Categories: Hírek

Irányjelzőket, mentő és rendőrségi járműveket is felismeri

Új fejlesztés a Teslától

 

Napjainkban a Tesla van a legközelebb ahhoz a ponthoz, hogy autói egy napon valóban saját magukat irányítsák az utakon. Az önvezető autók lelke a vezérlőszoftver, amiben a Tesla nagyon jó, nem beszélve a rengeteg beérkező adatról, amire a gépi tanulás hagyatkozhat – írja aze-cars.hu.

A Tesla pár napja tette elérhetővé bizonyos felhasználói kör számára (early access) az FSD (Full Self-Driving) Beta V9 szoftverfrissítését, melyre nagyon sok tulajdonos vár. Tekintve, hogy egyéb csemegék is bele kerültek a pakkba, leginkább a grafikus felhasználói felületet (GUI) érintve. Bár az új felület az önvezető képességeket javító csomaggal együtt érkezik, ennek ellenére az az autó is letöltheti az új GUI-t, melyben nincsen benne az FSD-t (Full Self Driving) lehetővé tevő komponens. Ez persze elsősorban a régebbi, még 2019 április előtt készült Teslák esetében lehet érdekes, hiszen azóta minden autóba bele került az FSD hardveres része, még ha szoftveresen nincs is engedélyezve az autóban.

„Hamarosan felismeri (az autó) majd az irányjelzőket, veszélyre figyelmeztető fényjelzéseket, mentő/rendőrségi járművek fényjelzéseit, még a kézmozdulatokat is.”

Elon Musk már korábban többször is említette, hogy lenyűgöző tudással ruházza majd fel a Teslákat az új szoftver és hát a fentieket olvasva valóban az az érzése az embernek, hogy egyre közeledünk a cél felé. Ezeket amúgy azok a felhasználók is megerősítik, akik benne vannak az early access programban és már van lehetőségük tesztelni a jármű új tudását.

Sok ellenző azt hozza fel ellenérvként, hogy miként viselkedne egy önvezető autó, ha váratlan szituációba kerül. A mostani frissítés, ha valóban jól szerepel, akkor számos ilyen kérdésre megadhatja a választ. Musk szerint a Tesla már dolgozik azon is, hogy az autó szoftvere felismerje a szirénák hangját és reagálni is tudjon majd arra.

Korábban már többször hangoztatta a vállalat, hogy miért kamerákkal és neurális hálózatokkal dolgozik, ha önvezetésről van szó: ez a párosítás áll legközelebb az egyetlen, vezetni képes szervezethez, ami az ember!

„A teljes úthálózatunk úgy épült meg, hogy együtt működjön az optikai képalkotás (szemek) és a neurális hálózatok (agy) párosával. Ezért lesz a megoldás a kamera és a szilikon-alapú hálózat párosa.” – Elon Musk.

Cash/fotó: teslarati.com

OldB

Recent Posts

Fókuszban a buszsávok

Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…

7 óra ago

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

2 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

2 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

3 nap ago

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…

3 nap ago

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…

3 nap ago