Categories: Hírek

Az Airbus már készül a váltásra

2050-ig várni kell a hirogénmeghajtásra

 

 

Az európai repülőgépgyártó 2035-re ígéri a hidrogén, mint üzemanyag bevezetését a regionális légiközlekedésben, de nem számít arra, hogy az évszázad közepéig jelentősen elterjed a technológia.

Az Európai Unió vezetőinek adott tájékoztatást távolabbi terveiről az Airbus. A repülőgépgyártó ebben világossá tette: az A320-as típuscsaládot váltó új gép a 2030-as években érkezhet, de a kezdetekben még ennél is kizárható a hidrogénmeghajtás alkalmazása. Ugyanakkor az Airbus továbbra is 2035-re tervezi az új alapokra helyezett meghajtás piacra dobását, de erről elsősorban a regionális és rövidebb távú járatokat teljesítő gépek esetén lehet szó. Erre reagálva az Airbus szóvivője azt közölte, hogy egyelőre nem döntötték el, melyik piaci szegmensbe érkezik majd az első hidrogénmeghajtású repülőgép.

Az A220-as méretű gépek esetében elektromosság, hidrogén vagy fenntartható kerozin teljes körű használatára 2040-től, az ennél kisebb gépeknél viszont már a 2030-as évek közepétől lehet számítani.

Guillaume Faury vezérigazgató az Airlines 4 Europe éves közgyűlésén megerősítette, hogy a kihívások ellenére 2035-ben várható az első hidrogénmeghajtású típus érkezése.

Az Airbus és a Boeing már elkezdte kutatni a következő generációs gépek technológiáját, de azt a Reuters szerint David Calhoun, az amerikai gyártó vezérigazgatója is kizárta, hogy 2050 előtt értelmezhető mennyiségben hidrogénmeghajtású gépet gyártanának.

Vannak azonban államok, amelyek komoly forrásokkal támogatják az új technológiák kutatását, Franciaország 1,5 milliárd eurót költ erre a célra, ezzel is támogatják az Airbus A320-as utódjának fejlesztését.

Addig azonban az európai gyártó elsősorban a fenntartható forrásból származó, alternatív üzemanyagok használatát szeretné általánossá tenni, mivel ezek a teljes életciklusra vetítve 80 százalékkal képesek csökkenteni a károsanyag-kibocsátást.

Az Airbus tavaly szeptemberben mutatta be a hidrogénmeghajtású gépeinek koncepcióját, de már akkor jelezte, hogy a földi kiszolgálás számára is nagy kihívást jelent az átállás, mert mindenhol biztosítani kellene az üzemanyag rendelkezésre állását – derül ki a Reuters anyagából.

Cash/fotó: Airbus

OldA

Recent Posts

Már nem a kipufogógáz a legnagyobb bűnös: más forrása van az autós szennyezésnek

Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…

21 óra ago

Letöltendőt kértek a taxival karambolozó nagykörúti drogos ámokfutóra és az utasaira

Börtönbe küldené a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség azt a 28 éves R. Györgyöt, aki…

2 nap ago

Ügyintézés a karácsonyi ünnepek alatt? Mutatjuk a tudnivalókat

A karácsonyi időszakban a legtöbb hivatal és szolgáltató eltérő rendben működik. Érdemes előretervezni, hogy elkerüljük…

3 nap ago

A magyar Tesla-tulajdonosok januártól nem fognak örülni

2026. január 15-től Magyarországon is megszűnik az ingyenes prémium adatkapcsolat a Tesláknál: ettől az időponttól…

3 nap ago

Nagy változás jön a horvát autós nyaralásokban

A horvát parlament elfogadta az új útdíjszedési törvényt, amelynek értelmében 2027. március 1-jétől egységes elektronikus…

3 nap ago

Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők

Az uniós elképzelés szerint előmozdítanák az elektromos és alternatív hajtású járművek használatát, és a motorozás…

4 nap ago