A Renault Zoe 2012-ben az elsők között jelent meg az elektromos autók piacán. Azóta több mint 300 ezer talált gazdára az öreg kontinensen, a gyártó mégis úgy döntött: egyet előre, kettőt hátra. A Zoét leállítja, hogy jöjjön helyette a Renault 5 retro modell.
A Renault 5 retro stílusú városi villanyautó érkezését valószínűleg rengeteg európai vásárló várja türelmetlenül, de mint kiderült, a modell bevezetése áldozattal jár: a francia autómárka kivezeti Európa legnépszerűbb elektromos autóját, a Zoét.
A legutóbbi interjúban azonban Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója már azt mondta, hogy a Zoe nem lép következő generációba, 2024 végén távozik a kínálatból. A Renault elsősorban a C és a D szegmensekre kíván összpontosítani, az ezek alatti szinteken, így például a Zoe B szegmensében jelentős átalakítás várható.
Nemcsak a Zoe, hanem az A szegmens táborát erősítő Twingo pályafutása is utód nélkül fog véget érni. A Zoe kategóriájában két villanyautóval tervez a Renault, az 5 után megjelenik az egyelőre 4ever néven emlegetett, szintén modernizált klasszikus, a 4-es. Mindkét jármű a CMF-BEV padlólemezre kerül, amely a vállalat elmondása szerint 33 százalékkal csökkenti a költségeket a Zoe mostani generációjához képest – olvasható az weboldalon.
Cash/fotó: renault.hu
Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…
A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…
A járművek azonosítása új korszakba lépett: a hagyományos fém rendszámtáblák napjai meg vannak számlálva. Dubajban…
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…