Categories: Hírek

Kia Carnival Limousine, amiből sosem lesz taxi

Négy keréken guruló business class

 

 

A Kia csúcsmodellje a Carnival, négyszemélyes utastérrel rendelkező High Limousine VIP. Ez igazi világújdonsággal is szolgál a hátul utazóknak, hiszen első autóként itt van lehetőség talpmasszázs élvezetére; természetesen külön fiók van az ilyenkor levetett cipő tárolására – olvasható a marketinges túlzásokat magukba foglaló anyagban, csakhogy itt ez nem az.

Személyesen nem volt mód kipróbálni, de az álló és mozgókép felvételek igen meggyőzőek. Luxus a javából. Az utastérben 7-8 helyett csak négy ülés található, a hátsó részben két darab nagyméretű, elektromosan állítható és masszázsfunkcióval is rendelkező, Nappa-bőrrel kárpitozott fotelt helyeznek el, a padlót laminált parketta borítja.

A Hutech nevű wellnesskészülék-gyártó jóvoltából került a talpmasszázs-fiók a fedélzetre. Külön fiók van a hűtött és a meleg italok tárolására, a hátsó fotelek közötti karfán egy 7 colos érintőképernyő szolgál a különböző rendszerek vezérlésére, ezek közé tartozik a tetőből lehajtható 21,5 colos monitor is.

A Kia Carnival High Limousine VIP változata a magasított tetejéről ismerhető fel, egyébként függönyök védik a hátul utazókat a kíváncsi pillantásoktól. Ez a változat csak a 3,5 literes V6-os benzinmotorral (294 LE/362 Nm) választható, a 8,683 millió won-os, azaz 22,7 millió Ft-os vételárat (több mint duplája az alapmodellnek) az is indokolja, hogy kényelmesebbre hangolt felfüggesztést kap a csúcsmodell.

A Carnival kétségtelen előnye, hogy a dobozforma rengeteg helyet rejt, ezt nem lehet überelni egy luxusszedánnal. A tervezők úgy gondolták, hogy felfelé is érdemes terjeszkedni, így a Kia egy tetőboxra emlékeztető púpot kapott, ami nem túl elegáns, de a belmagasság kétségtelenül növekedett. A tervezők szeme előtt a repülőgépek első osztálya lebegett, így nem lehet azt mondani, hogy túlzsúfolták volna a kabint. Az 5,15 méteres modellben legfeljebb négyen utazhatnak, ha a legkényeztetőbb változatot ikszeljük. A sofőr és a testőr mögött két hatalmas, karfával és lábtartóval szerelt fotelben terpeszkedhetünk, amit egészen hátra toltak, így a lábtér hatalmas.

Egy szó, mint száz, van hová nyújtózkodni ár/érték arányban a luxus modelleket gyártóknak. Ilyen áron, ekkora kényelem nincs a piacon közzel s távol. Ja, taxinak nem javaslom: egyrészt annak drága, továbbá csak 3 utas férne el benne, másrészt állandóan én kényeztetném magamat, abból meg nem lehet megélni.

Cash/fotó: kia.com

OldA

Recent Posts

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap 150 000 FORINT KEZDÉSI TÁMOGATÁSSAL!2025. április 28-án, HÉTFŐN 10:00 órakor  A…

1 nap ago

Traffipaxok brutális tévedései: 700-zal száguldó Ford és gyorshajtó parkoló autó

Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…

3 nap ago

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

4 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

4 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

5 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

5 nap ago