Categories: Hírek

Kia Carnival Limousine, amiből sosem lesz taxi

Négy keréken guruló business class

 

 

A Kia csúcsmodellje a Carnival, négyszemélyes utastérrel rendelkező High Limousine VIP. Ez igazi világújdonsággal is szolgál a hátul utazóknak, hiszen első autóként itt van lehetőség talpmasszázs élvezetére; természetesen külön fiók van az ilyenkor levetett cipő tárolására – olvasható a marketinges túlzásokat magukba foglaló anyagban, csakhogy itt ez nem az.

Személyesen nem volt mód kipróbálni, de az álló és mozgókép felvételek igen meggyőzőek. Luxus a javából. Az utastérben 7-8 helyett csak négy ülés található, a hátsó részben két darab nagyméretű, elektromosan állítható és masszázsfunkcióval is rendelkező, Nappa-bőrrel kárpitozott fotelt helyeznek el, a padlót laminált parketta borítja.

A Hutech nevű wellnesskészülék-gyártó jóvoltából került a talpmasszázs-fiók a fedélzetre. Külön fiók van a hűtött és a meleg italok tárolására, a hátsó fotelek közötti karfán egy 7 colos érintőképernyő szolgál a különböző rendszerek vezérlésére, ezek közé tartozik a tetőből lehajtható 21,5 colos monitor is.

A Kia Carnival High Limousine VIP változata a magasított tetejéről ismerhető fel, egyébként függönyök védik a hátul utazókat a kíváncsi pillantásoktól. Ez a változat csak a 3,5 literes V6-os benzinmotorral (294 LE/362 Nm) választható, a 8,683 millió won-os, azaz 22,7 millió Ft-os vételárat (több mint duplája az alapmodellnek) az is indokolja, hogy kényelmesebbre hangolt felfüggesztést kap a csúcsmodell.

A Carnival kétségtelen előnye, hogy a dobozforma rengeteg helyet rejt, ezt nem lehet überelni egy luxusszedánnal. A tervezők úgy gondolták, hogy felfelé is érdemes terjeszkedni, így a Kia egy tetőboxra emlékeztető púpot kapott, ami nem túl elegáns, de a belmagasság kétségtelenül növekedett. A tervezők szeme előtt a repülőgépek első osztálya lebegett, így nem lehet azt mondani, hogy túlzsúfolták volna a kabint. Az 5,15 méteres modellben legfeljebb négyen utazhatnak, ha a legkényeztetőbb változatot ikszeljük. A sofőr és a testőr mögött két hatalmas, karfával és lábtartóval szerelt fotelben terpeszkedhetünk, amit egészen hátra toltak, így a lábtér hatalmas.

Egy szó, mint száz, van hová nyújtózkodni ár/érték arányban a luxus modelleket gyártóknak. Ilyen áron, ekkora kényelem nincs a piacon közzel s távol. Ja, taxinak nem javaslom: egyrészt annak drága, továbbá csak 3 utas férne el benne, másrészt állandóan én kényeztetném magamat, abból meg nem lehet megélni.

Cash/fotó: kia.com

OldA

Recent Posts

Változás jön az autópálya-matrica vásárlásnál szeptembertől

Szeptembertől már nemcsak a benzinkutakon, hanem online is „ingyen” lehet autópálya-matricát venni: egy most elfogadott…

20 óra ago

A motorháztető az új ellenség: újabb korlátozás jöhet?

Az autózás biztonságával foglalkozó szakemberek folyamatosan vadásznak azokra a részletekre az autók dizájnjában, amik kevésbé…

20 óra ago

Beszorult és elégett egy férfi egy Teslában

Tűzcsapda négy keréken – brutális haláleset miatt perlik a Teslát „Minden vallásnak van egyfajta pokolváltozata,…

20 óra ago

Ezért nem akarnak villanyautót az európai autósok

Csökken a lelkesedés a villanyautóra való átállás kapcsán, mutat rá egy friss felmérés. Az is…

21 óra ago

Papucsban vezetés? Itt a lista, hol mekkora bírság jár érte

A járművezetőknek mindig olyan lábbelit kell viselniük, amelyben megfelelően tudnak vezetni, és valljuk be, a strandpapucs…

21 óra ago

Melyik bírja tovább a villanyautóknál, a kaszni vagy az akkumulátor?

Az elektromos autókkal szemben sokszor felmerül az a kritika, hogy akkumulátoraik rövid idő alatt elvesztik…

2 nap ago