Elmentek ételszállítónak, futárnak. Jobb híján portásnak, biztonsági őrnek. Némelyek felelevenítették eredeti végzettségüket, és abban a szakmában találták meg számításukat. Csak egy példát hadd hozzak: kollégánk eredeti végtettsége szerint villanyszerelő, de annak idején beszippantotta őt a taxizás varázsa, meg hát anyagilag sem járt rosszul. Most visszatért az alapokhoz, tavaly nyáron egy villanyszerelő segédjeként sajátította el a végzettsége óta bekövetkezett változásokat. Ősszel már egyedül is tudott dolgozni. Ma egy saját vállalkozása van, amely házak felújításával foglalkozik, naptára 2022-ig betelt, jövedelme a legjobb taxis időszakét is felülmúlja.
Sokan vannak azonban, akik már nem tudnak, nem akarnak váltani. Szinte megváltásként várják a nyugdíjat, még annak tudatában is, hogy igencsak össze kell majd húzniuk a nadrágszíjat. Már csak kényszerből taxiznak, de egyre nehezebben. A kocsi lassan kikopik a vállalkozásból, a bevétel éppen csak csordogál, de a költségek az egekig nőnek. Legszívesebben abbahagynák az egészet, de nem tudják mit csináljanak abban az egy-két évben, amíg elérkezik a várva várt nyugdíjas időszak.
Van megoldás! Érdemes először is kihasználni a három hónapos álláskeresési támogatást (leánykori nevén munkanélküli segély). Ennek feltétele a vállalkozás szüneteltetése vagy megszüntetése. Amennyiben ezen időszakban nem sikerül állást találni (általában nem sikerül, mert az érintettek életkoruk vagy egészségi állapotuk miatt nehezen találnak új munkát – kinek kell egy hatvan feletti munkaerő?), szóba jöhet a nyugdíj előtti álláskeresési segély.
E feltételek mellett állapítható meg nyugdíj előtti álláskeresési segély, amelynek tartama alatt az érintett biztosítási jogviszonyban van, az egészségügyi szolgáltatás mellett szolgálati időt, illetve nyugdíj alapjául szolgáló jövedelmet is szerez. Ez utóbbi meglehetősen alacsony, havi összege bruttó 66 990 forint, amelyből még levonásra kerül a nyugdíjjárulék. Vélhetően nem ebből fogja fenntartani magát a nyugdíj előtt álló vállalkozó, de nagy segítség lehet, ha mellette van még némi megtakarítás…
– oli –
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…
A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…
Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…
Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…
Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…