A bíróság két év börtönbüntetésre, 625 ezer forint pénzbírságra ítélte Berki Krisztiánt első fokon, mely végrehajtását négy évre felfüggesztette és két évre eltiltotta a közúti járművezetéstől is. Az ítélet ellen fellebbeztek, így az nem jogerős.
Azt már korábban a vádiratból tudni lehetett, hogy Berki Krisztián előtt haladt a 34-es busz, ami nem állt meg a Pünkösdfürdő utcai megállóhoz érve, hanem csak lassított, mert nem volt le- és felszálló utas.
A celeb a záróvonal és az előzni tilos jelzés ellenére meg akarta előzni a buszt a Bentley-vel, de mivel nem járt sikerrel, ezért vissza kellett sorolnia. Ekkor a buszsofőr és a volt sportoló egymásra dudált. Ezt követően Berki a megengedett sebesség túllépésével megelőzte a buszt, majd visszatért elé, és intenzív fékezésbe kezdett, aztán az út közepén megállt a jármű előtt.
A buszsofőr a fékezés ellenére sem tudta elkerülni az ütközést. A buszban 2 és fél millió, a luxusautóban pedig mintegy 14 millió forintos kár keletkezett. Az ügyészség két és fél év börtönt kért Berkire – beismerés esetén – közúti veszélyeztetés és jelentős, illetve nagyobb kárt okozó rongálás miatt.
Berki az egész büntetőeljárás során tagadta a bűnösségét, és azt állította, hogy nem büntetőfékezett, hanem csak lassított. Elmondása szerint egy házat mentek megnézni a feleségével egy közeli lakóparkhoz, és épp előzött, amikor szólt neki a párja, hogy megérkeztek. Állítása szerint, amikor visszasorolt, akkor látta, hogy zárva van a kapu. Ezt követően be akart kanyarodni a szervizútra, de ott egy nagy pocsolyát látott és elbizonytalanodott.
„Láttam a tükörben, hogy közben egyre jobban közeledik a busz, nem lassít, nem fékez, nem csökken a sebessége, majd pedig hirtelen belénk jön” – mondta a tárgyaláson Berki.
A celeb azt elismerte, hogy gyorsabban ment a megengedettnél, de azt tagadta, hogy intenzíven fékezett volna. Szerinte nem szimpatizált vele a sofőr és agresszíven vezetett.
A buszsofőr ellenben azt állította, hogy Berki nagyobb sebességgel megelőzte, majd bevágott elé, és indokolatlanul intenzíven fékezett előtte. A szakértő egyértelműen megállapította, hogy a celeb nem lassítva, hanem intenzíven fékezett a busz előtt.
Puchard Tamás ügyész szerint súlyosító körülményként kell értékelni, hogy Berki több szabálysértést is elkövetett az eset során. Enyhítő körülményként értékelte, hogy a vádlott jelenleg büntetlen előéletű, és kiskorú gyermekről gondoskodik. Perbeszéde végén a letöltendő börtön mellett azt kérte, hogy a bíróság határozott időre tiltsa el Berkit a közúti vezetéstől és a közügyektől is.
Berki védője szerint az ügyészség álláspontja nem helytálló és csak körülmények véletlen együtt hatása miatt következett be a baleset.
A védő valamennyi vádpontban az ügyfele felmentését kérte, mert a cselekményei szerinte nem minősülnek bűncselekménynek.
Berki az utolsó szó jogán sem ismerte be a bűnösségét.
Kovács József bíró némi szünetet követően kihirdette a Budapesti II. és III. Kerületi Bíróság ítéletét.
Berkit egy rendbeli közúti veszélyeztetésben és egy rendbeli rongálásban is bűnösnek találta. Ezért őt első fokon két év börtönre ítélte, de a büntetés végrehajtását négy év próbaidőre felfüggesztette. Berki mellékbüntetésként 625 ezer forintos pénzbüntetést kapott, és kötelezték a 628 ezer forintos bűnügyi költség megfizetésére is.
A bíró az ítélet indoklásakor kifejtette: enyhítő körülményként értékelte, hogy Berki büntetlen előéletű volt az elkövetéskor, valamint azt, hogy kiskorú gyerekről gondoskodik, illetve várandós a felesége. Súlyosító körülményként értékelte ugyanakkor a többszörös KRESZ-szabályszegést.
Az ítélet indoklása során felhívta Berki figyelmét a bíró arra, hogy más a valóságshow és más a valóság, és ezt szét kell tudni választani. A közlekedési szabályok pedig azért vannak, hogy mindenki betartsa azokat.
Az ügyészség a büntetési tételnek és a vezetéstől való eltiltás időtartamának felemeléséért, valamint a közügyektől eltiltásért fellebbezett. Berki és védője háromnapos gondolkodási időt tartott fenn a nyilatkozata megtételére. Az ítélet így nem jogerős – jön a másodfok.
k.z.t./fotó: Google
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…