Categories: Hírek

Irányjelzőket, mentő és rendőrségi járműveket is felismeri

Új fejlesztés a Teslától

 

Napjainkban a Tesla van a legközelebb ahhoz a ponthoz, hogy autói egy napon valóban saját magukat irányítsák az utakon. Az önvezető autók lelke a vezérlőszoftver, amiben a Tesla nagyon jó, nem beszélve a rengeteg beérkező adatról, amire a gépi tanulás hagyatkozhat – írja aze-cars.hu.

A Tesla pár napja tette elérhetővé bizonyos felhasználói kör számára (early access) az FSD (Full Self-Driving) Beta V9 szoftverfrissítését, melyre nagyon sok tulajdonos vár. Tekintve, hogy egyéb csemegék is bele kerültek a pakkba, leginkább a grafikus felhasználói felületet (GUI) érintve. Bár az új felület az önvezető képességeket javító csomaggal együtt érkezik, ennek ellenére az az autó is letöltheti az új GUI-t, melyben nincsen benne az FSD-t (Full Self Driving) lehetővé tevő komponens. Ez persze elsősorban a régebbi, még 2019 április előtt készült Teslák esetében lehet érdekes, hiszen azóta minden autóba bele került az FSD hardveres része, még ha szoftveresen nincs is engedélyezve az autóban.

„Hamarosan felismeri (az autó) majd az irányjelzőket, veszélyre figyelmeztető fényjelzéseket, mentő/rendőrségi járművek fényjelzéseit, még a kézmozdulatokat is.”

Elon Musk már korábban többször is említette, hogy lenyűgöző tudással ruházza majd fel a Teslákat az új szoftver és hát a fentieket olvasva valóban az az érzése az embernek, hogy egyre közeledünk a cél felé. Ezeket amúgy azok a felhasználók is megerősítik, akik benne vannak az early access programban és már van lehetőségük tesztelni a jármű új tudását.

Sok ellenző azt hozza fel ellenérvként, hogy miként viselkedne egy önvezető autó, ha váratlan szituációba kerül. A mostani frissítés, ha valóban jól szerepel, akkor számos ilyen kérdésre megadhatja a választ. Musk szerint a Tesla már dolgozik azon is, hogy az autó szoftvere felismerje a szirénák hangját és reagálni is tudjon majd arra.

Korábban már többször hangoztatta a vállalat, hogy miért kamerákkal és neurális hálózatokkal dolgozik, ha önvezetésről van szó: ez a párosítás áll legközelebb az egyetlen, vezetni képes szervezethez, ami az ember!

„A teljes úthálózatunk úgy épült meg, hogy együtt működjön az optikai képalkotás (szemek) és a neurális hálózatok (agy) párosával. Ezért lesz a megoldás a kamera és a szilikon-alapú hálózat párosa.” – Elon Musk.

Cash/fotó: teslarati.com

OldB

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

11 óra ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

1 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

3 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

4 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

5 nap ago