A Renault Zoe 2012-ben az elsők között jelent meg az elektromos autók piacán. Azóta több mint 300 ezer talált gazdára az öreg kontinensen, a gyártó mégis úgy döntött: egyet előre, kettőt hátra. A Zoét leállítja, hogy jöjjön helyette a Renault 5 retro modell.
A Renault 5 retro stílusú városi villanyautó érkezését valószínűleg rengeteg európai vásárló várja türelmetlenül, de mint kiderült, a modell bevezetése áldozattal jár: a francia autómárka kivezeti Európa legnépszerűbb elektromos autóját, a Zoét.
A legutóbbi interjúban azonban Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója már azt mondta, hogy a Zoe nem lép következő generációba, 2024 végén távozik a kínálatból. A Renault elsősorban a C és a D szegmensekre kíván összpontosítani, az ezek alatti szinteken, így például a Zoe B szegmensében jelentős átalakítás várható.
Nemcsak a Zoe, hanem az A szegmens táborát erősítő Twingo pályafutása is utód nélkül fog véget érni. A Zoe kategóriájában két villanyautóval tervez a Renault, az 5 után megjelenik az egyelőre 4ever néven emlegetett, szintén modernizált klasszikus, a 4-es. Mindkét jármű a CMF-BEV padlólemezre kerül, amely a vállalat elmondása szerint 33 százalékkal csökkenti a költségeket a Zoe mostani generációjához képest – olvasható az weboldalon.
Cash/fotó: renault.hu
Pozitív lett a kábítószergyorsteszt annál a férfinél, aki balesetet okozott Ferencvárosban taxijával, amivel szórakozni vitte…
Az Országos Flottafelmérés eredménye szerint a magyar vállalati autóparkok egyre idősebbek, a cégek többsége pedig…
Akkor sem spórolhatsz a benzinnel, ha szeretnél! A stop-start rendszerek fontos szerepet játszanak az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében és…
Új szankciók jönnek a légkondik helytelen használatáért. A nyár beköszöntével és a magas hőmérsékletekkel a…
Zöldebb, vonzóbb, hosszabb távú időtöltésre is alkalmas környék lesz a ferencvárosi Mester utca belső, a…
A JATO új, átfogó elemzéséből kiderül, hogy a globális átállás az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV)…