Tovább csökkenhet a fővárosban a parkolóhelyek száma, ha a hatóságok elfogadják a Lánglovagok Egyesület javaslatát, miszerint munkacsoportot kell létrehozni a tűzvédelmileg is szabályos parkolás megvalósítása érdekében – olvasható közleményükben.
Az elmúlt 50 évben különösen a panelszerkezetű középmagas és magas lakóépületeknél a tűzoltási felvonulási területek feledésbe merültek. Mivel korábban itt nem volt előírás a parkolási tilalom jelzése, csak a várakozóhelyek létesítésének tilalma, Budapesten a növekvő autószám miatt a lakóépületek előtti területeket a KRESZ szabályainak megfelelően az autósok parkolási célból tömegesen kezdték igénybe venni, az önkormányzatok pedig számos esetben tűzvédelmileg szabálytalan várakozóhelyeket kialakításával rontottak a helyzeten.
A tűzoltási felvonulási területek megléte kiemelten fontos tűzoltási, életmentési célból. A városfejlesztés során a tűzvédelem nem szorulhat háttérbe! Ezt a problémát az elmúlt évtizedekben már több szakember felvetette.
Jogilag koránt sem egyszerű a helyzet, hiszen az adott épület létesítési követelménye a tűzoltási felvonulási terület, az építési engedély, használatbavételi engedély ezen feltételek betartása mellett lett kiadva, ugyanakkor közterületről van szó, melyre a társasházaknak, lakásszövetkezeteknek nincs ráhatása.
A Lánglovagok Egyesület kezdeményezi, hogy alakuljon munkacsoport, amely áttekinti az 1965 és 1990 között létesült középmagas és magas lakóépületeknél a tűzoltási felvonulási területre vonatkozó létesítési követelményeket, ehhez képest a mostani állapotokat, és azt, ezeknél a házaknál miként lehetne úgy parkolót és zöldterületet kialakítani, amely a tűzoltóság beavatkozását sem akadályozza. A munkacsoport vizsgálná, hogy a tűzoltási felvonulási területek újradefiniálása milyen jogi eljárás keretében valósulhatna meg, esetlegesen milyen jogszabály-módosítás szükséges a minél gyorsabb, egyszerűbb ügyintézéshez.
A közös munkában Budapest Főváros Önkormányzata, Budapest Főváros Kormányhivatala, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság, a Budapest Közút Zrt., a Fővárosi Kertészeti Nonprofit Zrt., valamint más, környezetvédelemmel, városfejlesztéssel, foglalkozó civil szervezet vehetne részt a Lánglovagok Egyesület mellett.
Sajnos tudomásul kell venni, hogy az elmúlt évtizedekben a gépjárművek száma csak a fővárosban 200 ezerrel növekedett, amire az infrastruktúra nem készült fel. Nincsenek elegendő számban parkolóházak, mélygarázsok, P+R parkolók és a közösségi közlekedés sem alkalmas az egyéni utazások kiszolgálására, sem hálózatát tekintve, sem komfortjában.
Nem is szólva a belvárosban kialakult kaotikus helyzetekre, a körutak közúti sávjainak elvonásaira, kerékpársávok kijelölésére illetve Erzsébetvárosban a forgalmi rend teljes átszervezésére. Mindezek mellett jogos igény az élet- és vagyonbiztonság szempontjából, hogy szükség esetén, a tűzoltók a mentési hely közvetlen közelében tudjanak települni, amihez – lássuk be – hely kell, akár a parkolóhelyek kárára is.
k.z.t./fotó:Facebook
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…
A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…