Categories: Hírek

2,9 s alatt gyorsul százra a 830 lovas Ferrari 296GTB

Brutál teljesítmény egy V6-ostól

 

Számos technológiát, finomítást a forma1 világában kifejlesztett versenyautójából szintetizált a Ferrari. Első ránézésre egész sikeresen, a kétüléses, középmotoros plug-in hibrid konstrukció egy mindenre elszánt és felkészített méregzsák.

Ismét újított a Ferrari és nem csak a legfrissebb modelljével, hanem annak online bemutatásával is. A Ferrari 296 GTB hibrid technikát magába foglaló, 120 fokos hengerszögű, 2,9 literes V6-os alapokon nyugvó, dupla turbós, középmotoros, kétüléses kis csoda. Kilencezres fordulaton 663 lóerőre képes, ám a közvetlenül utána kapcsolt villanymotorral 830 lóerőre rúg a teljesítmény, mégsem ezért olyan fontos a hibrid rendszer. A villanymotorral ugyanis képesek azt a fordulatszám-tartományt kitartani, amíg a turbók életre kelnek, ezzel lényegében megszüntetve a turbólyukat. A villanymotort közvetlenül egy nyolcsebességes automataváltó szolgálja, onnan pedig csak a hátsókerekeket hajtják.

A vezetési élménynél a gokartos érzésre törekedtek, ehhez kitolták a kerekeket a négy sarokba és a lehető legrövidebbre húzták a tengelytávot. A motor a két első ülés mögött kapott helyet, és a hatás kedvéért üveglap fedi le. Látni lehet a szépen megmunkált szívósorokat.

Az autó alapvetően nem nagy, csupán 1470 kilogramm. Ehhez párosítva ez a teljesítmény egy félelmetesen gyors autót ad ki. Nulláról százra 2,9 másodperc alatt gyorsul, míg a 200 eléréséhez is csak 7,3 másodperc kell. A végsebessége 330+ km/h. Csak a teljesség kedvéért, az autó képes önállóan elektromos módban 25 km megtenni, emellett azért 65 literes üzemanyagtankkal is rendelkezik.

Belül minden a sofőrnek dolgozik, az összes műszert és irányító egységet közel helyezték el. A kormányon egy rakás gombbal, illetve a középkonzolon néhány csúszkával éri el a kötelező funkciókat, de itt úgysem a masszázsülés lesz az első, hanem a vezetési élmény. Ehhez pedig új, karbon-héjas sportüléseket terveztek. A beltérben minden fém, bőr vagy szénszálas.

Hátul a lámpák kétségkívül egyediek. Tempótól függően nyílik az aktív aerodinamika egyik eleme, a hátsó szárny. A spoilerek és a légterelők kialakítását mind a Forma1-es autójukból vettek át.

Akinek kevés lenne a 296 GTB alapváltozata, az arra is számíthat, hogy érkezik majd egy 296 GTB Asetto Fiorano kivitel, amelynél tovább csökkentették a súlyt, még több a szénszálas elem, sportosabbra vették a figurát. A típust elméletileg célirányosan versenypályára szabják majd, de még mindig utcai autóról van szó – értesült az alapjarat.hu.

Árról és pontos megjelenési dátumról még nem beszéltek, tippelgetni lehet csak. Bizonyos sajtóforrások alapján 2022 első felében érkezik az új típus, amivel a Ferrari új kategóriát kíván teremteni, mint hibrid élményautó. Lelkük rajta, tegyenek egy próbát, érdeklődéssel várjuk.

Cash/fotó: ferrari.com

OldA

Recent Posts

Háziorvosok kezében az idősebb sofőrök sorsa?

Alaposan átrendezi az új uniós szabályozás a jogosítványokkal kapcsolatos eddigi rendszert. A hazai részletes szabályok…

4 óra ago

Ne fizessen a biztonság illúziójáért: így leplezheti le a hamis légzsákot egy használt autóban

Lehetséges, hogy az ön autójában lévő légzsák hibásan működik – vagy ami még rosszabb, egyáltalán…

4 óra ago

Négy pontos ígéret Brüsszeltől, több ezer munkavállalón kegyelmeznek meg

Vasárnap az Európai Néppárt vezetője megerősítette a belső égésű motorok EU-s tilalmának visszavonását, és Brüsszel…

4 óra ago

Itt vannak az új magyar szupertraffipaxok

Pár hét múlva élesednek az első készülékek, amelyek több tulajdonságukban eltérnek az eddigi sebességmérőktől. Például…

19 óra ago

Piával és pénzzel kenték meg a vizsgabiztosokat, hogy átmenjenek a romok

Kenőpénzről már mindenki hallott, a kenőszesz már kevésbé gyakori megoldás. Állítólag Magyarország nem Balkán, mégis…

1 nap ago

Elárasztják a Budapest környéki településeket az új trafiboxok

Több mint egy tucat új egységet ígérnek. Budapest környékén hamarosan jóval több fix sebességmérő figyeli…

2 nap ago