Categories: Hírek

A végrehajtási költség plusz 30-40% is lehet

Tájékozatlan adósok

 

Az adósok többsége nincs tisztában a tartozása esetén rendelkezésre álló áthidaló lehetőségekkel – ez derült ki a Magyar Követeléskezelők és Üzleti Információt Szolgáltatók Szövetségének (MAKISZ) reprezentatív felméréséből.

A MAKISZ közleményében rámutat: mivel a követeléskezelők célja a megállapodás, ennek keretében részletfizetésre, bizonyos esetekben pedig a követelt összeg egy részének elengedésére is sor kerülhet.

A vizsgálat szerint a válaszadók 41 százaléka nincs tisztában azzal, hogy a fizetési késedelem vagy a felmondott tartozás esetén fennmaradt követelés a legtöbb esetben valamelyik követeléskezelő céghez kerül, amelyik gondoskodik annak behajtásáról.

Az adósok nagyjából hasonlóan nagy arányban (44,8 százalék) nem tudják, hogy amennyiben a követeléskezelő nem tudja elérni az írásbeli felszólításra nem reagáló adóst a további egyezkedés érdekében, a tartozás a végrehajtás szakaszába kerülhet.

Szintén a válaszadók többsége nem tudja (52 százalék), hogy miközben a követeléskezelővel még plusz költség nélkül lehet megegyezni, a végrehajtási eljárás már akár 30-40 százalékos többletköltséggel is együtt jár.

A MAKISZ-tag követeléskezelő cégek visszajelzései alapján megállapították: az ügyfelek pénzügyi tudatossága, együttműködési hajlandósága ugyanakkor nő, számos esetben sikerül az adósoknak és a hitelezőknek megegyezésre jutniuk, ezzel a felmondást, a végrehajtást és az esetleges kilakoltatást is elkerülniük.

Bódizs Kornél, a MAKISZ elnöke szerint a követeléskezelők bíznak abban, hogy az ügyfelek minél nagyobb hányada belátja, hogy a hitelezők felkeresése és az együttműködés a saját érdekük, a gyors, kiszámítható, költséghatékony megoldások alapja. Ezért is szorgalmazzák minden lehetséges fórumon az együttműködést és azt, hogy keressék őket az ügyfelek – javasolja az elnök.

Cash/fotó:Google

OldA

Recent Posts

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

1 nap ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

1 nap ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

1 nap ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

1 nap ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

2 nap ago

A 6×6 Taxi felfüggeszti működését

A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…

3 nap ago