Categories: Hírek

Vasbeton helyett acél pályalemezek kerülnek a Lánchídba

Csepelen gyártják a 6 tonnás elemeket

 

A régi vasbeton helyett acél pályalemezek kerülnek ​a felújítás során a Lánchídra. A csaknem  100 új acéltábla darabonként mintegy 6 tonnát nyom, a megújult híd összességében mégis könnyebb lesz – írja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Múlt héten elkezdődött a Lánchíd pályaszerkezetének bontása, amely jelenleg is tart. A régi vasbeton pályalemezt felszeletelik és darabonként elszállítják. Mindeközben már legyártották a híd új acél-pályaszerkezetének első elemeit is Csepelen.

Az elöregedett vasbeton-pályaszerkezet helyére kerülő, úgynevezett ortotróp acéllemezek jelentősen könnyebbek elődeiknél. Ennek köszönhetően csökken a híd súlya, ráadásul az acél jobban kombinálható a történelmi Lánchíd megmaradó elemeivel is.

Összesen 94 db ilyen ortotróp acél pályalemez készül. Egy átlagos pályatábla súlya mintegy 6 tonna, mérete pedig 3,4 x 7,3 méter, bár a tervek szerint készülnek még ezeknél is nagyobb egységek. Miután üzemi körülmények között ellátják őket egy réteg korrózióvédelmi bevonattal, az első új acélelemek a tervek szerint már a következő hetekben megérkeznek a Lánchídhoz.

 

Az új acél-pályatáblák beépítése elcsúsztatva követi majd a bontást és a Lánchíd megmaradó acélszerkezeteinek javítási és korrózióvédelmi munkáit. Az új pályaszerkezet elemeit közúton, különleges útvonalengedéllyel fogják a helyszínre szállítani.

Több mint három évtizeddel legutóbbi felújítása után, 2021. május közepétől kezdődően újjászületik a nemzet egyik szimbólumának számító Lánchíd. Az átkelő felújítási munkáit a Duna fém- és lőszermentesítésével kezdődött.

Ezt követően a pesti oldalon felállították a toronydarut, átépítették a Clark Ádám teret, közben pedig elkészült a Lánchíd függesztett állványzata. Június 16-án teljesen lezárták a hidat a forgalom elől. Másfél héttel később a fém- és lőszermentesítés lezárásaként egy török kori ágyúgolyót emeltek ki a víz alól, június végére pedig a budai oldalon is felállt a toronydaru.

A Lánchíd felújítása 2023-ra készül el. A rekonstrukcióval kapcsolatos hírek, információk, aktualitásoka www.lanchid.hu oldalon folyamatosan nyomon követhetők – olvasható a BKK honlapján.

Cash/fotó: BKK

OldA

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

17 óra ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

2 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

3 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

3 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

4 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

5 nap ago