Hosszú a csend sebességmérés terén. Hetek óta egyetlen traffipaxot nem látni sem az utak szélén, sem a gépjárművekben. Nincs heti TOP lista a gyorshajtókról, eközben szívják magukat a zsaruk, mint kiderült. Negyven spéci, mozgásközben is dokumentáló berendezést tendereztetnek.
Tombol a nyár, az enyhítéseknek köszönhetően jön, megy itt boldog, boldogtalan az autópályáinkon is, olykor megfeledkezve a közlekedési szabályokról. De nem csak a sztrádákon tűnik fel egy-egy alacsonyan szálló földi jármű, négy kerékkel az aszfalt fölött, az alacsonyabb rendű utakon is megy a parasztvakítás, ha az ekekapás traktor helyett egy prémiumkategóriás verda kerül a vagány csávó fara alá.
Sasszemű, olykor fürkésző kollégák az európai uniós közbeszerzési értesítőben (TED) figyeltek fel egy, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) által közzétett anyagra.
A közbeszerzési részvételi felhívás szerint a berendezéseket „a közlekedési jogsértések megelőzése, felderítése és a közlekedésbiztonsági helyzet javítása érdekében, valamint a mozgás közben észlelt jogsértések dokumentálásához, illetőleg a helyszíni intézkedést igénylő jogsértések bizonyítása” érdekében szerzik be.
A közbeszerzésre olyan cégek jelentkezhetnek, amelyek az elmúlt három évben szállítottak vagy gyártottak legalább nyolc darab, közúti ellenőrzésre, a közlekedési jogsértések bizonyításához szükséges tárgyi bizonyítási eszközként felhasználható mozgó- és/vagy állókép felvételek készítésére alkalmas kamerás megfigyelő eszközt. Rendelkeznek a szállítására vagy gyártására vonatkozó referenciával, amely több szerződéssel igazolható.
Az ajánlatkérő közúti ellenőrzés elvégzésére alkalmasnak tekinti azokat a kamerákat, amelyek integrálhatók a következő rendszerek valamelyikébe:
– járműsebesség ellenőrzésére szolgáló kamerás rendszer,
– automatikus rendszámfelismerő rendszer,
– járműforgalom ellenőrzésére szolgáló rendszer,
– forgalomszámláló rendszer,
– hőkamerás azonosító rendszer,
– térfigyelő rendszer.
Az eladónak azt is vállalnia kell, hogy az eszköz használatáról azok átadását követő tíz napon belül, 45 személynek elméleti és gyakorlati oktatást tart, budapesti helyszínen.
Speciális felszerelések a különleges feladatokra. Senkinek ne legyen kétsége, ez csak a kezdet. Az amortizálódó sebességmérő készülékek helyére jönnek a jobbak, még profibb cuccok, ami nem is probléma, hiszen a szabályok is azért vannak, hogy a közlekedők azt betartva vegyenek részt a forgalomban, hogy mindenki hazaérjen.
k.z.t./fotó: police.hu
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…
A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…