig a Toyota kínálatában is megjelent, hiszen a testi és lelki biztonság nem a prémium ügyfelek kiváltsága.
Az ötlet ügyfélbarát és követendő. Hányszor látni, hogy kisebb koccanás esetén is a balesetet elszenvedő leblokkol és semmi sem jut eszébe, netán bepánikol. Egy okostelefon-asszisztens azonban türelmes és lépésről-lépésre segít az éppen rászorulónak, hogy ne utólag kelljen, akár pótszemlézni, stb. a biztosítónál vagy a hivatalos eljárásban. Ha nem is a gyártók, de a biztosító társaságok kidolgozhatnak egy hasonló applikációt, gépjármű típustól függetlenül. A taxisok is bizonyára letöltenék, bár sose legyen rá szükségük.
Cash/fotó:lexus.com
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…
A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…