A Lexus új alkalmazása segít az ügyfeleknek higgadtan, lépésről lépésre elintézni mindent, amire a biztosítóval, rendőrséggel folytatott együttműködés során szükségük lehet közvetlenül egy baleset után – írja az Autószektor.
Az elmúlt években fantasztikus új vezetőtámogató szolgáltatások jelentek meg az autóiparban. Fejlett elektronikai rendszerek segítenek megelőzni a baleseteket, és ha mégis bekövetkezik a baj, automatikus kommunikációs rendszer tájékoztatja a segélyszolgálatot az autó tartózkodási helyéről.
Egy valamivel azonban mintha eddig nem foglalkoztak volna a fejlesztők: magával az emberrel, aki – legyen szó vezetőről vagy utasról – egyénenként változó intenzitással éli meg a veszélyhelyzeteket, és aki pánikba vagy sokkba esve, vagy egész egyszerűen tapasztalatlansága vagy tájékozatlansága okán képtelen megfelelően reagálni a baleset vagy koccanás után.
A Lexus és a Toyota észak-amerikai szervezetei ezért új segélyszolgálatot dolgoztak ki ügyfeleik számára, amely praktikus tanácsadással segít nekik, végigvezetve őket a baleset utáni ügyintézés bürokratikus lépésein.
A Collision Assistance, azaz ütközési támogatás olyan just-in-time szolgáltatás, amelyet a Lexus okostelefonos alkalmazásán keresztül érhetnek el az ügyfelek. A fejlett biztosítási szoftver-szolgáltatási platformra épülő funkció ugyanúgy továbbítja a Lexus partnere, a CCC Intelligens Solutions vállalat felé az ütközés, valamint a jármű telematikai adatait, mint a fedélzeti segélyhívó rendszer.
Miután ellenőrizte, hogy nem történt személyi sérülés – hiszen ez esetben semmi nem fontosabb a mentőszolgálat értesítésénél –, a szolgáltatás ezen információk alapján irányítja a megfelelő irányba az ügyfeleket, gondoskodva arról, hogy egyetlen olyan lépésről se feledkezzenek meg, amely később kritikus lehet a biztosítási ügyintézés, a károk kijavítása vagy a rendőrségi nyomozás során. A szolgáltatás segít felvenni a kapcsolatot a márkaszervizzel, a biztosítási ügyintézőkkel, így – egyfajta proaktív ellenőrző listaként – felgyorsítja és leegyszerűsíti a folyamatokat az ügyfél és a szolgáltatók számára egyaránt.
A gyári Lexus alkalmazásból elérhető funkció egyelőre csak bizonyos piacokon, és nem minden Lexus típusnál érhető el, ezzel párhuzamosan pedig a Toyota kínálatában is megjelent, hiszen a testi és lelki biztonság nem a prémium ügyfelek kiváltsága.
Az ötlet ügyfélbarát és követendő. Hányszor látni, hogy kisebb koccanás esetén is a balesetet elszenvedő leblokkol és semmi sem jut eszébe, netán bepánikol. Egy okostelefon-asszisztens azonban türelmes és lépésről-lépésre segít az éppen rászorulónak, hogy ne utólag kelljen, akár pótszemlézni, stb. a biztosítónál vagy a hivatalos eljárásban. Ha nem is a gyártók, de a biztosító társaságok kidolgozhatnak egy hasonló applikációt, gépjármű típustól függetlenül. A taxisok is bizonyára letöltenék, bár sose legyen rá szükségük.
Cash/fotó:lexus.com
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…