Categories: Hírek

Irányjelzőket, mentő és rendőrségi járműveket is felismeri

Új fejlesztés a Teslától

 

Napjainkban a Tesla van a legközelebb ahhoz a ponthoz, hogy autói egy napon valóban saját magukat irányítsák az utakon. Az önvezető autók lelke a vezérlőszoftver, amiben a Tesla nagyon jó, nem beszélve a rengeteg beérkező adatról, amire a gépi tanulás hagyatkozhat – írja aze-cars.hu.

A Tesla pár napja tette elérhetővé bizonyos felhasználói kör számára (early access) az FSD (Full Self-Driving) Beta V9 szoftverfrissítését, melyre nagyon sok tulajdonos vár. Tekintve, hogy egyéb csemegék is bele kerültek a pakkba, leginkább a grafikus felhasználói felületet (GUI) érintve. Bár az új felület az önvezető képességeket javító csomaggal együtt érkezik, ennek ellenére az az autó is letöltheti az új GUI-t, melyben nincsen benne az FSD-t (Full Self Driving) lehetővé tevő komponens. Ez persze elsősorban a régebbi, még 2019 április előtt készült Teslák esetében lehet érdekes, hiszen azóta minden autóba bele került az FSD hardveres része, még ha szoftveresen nincs is engedélyezve az autóban.

„Hamarosan felismeri (az autó) majd az irányjelzőket, veszélyre figyelmeztető fényjelzéseket, mentő/rendőrségi járművek fényjelzéseit, még a kézmozdulatokat is.”

Elon Musk már korábban többször is említette, hogy lenyűgöző tudással ruházza majd fel a Teslákat az új szoftver és hát a fentieket olvasva valóban az az érzése az embernek, hogy egyre közeledünk a cél felé. Ezeket amúgy azok a felhasználók is megerősítik, akik benne vannak az early access programban és már van lehetőségük tesztelni a jármű új tudását.

Sok ellenző azt hozza fel ellenérvként, hogy miként viselkedne egy önvezető autó, ha váratlan szituációba kerül. A mostani frissítés, ha valóban jól szerepel, akkor számos ilyen kérdésre megadhatja a választ. Musk szerint a Tesla már dolgozik azon is, hogy az autó szoftvere felismerje a szirénák hangját és reagálni is tudjon majd arra.

Korábban már többször hangoztatta a vállalat, hogy miért kamerákkal és neurális hálózatokkal dolgozik, ha önvezetésről van szó: ez a párosítás áll legközelebb az egyetlen, vezetni képes szervezethez, ami az ember!

„A teljes úthálózatunk úgy épült meg, hogy együtt működjön az optikai képalkotás (szemek) és a neurális hálózatok (agy) párosával. Ezért lesz a megoldás a kamera és a szilikon-alapú hálózat párosa.” – Elon Musk.

Cash/fotó: teslarati.com

OldB

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

17 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

17 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago