Elmentek ételszállítónak, futárnak. Jobb híján portásnak, biztonsági őrnek. Némelyek felelevenítették eredeti végzettségüket, és abban a szakmában találták meg számításukat. Csak egy példát hadd hozzak: kollégánk eredeti végtettsége szerint villanyszerelő, de annak idején beszippantotta őt a taxizás varázsa, meg hát anyagilag sem járt rosszul. Most visszatért az alapokhoz, tavaly nyáron egy villanyszerelő segédjeként sajátította el a végzettsége óta bekövetkezett változásokat. Ősszel már egyedül is tudott dolgozni. Ma egy saját vállalkozása van, amely házak felújításával foglalkozik, naptára 2022-ig betelt, jövedelme a legjobb taxis időszakét is felülmúlja.
Sokan vannak azonban, akik már nem tudnak, nem akarnak váltani. Szinte megváltásként várják a nyugdíjat, még annak tudatában is, hogy igencsak össze kell majd húzniuk a nadrágszíjat. Már csak kényszerből taxiznak, de egyre nehezebben. A kocsi lassan kikopik a vállalkozásból, a bevétel éppen csak csordogál, de a költségek az egekig nőnek. Legszívesebben abbahagynák az egészet, de nem tudják mit csináljanak abban az egy-két évben, amíg elérkezik a várva várt nyugdíjas időszak.
Van megoldás! Érdemes először is kihasználni a három hónapos álláskeresési támogatást (leánykori nevén munkanélküli segély). Ennek feltétele a vállalkozás szüneteltetése vagy megszüntetése. Amennyiben ezen időszakban nem sikerül állást találni (általában nem sikerül, mert az érintettek életkoruk vagy egészségi állapotuk miatt nehezen találnak új munkát – kinek kell egy hatvan feletti munkaerő?), szóba jöhet a nyugdíj előtti álláskeresési segély.
E feltételek mellett állapítható meg nyugdíj előtti álláskeresési segély, amelynek tartama alatt az érintett biztosítási jogviszonyban van, az egészségügyi szolgáltatás mellett szolgálati időt, illetve nyugdíj alapjául szolgáló jövedelmet is szerez. Ez utóbbi meglehetősen alacsony, havi összege bruttó 66 990 forint, amelyből még levonásra kerül a nyugdíjjárulék. Vélhetően nem ebből fogja fenntartani magát a nyugdíj előtt álló vállalkozó, de nagy segítség lehet, ha mellette van még némi megtakarítás…
– oli –
Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…
2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…
A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…
A római taxisok nem örültek neki, hogy a négyszeres Formula–1-es világbajnok Max Verstappenéhez hasonlították a…
A fővárosi rendőrök újabb razziáján 625 embert igazoltattak, ebből 11 embert elfogtak. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…
A magyar KRESZ 135 éves története alatt rengeteg módosításon esett át, viszont jelenleg 1975 óta,…