Európában már jelen van a kínai Dongfeng Motor, most Magyarországon keresi az értékesítési hálózatát a Seres 3 névre keresztelt kompakt méretű elektromos autójához.
A Seres 3 modell, egy elektromos hajtású kompakt szabadidő-autó. 4,39 méter hosszú és 2,66 méteres tengelytávú. Kerekei 18 colosak, a fényszórók LED-esek. Teljesítménye elfogadható, a normál autós igényeknek megfelelő: első kerekeit 163 lóerőre és 300 Nm-re képes elektromotor hajtja, amivel 8,9 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 155 km/óra. Az akkumulátora 52 kilowattórás, aminek egy feltöltésével 320 kilométert tehet meg a WLTP mérés szerint, az egyenáramú villámtöltéssel 30 perc alatt tölthető 80 százalékra.
A Seres 3 utastere minőségében a konkurenciáéval tartja a szintet, a digitális műszeregységgel és a 10,25 colos érintőképernyővel egy modern autó benyomását kelti. A felszereltségéből az elektromosan állítható ülések, a bőrkárpit, a panorámatető és a vezetési asszisztensek, mint az autonóm vészfékező és a sávtartó sem hiányzik.
Ami taxis szempontból itt is kifogásolható, az ára. Ugyan idehaza még csak egy-két tesztautó fordul elő az utakon és nincs is meghatározott árfolyama, ám Hollandiában egy átlagos felszereltségű ebből a modellből 38 ezer euró. Ezt pedig nem lehet kihajózni belőle és akkor a haszonról, nyereségről még szót sem ejtettünk.
A kínai autók hazai forgalmazásának ötlete már többek részéről felmerült, azonban ezek a kezdeményezések mégsem szökkentek szárba. Most egy kassai importőr próbálja teríteni Magyarországon a Dongfeng Motor termékeit. Az elektromos változat mellett létezik egy hagyományos benzines SUV is, amit szeretnének piacra dobni. Sajnos az autó javításáról, szervizeléséről sem tudni ma még szinte semmit. Így pedig a közel 14 milliós vételár nem fog tömegeket vonzani.
A Seres 3 forgalmazása Hollandia mellett Szlovéniában és Spanyolországban is megkezdődött, talán hozzánk is eljutnak a nem is oly távoli jövőben.
Cash/fotó: chinapev.com
Alaposan átrendezi az új uniós szabályozás a jogosítványokkal kapcsolatos eddigi rendszert. A hazai részletes szabályok…
Lehetséges, hogy az ön autójában lévő légzsák hibásan működik – vagy ami még rosszabb, egyáltalán…
Vasárnap az Európai Néppárt vezetője megerősítette a belső égésű motorok EU-s tilalmának visszavonását, és Brüsszel…
Pár hét múlva élesednek az első készülékek, amelyek több tulajdonságukban eltérnek az eddigi sebességmérőktől. Például…
Kenőpénzről már mindenki hallott, a kenőszesz már kevésbé gyakori megoldás. Állítólag Magyarország nem Balkán, mégis…
Több mint egy tucat új egységet ígérnek. Budapest környékén hamarosan jóval több fix sebességmérő figyeli…