A Lexus új alkalmazása segít az ügyfeleknek higgadtan, lépésről lépésre elintézni mindent, amire a biztosítóval, rendőrséggel folytatott együttműködés során szükségük lehet közvetlenül egy baleset után – írja az Autószektor.
Az elmúlt években fantasztikus új vezetőtámogató szolgáltatások jelentek meg az autóiparban. Fejlett elektronikai rendszerek segítenek megelőzni a baleseteket, és ha mégis bekövetkezik a baj, automatikus kommunikációs rendszer tájékoztatja a segélyszolgálatot az autó tartózkodási helyéről.
Egy valamivel azonban mintha eddig nem foglalkoztak volna a fejlesztők: magával az emberrel, aki – legyen szó vezetőről vagy utasról – egyénenként változó intenzitással éli meg a veszélyhelyzeteket, és aki pánikba vagy sokkba esve, vagy egész egyszerűen tapasztalatlansága vagy tájékozatlansága okán képtelen megfelelően reagálni a baleset vagy koccanás után.
A Lexus és a Toyota észak-amerikai szervezetei ezért új segélyszolgálatot dolgoztak ki ügyfeleik számára, amely praktikus tanácsadással segít nekik, végigvezetve őket a baleset utáni ügyintézés bürokratikus lépésein.
A Collision Assistance, azaz ütközési támogatás olyan just-in-time szolgáltatás, amelyet a Lexus okostelefonos alkalmazásán keresztül érhetnek el az ügyfelek. A fejlett biztosítási szoftver-szolgáltatási platformra épülő funkció ugyanúgy továbbítja a Lexus partnere, a CCC Intelligens Solutions vállalat felé az ütközés, valamint a jármű telematikai adatait, mint a fedélzeti segélyhívó rendszer.
Miután ellenőrizte, hogy nem történt személyi sérülés – hiszen ez esetben semmi nem fontosabb a mentőszolgálat értesítésénél –, a szolgáltatás ezen információk alapján irányítja a megfelelő irányba az ügyfeleket, gondoskodva arról, hogy egyetlen olyan lépésről se feledkezzenek meg, amely később kritikus lehet a biztosítási ügyintézés, a károk kijavítása vagy a rendőrségi nyomozás során. A szolgáltatás segít felvenni a kapcsolatot a márkaszervizzel, a biztosítási ügyintézőkkel, így – egyfajta proaktív ellenőrző listaként – felgyorsítja és leegyszerűsíti a folyamatokat az ügyfél és a szolgáltatók számára egyaránt.
A gyári Lexus alkalmazásból elérhető funkció egyelőre csak bizonyos piacokon, és nem minden Lexus típusnál érhető el, ezzel párhuzamosan pedig a Toyota kínálatában is megjelent, hiszen a testi és lelki biztonság nem a prémium ügyfelek kiváltsága.
Az ötlet ügyfélbarát és követendő. Hányszor látni, hogy kisebb koccanás esetén is a balesetet elszenvedő leblokkol és semmi sem jut eszébe, netán bepánikol. Egy okostelefon-asszisztens azonban türelmes és lépésről-lépésre segít az éppen rászorulónak, hogy ne utólag kelljen, akár pótszemlézni, stb. a biztosítónál vagy a hivatalos eljárásban. Ha nem is a gyártók, de a biztosító társaságok kidolgozhatnak egy hasonló applikációt, gépjármű típustól függetlenül. A taxisok is bizonyára letöltenék, bár sose legyen rá szükségük.
Cash/fotó:lexus.com
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…