A Baidu egy helyi autógyártóval közösen legalább 1000 darab, 4-es szintű autonómiával rendelkező járművet dobna piacra az elkövetkező három évben. A jelenleg tesztelt járművek gyártási költsége 75 ezer dollár, ami cirka 22 millió forint – derül ki a közleményből.
Kína egyik legjelentősebb technológiai vállalata nagyszabású programot jelentett be, melynek célja, hogy a hatalmas országban felgyorsulhasson az önvezető járművekhez köthető szolgáltatások elterjesztése.
A Baidu a kínai állami tulajdonban lévő BAIC Group autógyártóval közösen olyan csomagot rakott össze, amit a jelenlegi piaci normához képest lényegesen olcsóbban lehet előállítani. A témában kiadott sajtóközlemény szerint az alkalmazott technológia beérésével és a tömeggyártásból származó előnyökkel sikerült a komplett, 4-es szintű autonómiára képes elektromotoros személyautó gyártási költségét 480 ezer jüanra leszorítani, ami dollárban nem éri el a 75 ezres szintet.
Forintban ugyanez nagyjából 22,2 millióra jön ki, ami első hallásra nem kevés, ugyanakkor a Baidu szerint egy ilyen felszereltségű, képességű, autonóm taxi szolgáltatásra is alkalmas kocsi ára jelenleg ennek nagyjából a háromszorosára jön ki.
Az Apollo Moon fantázianevet kapott járgány az Arcfox α-T városi terepjárón alapul és az ANP-Robotaxi navigációs platformot használja, amely a Baidu közlése szerint nagyon kevéssel dobja meg a kocsi önsúlyát. Az önvezető képességekről a különböző szenzorok mellett 13 önálló kamera és egy LiDAR gondoskodik, 5G-s kapcsolatra támaszkodva pedig akár távolról is vezérelhető. A V2X (vehicle to anything) technológia pedig garantálja, hogy az autó bármilyen elektronikus eszközzel képes kommunikálni és adatot cserélni.
A kocsiban mesterséges intelligenciára épülő hangasszisztens, mobil alkalmazással vezérelhető klíma, intelligens ajtónyitó rendszer és a tetőre szerelt tájékoztató panel is található. Utóbbi azért került a járműre, hogy a fuvarra váró utasok könnyebben azonosíthassák az értük jövő taxit.
A közlemény alapján a Baidu önvezető rendszere már 12 milliónyi tesztkilométeren van túl, amihez minden nap újabb 40 ezer adódik, ami elegendő lenne egy teljes körre az Egyenlítő mentén. A kínai Google-ként is emlegetett technológiai óriásvállalat múlt hónapban kezdte meg Pekingben a vezető nélküli taxik éles bevetését, de azóta már több más kínai nagyvárosban is megindult a futurisztikus személyszállítás. A cél, hogy a jövőre Pekingben rendezendő téli olimpiára már egy kiforrott szolgáltatást élvezhessenek az országba látogatók – olvasható a kiadott tájékoztatóban.
Cash/fotó:medium.com
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…