Az elmúlt napokban megvizsgáltuk, hogy a kata vagy az átalányadózás válaszása a célszerűbb a taxis egyéni vállalkozóknál. Megállapítottuk, hogy a nyugdíj melletti vállalkozóknál ma már az átalányadózás a kedvezőbb. Azzal az extrém esettel nem számoltunk, amikor a nyugdíj melletti taxis vállalkozó éves bevétele meghaladja a tízmillió forintot…
A számítások során eddig nem vettük figyelembe az iparűzési adó mértékét, mert annak összege szinte elhanyagolható a többi közteherhez képest. Vagy mégse?
Az alábbi számítások kizárólag alanyi adómentes („nem áfás”) TAXIS vállalkozókra vonatkoztathatók.
Alapesetben az iparűzési adót kétféle módon lehet fizetni:
További két módszer áll a rendelkezésére az átalányadósoknak és a katásoknak:
Na, akkor matekozzunk egy kicsit, előrebocsátva, hogy ezúttal nem foglalkozunk a helyi iparűzési adó 50%-os csökkentésére vonatkozó (valószínűleg átmeneti) szabállyal.
Most, hogy egy kicsit talán beindult a forgalom, esetleg számolhatunk havi 500.000 forint forgalommal. Hogyan alakul ennek iparűzési adó vonzata a fenti négy módszer szerint?
Hogy kinek melyik éri meg? Katásnak, ilyen bevétel mellett a „fix” 50 ezer forint fizetés, aminek használatát viszont előre be kell jelenteni minden év február 15.-ig. Ha bevétele éves szinten nem éri el a 3.125.000 forintot, akkor viszont a 80%-os variáció a kedvezőbb.
Átalányadósnak egyértelműen a bevétel 20%-os alap 1,2-szerese után fizetendő adó, ami még a maximális 12 millió forint bevétel esetén is „csak” 57.600 forint.
Ha a vállalkozó székhelye más településen található, mint ahol munkáját végzi, akkor az iparűzési adót is meg kell osztania. Az adózási formák közötti váltást kizárólag a katások „fix” 50 ezer forintos adózási formájánál kell előzetesen bejelenteni.
– oli –
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…
A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…
A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…
Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…
2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…
A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…