Categories: Hírek

Közlekedésbiztonsági intézkedések a fővárosban

Az 1-es és 3-as villamos pályái a legveszélyesebbek

 

Felfestéssel és táblákkal növelik a kritikus csomópontok és helyszínek láthatóságát Budapesten. Újfajta megoldásokkal reagált egy gyakran visszatérő problémára a Budapesti Közlekedési Központ (BKK): az autók zárt villamosvágányra hajtásának megelőzése érdekében a BKK a partnereivel összefogva olyan lépéseket tesz, amellyel növelik a kritikus helyszínek láthatóságát, ezzel egyértelművé téve az adott közlekedési helyzetet – olvasható a kiadott közleményben.

A fővárosi közlekedésben visszatérő jelenség, hogy a közúton közlekedő gépjárművek figyelmetlenségből a villamospálya zárt részére hajtanak. Az elmúlt másfél évben mintegy 120 esetben fordult elő ilyen esemény, melynek több mint 40 százaléka az egész várost átszelő, napi 200 ezer utast szállító 1-es és 3-as villamosvonalakat érintette. A villamos-magasvágányon fennakadó gépjárművek – amellett, hogy a jármű sérül és mozgásképtelenné válik – akadályozzák a villamosok haladását. Az így kieső járatok pótlása autóbusszal történik, azonban ezek helyszínre érkezése időbe telik. Ezáltal viszont nő az utazási idő, az utasoknak pedig kényelmetlenséget okoz az átszállás. Egy ilyen baleset órákra is megbéníthatja a közösségi közlekedést, hiszen a műszaki mentéssel a probléma megoldása nem ér véget, a menetrend szerinti közlekedés helyreállítása több időt vesz igénybe.

A Budapesti Közlekedési Központ, a Budapest Közút Zrt., valamint a BKV Zrt. közösen tesz lépéseket azért, hogy csökkenjen a villamosvágányra hajtó autók száma. A közlekedési társaságok Budapesten eddig még csak korlátozott számban és néhány helyen használt ilyen irányú intézkedéseiket további helyszínekre is kiterjesztik: felfestéssel, táblázással és rugalmas fényvisszaverő műanyag oszlopokkal növelik a kritikus csomópontok és helyszínek láthatóságát, valamint egyértelművé teszik, hogy az adott szakaszon milyen közlekedési helyzetre számíthatnak a gépjármű vezetők.

Tavaly áprilisban a 3-as villamos vonalán vezettek be először hasonló megoldásokat. A kezdeményezés pozitív tapasztalatai alapján 2021 tavaszán a leginkább érintett helyszíneken burkolati jel, illetve útszegély-festés történt, továbbá különböző fényvisszaverő háttérrel ellátott táblákat és rugalmas, elhajló oszlopokat helyeztek ki több, összesen 8 helyszínen az 1-es, a 3-as, a 37-es és az 51-es villamosok vonalán, emellett az 59-es villamos vonala mentén, az Érdi úti kanyarban szalagkorlátot is építettek.

A biztonságos közlekedést segítő eszközöket továbbra is alkalmazni fogják, a munka a leginkább érintett helyszínek felkutatásával, illetve a beavatkozások egységesítésével folytatódik. A BKK arra kéri a gépjárművezetőket, hogy mindig a vezetésre koncentráljanak, és a villamospályák közelében fokozott figyelemmel közlekedjenek – szólítja fel a volánnál ülőket a tájékoztatóanyag.

Cash/fotó: BKK

OldA

Recent Posts

Fókuszban a buszsávok

Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…

10 óra ago

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

3 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

3 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

4 nap ago

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…

4 nap ago

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…

4 nap ago