Az új “taxirendelet” 100 ezer forint elkülönítetten kezelt vagyoni biztosítékot írt elő a taxis vállalkozóknak. A rendelet lehetőséget adott arra, hogy például egy érdekképviselet vállalhasson tagja helyett kezességet. Az első “kezességvállalók” ezt évi 20 ezer forint + tagdíj fejében tervezték vállalni. Ám még el sem jutott az érdekeltekhez ajánlatuk, mikor több – köztük néhány frissen épp ezért alakult – érdekképviselet már évi 10 ezer forint + tagdíj fejében is vállalta ezt a “nehéz” feladatot. Jó üzlet volt ez, hiszen a befizetett pénzért semmit sem adtak, sőt ez az összeg nem egy szervezetnél az évek során el is tűnt, átlényegült, felszívódott. Az új taxirendelet, és a meglévő taxis képviseletek ellen – az akkor vezető politikai erővel a háttérben – szinte azonnal megjelent a Taxisok Érdekvédelmi Egyesülete (a későbbi VÁLTOÉE), Simon D Lászlóval az élen. Ők természetesen vállalták a taxisok “igazi” érdekvédelmét a többi, már meglévő érdekképviselettel szemben. Később ezt a bizonyos kezességet is ingyen adták, mindössze tagdíjat kellett fizetni az egyesületbe. Sajnos ez a “kezességvállalás” ma is megtalálható a taxisokra vonatkozó kötelezettségek között, annak ellenére, hogy ilyen címen még senkinek sem fizettek kártárítést a biztosítók. Alább a Simon D Lászlóval készült beszélgetés olvasható.
Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…