Categories: Hírek

710 km hatótáv egyetlen töltéssel

Öt évig fejlesztették a napelemes villanyautót

 

 

Felül napelemekkel szerelt a Lightyear One tisztán elektromos autó, amely 2021. június 21-i tesztnapon, borús körülmények között, 9 óra alatt 710 kilométert teljesített tesztpályán. A hatótávra optimalizált 85 km/h sebességtől többre is képes a jármű, de itt és most nem a végsebesség maximalizálása volt a cél.

Egyedülálló technológiai mérföldkőről számolt be a holland mérnökök által alapított autógyártó start-up, a Lightyear, amely a világ leghatékonyabb és legnagyobb hatótávolságú elektromos autóját ígéri. Legutóbbi tesztje során 710 kilométert tett meg a közel 5 éve fejlesztés alatt álló Lightyear One napelemes villanyautó prototípusa egyetlen töltéssel – ez mindössze 15 kilométerrel marad el attól, amit a cég a hivatalos WLTP-hatótávként hangoztat. Ez azért rendkívüli, mert az autóban mindössze 60 kWh kapacitású akkumulátor tárolja az energiát, ami azt jelenti, hogy egyetlen kWh áram felhasználásával átlagosan 11,83 kilométert tudott haladni a jármű (≈84,5 Wh/km) – olvasható a villanyautosok.hu oldalán.

A One mindezt nem hypermiling kísérlet közben hozta össze, hiszen a tesztelők nem a lehető legalacsonyabb sebességre koncentráltak, hanem egy stabil körülbelül 85 km/h-s sebességet lőttek be. Való igaz, hogy a körülmények segítették az autót, mivel egy nagyon kicsit megdöntött, hibátlan burkolatú aszfaltpályán hajtott, ráadásul még az autó utastere is igencsak hiányos.

 

Lex Hoefsloot vezérigazgató elárulta, hogy a villanyautó kicsit kevesebb, mint 9 órát ment, de a teszt majdnem 10 órán át tartott, mivel kétóránként szükség volt egy sofőrcserére. Kiderült továbbá, hogy a One tetejébe épített napelem azon a felhős napon 3,4 kWh-val tudott hozzájárulni az akkumulátor energiájához, így körülbelül 40 kilométerrel dobta meg a hatótávolságot. Egy naposabb napon akár 72 kilométerre elegendő elektromosságot is termelhet a napelem, így csupán az időjárás állta útját a hivatalosan ígért hatótáv elérésének.

A vezérigazgató azt is hozzátette, hogy az autó képességei messze túlszárnyalták a csapat várakozásait a fejlesztés ezen szakaszában, de a teszt rengeteg értékes adattal szolgált arról is, hogy miken kellene még javítani, mielőtt gyártásba indul a One. Ennek ideje jelen állás szerint 2022 első felében esedékes, míg újabb, a cég elmondása szerint tömegek által megfizethető szuperhatékony villanyautók bevezetése 2024-ben indulhat – derül ki a tesztismertetőből.

 

Cash/fotó: electrek.co

OldA

Recent Posts

Így változnak a szabályok januártól: ezeket kell magunknál tartani a kocsiban, ha külföldön autózunk

Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…

1 nap ago

Szerdán újra tüntetnek a taxisok

Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján.  Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…

2 nap ago

Az autód évente ennyit veszít az értékéből itthon

Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…

2 nap ago

Jön a 30-as korlátozás a városokban?

De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…

3 nap ago

Alig fogyasztanak kevesebbet a konnektoros hibridek a belső égésű autóknál

Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…

3 nap ago

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

5 nap ago