Ütemterv szerint halad a Keleti pályaudvaron az utascentrum kialakítása. A régi lépcsőket, a pénztárakat és a pincehelyiség megszűnő falait elbontották, megtörtént a mozgólépcsők és a liftakna süllyesztékeinek a kitűzése. A kivitelezés, többek között, a pinceszinti tartófalak szigetelésével, talajmegerősítéssel folytatódik – írja a mavcsoport.hu.
A március közepén kezdődött kivitelezés leglátványosabb eredménye, hogy befejeződött a régi lépcsők bontása a műemlék jellegű gránit és márvány burkolatok óvatos eltávolításával. Korábban elbontották a pénztárakat, a pincehelyiség megszűnő falait és leverték a vakolatot. Megtörtént az építési törmelék elszállítása a területről, helyet biztosítva a további munkáknak. Eddig több mint 1200 m3 sittet hordtak ki a pályaudvarról. Mindez többek között közel 1000 m2 vakolat, 700 m2 álmennyezet, 5 vasbeton lépcső, 35 km kábel és 600 m2 aljzat bontásával; valamint 800 m2 padlóburkolat 350 m2 falburkolat bontásával gyűlt össze. Az épülő 93,19 m2 üvegfödém össztömege 36,4 tonna lesz.
A következő munkafázisban megtörténik a pinceszinti tartószerkezeti falak utólagos szigetelése injektálással, valamint ezzel párhuzamosan elkezdődtek a talajmegerősítési, alapozási munkák JET-Grouting technológiával. Ezt követően az aljzat kavicságyazat terítése, tömörítése következik.
Az uniós és hazai források felhasználásával megvalósuló beruházásnak köszönhetően, a korábbi belföldi pénztárak és az azok előtti terület teljes átépítésével, több mint 1542 négyzetméteren megvalósuló, akadálymentes utascentrumban az eddiginél nagyságrendekkel komfortosabb lesz az utasok kiszolgálása.
Egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással, a belföldi vagy akár nemzetközi utazással kapcsolatos ügyek intézésére, és akadálymentesen lehet majd megközelíteni a pályaudvart az aluljárószint és a vágánycsarnok közti mozgólépcsőn vagy liften – olvasható a kiadott tájékoztatóban.
Cash/fotó: mavcsoport.hu
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…