Hosszú a csend sebességmérés terén. Hetek óta egyetlen traffipaxot nem látni sem az utak szélén, sem a gépjárművekben. Nincs heti TOP lista a gyorshajtókról, eközben szívják magukat a zsaruk, mint kiderült. Negyven spéci, mozgásközben is dokumentáló berendezést tendereztetnek.
Tombol a nyár, az enyhítéseknek köszönhetően jön, megy itt boldog, boldogtalan az autópályáinkon is, olykor megfeledkezve a közlekedési szabályokról. De nem csak a sztrádákon tűnik fel egy-egy alacsonyan szálló földi jármű, négy kerékkel az aszfalt fölött, az alacsonyabb rendű utakon is megy a parasztvakítás, ha az ekekapás traktor helyett egy prémiumkategóriás verda kerül a vagány csávó fara alá.
Sasszemű, olykor fürkésző kollégák az európai uniós közbeszerzési értesítőben (TED) figyeltek fel egy, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) által közzétett anyagra.
A közbeszerzési részvételi felhívás szerint a berendezéseket „a közlekedési jogsértések megelőzése, felderítése és a közlekedésbiztonsági helyzet javítása érdekében, valamint a mozgás közben észlelt jogsértések dokumentálásához, illetőleg a helyszíni intézkedést igénylő jogsértések bizonyítása” érdekében szerzik be.
A közbeszerzésre olyan cégek jelentkezhetnek, amelyek az elmúlt három évben szállítottak vagy gyártottak legalább nyolc darab, közúti ellenőrzésre, a közlekedési jogsértések bizonyításához szükséges tárgyi bizonyítási eszközként felhasználható mozgó- és/vagy állókép felvételek készítésére alkalmas kamerás megfigyelő eszközt. Rendelkeznek a szállítására vagy gyártására vonatkozó referenciával, amely több szerződéssel igazolható.
Az ajánlatkérő közúti ellenőrzés elvégzésére alkalmasnak tekinti azokat a kamerákat, amelyek integrálhatók a következő rendszerek valamelyikébe:
– járműsebesség ellenőrzésére szolgáló kamerás rendszer,
– automatikus rendszámfelismerő rendszer,
– járműforgalom ellenőrzésére szolgáló rendszer,
– forgalomszámláló rendszer,
– hőkamerás azonosító rendszer,
– térfigyelő rendszer.
Az eladónak azt is vállalnia kell, hogy az eszköz használatáról azok átadását követő tíz napon belül, 45 személynek elméleti és gyakorlati oktatást tart, budapesti helyszínen.
Speciális felszerelések a különleges feladatokra. Senkinek ne legyen kétsége, ez csak a kezdet. Az amortizálódó sebességmérő készülékek helyére jönnek a jobbak, még profibb cuccok, ami nem is probléma, hiszen a szabályok is azért vannak, hogy a közlekedők azt betartva vegyenek részt a forgalomban, hogy mindenki hazaérjen.
k.z.t./fotó: police.hu
Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…
Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…
A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…
Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…
A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…
A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…