Tovább csökkenhet a fővárosban a parkolóhelyek száma, ha a hatóságok elfogadják a Lánglovagok Egyesület javaslatát, miszerint munkacsoportot kell létrehozni a tűzvédelmileg is szabályos parkolás megvalósítása érdekében – olvasható közleményükben.
Az elmúlt 50 évben különösen a panelszerkezetű középmagas és magas lakóépületeknél a tűzoltási felvonulási területek feledésbe merültek. Mivel korábban itt nem volt előírás a parkolási tilalom jelzése, csak a várakozóhelyek létesítésének tilalma, Budapesten a növekvő autószám miatt a lakóépületek előtti területeket a KRESZ szabályainak megfelelően az autósok parkolási célból tömegesen kezdték igénybe venni, az önkormányzatok pedig számos esetben tűzvédelmileg szabálytalan várakozóhelyeket kialakításával rontottak a helyzeten.
A tűzoltási felvonulási területek megléte kiemelten fontos tűzoltási, életmentési célból. A városfejlesztés során a tűzvédelem nem szorulhat háttérbe! Ezt a problémát az elmúlt évtizedekben már több szakember felvetette.
Jogilag koránt sem egyszerű a helyzet, hiszen az adott épület létesítési követelménye a tűzoltási felvonulási terület, az építési engedély, használatbavételi engedély ezen feltételek betartása mellett lett kiadva, ugyanakkor közterületről van szó, melyre a társasházaknak, lakásszövetkezeteknek nincs ráhatása.
A Lánglovagok Egyesület kezdeményezi, hogy alakuljon munkacsoport, amely áttekinti az 1965 és 1990 között létesült középmagas és magas lakóépületeknél a tűzoltási felvonulási területre vonatkozó létesítési követelményeket, ehhez képest a mostani állapotokat, és azt, ezeknél a házaknál miként lehetne úgy parkolót és zöldterületet kialakítani, amely a tűzoltóság beavatkozását sem akadályozza. A munkacsoport vizsgálná, hogy a tűzoltási felvonulási területek újradefiniálása milyen jogi eljárás keretében valósulhatna meg, esetlegesen milyen jogszabály-módosítás szükséges a minél gyorsabb, egyszerűbb ügyintézéshez.
A közös munkában Budapest Főváros Önkormányzata, Budapest Főváros Kormányhivatala, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság, a Budapest Közút Zrt., a Fővárosi Kertészeti Nonprofit Zrt., valamint más, környezetvédelemmel, városfejlesztéssel, foglalkozó civil szervezet vehetne részt a Lánglovagok Egyesület mellett.
Sajnos tudomásul kell venni, hogy az elmúlt évtizedekben a gépjárművek száma csak a fővárosban 200 ezerrel növekedett, amire az infrastruktúra nem készült fel. Nincsenek elegendő számban parkolóházak, mélygarázsok, P+R parkolók és a közösségi közlekedés sem alkalmas az egyéni utazások kiszolgálására, sem hálózatát tekintve, sem komfortjában.
Nem is szólva a belvárosban kialakult kaotikus helyzetekre, a körutak közúti sávjainak elvonásaira, kerékpársávok kijelölésére illetve Erzsébetvárosban a forgalmi rend teljes átszervezésére. Mindezek mellett jogos igény az élet- és vagyonbiztonság szempontjából, hogy szükség esetén, a tűzoltók a mentési hely közvetlen közelében tudjanak települni, amihez – lássuk be – hely kell, akár a parkolóhelyek kárára is.
k.z.t./fotó:Facebook
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…