Categories: Hírek

Vége az ingyen töltésnek a magyar Ionity hálózaton

Népszerűtlenek az előfizetéses csomagok

 

Vége a jó világnak. Az évekig ingyenes elektromos töltőpontok sorra válnak fizetőssé, nincs többé ingyenáram. Azon érdemes elgondolkodni, hogy mely applikációk, milyen díjakat, kedvezményeket nyújtanak. Most az Ionity hálózat válik fizetőssé.

Az Ionity hálózatán kezdetben 2500 Ft/db, a későbbiekben 280 Ft/kWh volt a töltési díj. Akik az Ionity hálózatban részvényes autógyártóktól vásárolnak villanyautót, havidíjas előfizetéssel ennél lényegesen olcsóbban tölthetnek, és egyes elektromobilitás szolgáltatók roaming keretében is kedvezőbb töltési díjat biztosítanak, többek között a magyar Mobiliti is kínál kedvezményes Ionity díjcsomagokat.

Az elmúlt közel fél évben valószínűleg nem voltak túlságosan népszerűek az előfizetéses csomagok a magyar villanyautósok körében. Idén az Ionity új applikációt vezetett be, amelyből hiányoztak a magyarországi töltőállomások. Talán ennek mellékhatása volt, hogy az Ionity hazai töltőoszlopai ingyenesek lettek. Az autóhoz a töltőkábel csatlakoztatása után egyszerűen a képernyőn lévő Start gombot kellett megnyomni a töltés indításához.

Augusztus 9-e óta az öt hazai Ionity helyszín is megjelent az applikációban, ezzel megszűnt a töltőoszlopról történő töltésindítási lehetőség, így újra fizetnünk kell a töltésért. A töltési díj saját alkalmazásból 280 Ft/kWh, de a roaming megoldások természetesen továbbra is kedvezményes töltési díjat kínálnak. Jelenleg például a Carge applikációval 250 Ft/kWh a töltési díj.

Már csak a töltőpont-hálózat hagy kívánnivalót maga után, ugyanis az eu standart szerint, 150 kilométerenként biztosítani kellene az utántöltési lehetőséget. Ez az autópályákon kívül vidéken nem valósul meg.

Cash/fotó: Ionity.eu

 

OldB

Recent Posts

Újabb adócsökkentést lengetett be a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara

A Magyar Kormány és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) stratégiai megállapodásának részeként a Kamara…

7 perc ago

Éves műszaki vizsga a 10 évnél idősebb autóknak?

A gépjárműtulajdonosok és szakértők szerint mindez komoly pluszköltséggel járhat Az Európai Bizottság javaslata szerint a…

8 perc ago

Kötelező EU-s funkció, amit mindenki utál? Ezért sípol folyamatosan az autója

Idegesítőek és haszontalanok a vezetéssegítő asszisztensek, vagy életmentő hasznos extrák? Vajon kikapcsolhatjuk ezeket a figyelmeztető…

1 nap ago

Visszatérhetnek a dobfékek az új autókba az Euro 7-nek köszönhetően

Ugyanis az új szabályozásban már a fékporokkal kapcsolatban is kibocsátási korlátozások vannak. A jelenleg szinte…

1 nap ago

Kezdhetjük temetni a GPS-t? Itt a PEnG, ami sokkal, de sokkal pontosabb

A gyakorlatilag mindenki által használt GPS megoldásait adhatja át a múltnak egy új navigációs rendszer.…

1 nap ago

Beismerték: orbitális bukás lett a patinás autógyártó elektromos forradalma

A dolgozók kétharmadát utcára teszik Óriási veszteséggel zárult a Porsche nagy akkumulátor-projektje: a Cellforce-gyárban a…

2 nap ago