Categories: Hírek

41 milliárdból felújítják a Szeged-Röszke vasútvonalat

Megduplázódhat a vonatok sebessége

 

Felújítják és villamosítják a vasútvonalat Szegedtől a röszkei határig, a 13,3 kilométeres szakaszra 40,9 milliárd forint áll rendelkezésre. A jövő év végéig tartó projekt eredményeként a vonatok 80-120 km/h sebességgel közlekedhetnek – tájékoztat közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

A csongrád-csanádi megyeszékhely és Szabadka között teljes hosszban megújuló vasúti összeköttetés magyarországi szakaszának munkálataira biztosított forrást a kormány. A 13,3 kilométeres Szeged-Röszke vasútvonal átépítésével és villamosításával az érintett nagyvárosok, regionális központok elérhetősége javul. A közel 41 milliárd forinttal támogatott beruházás további haszna, hogy megfelelő minőségű kerülőutat kínál majd a Budapest-Belgrád korszerűsítés miatt szükséges vágányzár idejére – közölték.

A közlekedési infrastruktúrafejlesztések jelentős szerepet tölthetnek be Magyarország határmenti területeinek gazdasági-társadalmi fejlődésében, az egykor természetes egységet képező térségek összekapcsolásában. A kormány friss döntése szerint idén és jövőre összesen 40,9 milliárd forinttal járul hozzá a Szeged-Röszke vasúti vonalszakasz felújításához, villamosításához – írták.

MTI Fotó: Máthé Zoltán

A jelenleg 60 kilométeres sebességű közlekedésre alkalmas pályaszakaszon 80-120 kilométerrel járhatnak majd a vonatok. A vonalat villamosítják, vonatbefolyásoló, távvezérlő és biztosítóberendezéseket telepítenek. Röszke állomás vágányhálózatát korszerűsítik, az új megállóhelyen, Szentmihálytelken is magasperon, esőbeállók, P+R és B+R parkolók épülnek. A fejlesztés összekapcsolódik a szerbiai oldalon, Horgostól Szabadkáig zajló felújítással. A személyszállítás színvonala így érdemben javul Szeged és az észak-bácskai települések között – áll a közleményben.

Az ITM a napokban megjelent kormányhatározat értelmében támogatási szerződést köt a MÁV-val a projekt megvalósításáról. A vasúttársaság korábban feltételes közbeszerzési eljárást folytatott le a kivitelezésre. A nyertes vállalkozóval aláírt szerződés a szükséges forrás rendelkezésre állásával hatályba lép. A tervezési és építési munkálatok várható időigénye 14 hónap, a fejlesztés így akár már jövőre befejeződhet. A megújuló vonalszakasz a vonatok számára kerülőutat biztosít a Budapest-Belgrád vasútvonal beruházás miatt Szabadka és Kiskunhalas között szükségessé váló teljes kizárásos vágányzár idejére – áll a minisztérium közleményében.

Forrás: ITM

OldA

Recent Posts

Kötelező EU-s funkció, amit mindenki utál? Ezért sípol folyamatosan az autója

Idegesítőek és haszontalanok a vezetéssegítő asszisztensek, vagy életmentő hasznos extrák? Vajon kikapcsolhatjuk ezeket a figyelmeztető…

22 óra ago

Visszatérhetnek a dobfékek az új autókba az Euro 7-nek köszönhetően

Ugyanis az új szabályozásban már a fékporokkal kapcsolatban is kibocsátási korlátozások vannak. A jelenleg szinte…

22 óra ago

Kezdhetjük temetni a GPS-t? Itt a PEnG, ami sokkal, de sokkal pontosabb

A gyakorlatilag mindenki által használt GPS megoldásait adhatja át a múltnak egy új navigációs rendszer.…

22 óra ago

Beismerték: orbitális bukás lett a patinás autógyártó elektromos forradalma

A dolgozók kétharmadát utcára teszik Óriási veszteséggel zárult a Porsche nagy akkumulátor-projektje: a Cellforce-gyárban a…

2 nap ago

Megütöttek és kiraboltak egy taxist Budapesten

A XIX. kerületi rendőrök rövid időn belül azonosították és elfogták azt a férfit és nőt,…

3 nap ago

Az elektromos autók akkumulátorait használná energiatároló-rendszerként a Toyota és a Mazda

Az akkumulátor-ökoszisztéma kiépítését célul kitűző Toyota és Mazda megkezdi az elektromos járművek akkumulátorainak felhasználásával működő…

3 nap ago