Categories: Hírek

Vasbeton helyett acél pályalemezek kerülnek a Lánchídba

Csepelen gyártják a 6 tonnás elemeket

 

A régi vasbeton helyett acél pályalemezek kerülnek ​a felújítás során a Lánchídra. A csaknem  100 új acéltábla darabonként mintegy 6 tonnát nyom, a megújult híd összességében mégis könnyebb lesz – írja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Múlt héten elkezdődött a Lánchíd pályaszerkezetének bontása, amely jelenleg is tart. A régi vasbeton pályalemezt felszeletelik és darabonként elszállítják. Mindeközben már legyártották a híd új acél-pályaszerkezetének első elemeit is Csepelen.

Az elöregedett vasbeton-pályaszerkezet helyére kerülő, úgynevezett ortotróp acéllemezek jelentősen könnyebbek elődeiknél. Ennek köszönhetően csökken a híd súlya, ráadásul az acél jobban kombinálható a történelmi Lánchíd megmaradó elemeivel is.

Összesen 94 db ilyen ortotróp acél pályalemez készül. Egy átlagos pályatábla súlya mintegy 6 tonna, mérete pedig 3,4 x 7,3 méter, bár a tervek szerint készülnek még ezeknél is nagyobb egységek. Miután üzemi körülmények között ellátják őket egy réteg korrózióvédelmi bevonattal, az első új acélelemek a tervek szerint már a következő hetekben megérkeznek a Lánchídhoz.

 

Az új acél-pályatáblák beépítése elcsúsztatva követi majd a bontást és a Lánchíd megmaradó acélszerkezeteinek javítási és korrózióvédelmi munkáit. Az új pályaszerkezet elemeit közúton, különleges útvonalengedéllyel fogják a helyszínre szállítani.

Több mint három évtizeddel legutóbbi felújítása után, 2021. május közepétől kezdődően újjászületik a nemzet egyik szimbólumának számító Lánchíd. Az átkelő felújítási munkáit a Duna fém- és lőszermentesítésével kezdődött.

Ezt követően a pesti oldalon felállították a toronydarut, átépítették a Clark Ádám teret, közben pedig elkészült a Lánchíd függesztett állványzata. Június 16-án teljesen lezárták a hidat a forgalom elől. Másfél héttel később a fém- és lőszermentesítés lezárásaként egy török kori ágyúgolyót emeltek ki a víz alól, június végére pedig a budai oldalon is felállt a toronydaru.

A Lánchíd felújítása 2023-ra készül el. A rekonstrukcióval kapcsolatos hírek, információk, aktualitásoka www.lanchid.hu oldalon folyamatosan nyomon követhetők – olvasható a BKK honlapján.

Cash/fotó: BKK

OldA

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

20 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

20 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago