Az új “taxirendelet” 100 ezer forint elkülönítetten kezelt vagyoni biztosítékot írt elő a taxis vállalkozóknak. A rendelet lehetőséget adott arra, hogy például egy érdekképviselet vállalhasson tagja helyett kezességet. Az első “kezességvállalók” ezt évi 20 ezer forint + tagdíj fejében tervezték vállalni. Ám még el sem jutott az érdekeltekhez ajánlatuk, mikor több – köztük néhány frissen épp ezért alakult – érdekképviselet már évi 10 ezer forint + tagdíj fejében is vállalta ezt a “nehéz” feladatot. Jó üzlet volt ez, hiszen a befizetett pénzért semmit sem adtak, sőt ez az összeg nem egy szervezetnél az évek során el is tűnt, átlényegült, felszívódott. Az új taxirendelet, és a meglévő taxis képviseletek ellen – az akkor vezető politikai erővel a háttérben – szinte azonnal megjelent a Taxisok Érdekvédelmi Egyesülete (a későbbi VÁLTOÉE), Simon D Lászlóval az élen. Ők természetesen vállalták a taxisok “igazi” érdekvédelmét a többi, már meglévő érdekképviselettel szemben. Később ezt a bizonyos kezességet is ingyen adták, mindössze tagdíjat kellett fizetni az egyesületbe. Sajnos ez a “kezességvállalás” ma is megtalálható a taxisokra vonatkozó kötelezettségek között, annak ellenére, hogy ilyen címen még senkinek sem fizettek kártárítést a biztosítók. Alább a Simon D Lászlóval készült beszélgetés olvasható.
Jelentősen megváltozik a közlekedés a VII. kerület belső részén június 22-től. Több utcaszakaszt csak a…
Kiírta a BKK a Nagykörút fejlesztésének legfontosabb lépcsőjeként a „bringasztráda” tervezésének pályázatát. A BKK Budapesti…
Meglepően önzetlen taxis hírére kapta fel a fejét az online világ, a 28 éves sofőr…
Olaszországban rengeteg lazán szabályozott sebességmérő kamera figyeli a forgalmat, de idén nyáron szigorúbb előírások alapján…
A Tesla ideiglenes jelleggel június 22-én megteremti az önvezető robottaxis fuvarozás lehetőségét a nagyközönség számára…
Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…