Az új “taxirendelet” 100 ezer forint elkülönítetten kezelt vagyoni biztosítékot írt elő a taxis vállalkozóknak. A rendelet lehetőséget adott arra, hogy például egy érdekképviselet vállalhasson tagja helyett kezességet. Az első “kezességvállalók” ezt évi 20 ezer forint + tagdíj fejében tervezték vállalni. Ám még el sem jutott az érdekeltekhez ajánlatuk, mikor több – köztük néhány frissen épp ezért alakult – érdekképviselet már évi 10 ezer forint + tagdíj fejében is vállalta ezt a “nehéz” feladatot. Jó üzlet volt ez, hiszen a befizetett pénzért semmit sem adtak, sőt ez az összeg nem egy szervezetnél az évek során el is tűnt, átlényegült, felszívódott. Az új taxirendelet, és a meglévő taxis képviseletek ellen – az akkor vezető politikai erővel a háttérben – szinte azonnal megjelent a Taxisok Érdekvédelmi Egyesülete (a későbbi VÁLTOÉE), Simon D Lászlóval az élen. Ők természetesen vállalták a taxisok “igazi” érdekvédelmét a többi, már meglévő érdekképviselettel szemben. Később ezt a bizonyos kezességet is ingyen adták, mindössze tagdíjat kellett fizetni az egyesületbe. Sajnos ez a “kezességvállalás” ma is megtalálható a taxisokra vonatkozó kötelezettségek között, annak ellenére, hogy ilyen címen még senkinek sem fizettek kártárítést a biztosítók. Alább a Simon D Lászlóval készült beszélgetés olvasható.
Az uniós elképzelés szerint előmozdítanák az elektromos és alternatív hajtású járművek használatát, és a motorozás…
Felduzzadt a taxispiac a pandémia óta, miközben egyre több a szakmailag és jogilag is megkérdőjelezhető…
Dermesztő képet festett a taxis piac jelenlegi helyzetéről Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke…
Jövőre autósok százezrei spórolhatnak az autópálya-használaton: egyes vármegyékben féláron vagy még olcsóbban váltható éves matrica,…
A hétfőn induló egyhetes akcióban ezúttal mindenféle járműveket ellenőriznek majd. A ROADPOL Operational Group (Európai…
Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…