A Hetek csoportja visszatáncolt – a korábbi terveivel ellentétben – mégsem tűzött ki céldátumokat annak biztosítására, hogy az újonnan értékesített személyautók többsége „zöldebb” legyen. Ezzel szemben mindössze arról sikerült megállapodásra jutniuk, hogy felgyorsítják a belső égésű motoros autókról történő átállást.
A G7 tagjai: Kanada, Franciaország, Németország, Olaszország, Japán, az Egyesült Királyság és az Amerikai Egyesült Államok. Ezen országok képviselői évente több alkalommal találkoznak, hogy megvitassák a gazdaságpolitika legaktuálisabb kérdéseit.
A csúcstalálkozó zárónapján kiadott közlemény egy autókra vonatkozó részt is tartalmaz, amely azonban sokkal visszafogottabb lett, mint a korábban tárgyalt verziók. Ígéret született azzal kapcsolatban, hogy a jövőben többet fognak tenni a közlekedési ágazat villanyosítása érdekében, de nem határoztak meg konkrét céldátumokat.
„Elismerjük, hogy a közúti közlekedési ágazat globális karbonsemlegessé tételének ütemét drámai módon fel kell gyorsítani a 2020-as évek során és azt követően is. Elkötelezzük magunkat, hogy felgyorsítsuk az átállást az új dízel- és benzinüzemű autók értékesítéséről, hogy elősegítsük a nulla kibocsátású járművek elterjedését” – olvasható a G7-ek tájékoztatójában.
A hivatalos anyag megfogalmazásából úgy tűnik, hogy látszólag sikerült kompromisszumra jutnia a nemzeteknek, amelyek a világ legjelentősebb autógyártóit adják. A korábban nyilvánosságra került G7-csoport tervei között szerepelt, hogy „2030-ig vagy hamarabb” az újonnan értékesített személyautók többsége ne benzinnel vagy gázolajjal üzemeljen.
A közlemény megismételte a gazdag országok azzal kapcsolatos ígéretét, hogy évi 100 milliárd dollárt szabadítanak fel azoknak az erőfeszítéseknek a támogatására, melyek a klímaváltozás globális hatásainak kezelésére irányulnak. A G7 tagjai mind növelik hozzájárulásaikat az éghajlatváltozás elleni küzdelemben, de azt nem hozták nyilvánosságra, hogy mennyivel.
A brit miniszterelnök, Boris Johnson szerint az évi 100 milliárd dolláros összeg elérése nem lesz egyszerű feladat, de abban bízik, hogy sikerül teljesíteni a kitűzött célt. Johnson lesz a házigazdája a novemberben megrendezendő ENSZ COP26 klímacsúcsának a skóciai Glasgow-ban.
„Míg a G7 vezetői megerősítették a megkésett, évi 100 milliárd dolláros éghajlat-támogatási ígéretét a szegényebb országok számára, ugyanezek az országok csalódottan távoznak Cornwallból (a G7 csúcstalálkozó 2021-es helyszínéről), mivel látszólag számos fontos kérdésben nem sikerült érdemi megállapodásra jutni” – nyilatkozta Gareth Redmond-King az Energy and Climate Intelligence Unit vezetője.
A szándék meg van, az elképzelések mögött azonban gyenge politikai elhatározás és szerény gazdasági támogatás érhető tetten.
Cash/fotó: Facebook
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…