Categories: Hírek

Több mint tízezer Toyota Suprát hív vissza a BMW

A fékrásegítő szoftverhibája az ok

 

Átok ül a Toyota Suprán: ugyanis ez a hetedik alkalom, hogy valamilyen probléma miatt visszarendelik a kétüléses autót, pedig 2019-ben debütált. Most a fékrásegítő szoftver hibája az ok, ami több, mint komoly – olvasható az indoklásban

A washingtoni székhelyű Országos Autópálya Közlekedésbiztonsági Igazgatósághoz (National Highway Traffic Safety Administration, röviden NHTSA) benyújtott dokumentumok szerint a BMW és a Toyota Supra egyes példányai a motorvezérlő szoftver hibája miatt hajlamosak elveszíteni a fékrásegítő funkciót, melynek következtében megnövekedhet a fékút.

Több mint 40 ezer, 2019 és 2021 között gyártott járművet érint ez a visszahívás, mégpedig a következő leosztás szerint:

 

13 014 darab Toyota Supra,

10 877 darab BMW M340i és M340i xDrive,

4 130 darab X4 M40i,

470 darab 745Le xDrive,

14 006 darab X3 M40i és

2 151 darab Z4 M40i.

 

Az NHTSA visszahívási dokumentációjából kiderül, hogy a probléma a motorvezérlő szoftverrel kapcsolatos, amely bizonyos motorindítási körülmények között a vákuumos fékrásegítő meghibásodását okozhatja. Problémát jelenthet például a motorindító/leállító gomb kétszeri gyors egymás utáni megnyomása, vagy a fékpedál nagyon rövid ideig történő lenyomása a motorindító/leállító gomb megnyomása közben. A hiba a fékrásegítő funkció megszűnését okozhatja, de ettől még a mechanikus fékezés továbbra is megmarad.

A fékút ennek ellenére természetesen megnövekedhet, ami növeli a balesetveszélyt, olvasható a visszahívási dokumentumban. A hiba kijavításához frissíteni kell a motorvezérlő szoftvert, ezt a feladatot a márkakereskedésekben ingyenes elvégzik.

Valamiféle átok sújthatja a Suprát, ugyanis ez már a hetedik visszahívás a kétüléses kupé 2019-es bevezetése óta. A korábbi problémák között a hibás üzemanyagtartály hegesztése miatti tűzveszély és a fényszórók nem rendeltetésszerű működése is szerepelt – derül ki a jelentésből.

Cash/fotó: Google

 

OldB

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

17 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

17 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago