Categories: Hírek

Az Airbus már készül a váltásra

2050-ig várni kell a hirogénmeghajtásra

 

 

Az európai repülőgépgyártó 2035-re ígéri a hidrogén, mint üzemanyag bevezetését a regionális légiközlekedésben, de nem számít arra, hogy az évszázad közepéig jelentősen elterjed a technológia.

Az Európai Unió vezetőinek adott tájékoztatást távolabbi terveiről az Airbus. A repülőgépgyártó ebben világossá tette: az A320-as típuscsaládot váltó új gép a 2030-as években érkezhet, de a kezdetekben még ennél is kizárható a hidrogénmeghajtás alkalmazása. Ugyanakkor az Airbus továbbra is 2035-re tervezi az új alapokra helyezett meghajtás piacra dobását, de erről elsősorban a regionális és rövidebb távú járatokat teljesítő gépek esetén lehet szó. Erre reagálva az Airbus szóvivője azt közölte, hogy egyelőre nem döntötték el, melyik piaci szegmensbe érkezik majd az első hidrogénmeghajtású repülőgép.

Az A220-as méretű gépek esetében elektromosság, hidrogén vagy fenntartható kerozin teljes körű használatára 2040-től, az ennél kisebb gépeknél viszont már a 2030-as évek közepétől lehet számítani.

Guillaume Faury vezérigazgató az Airlines 4 Europe éves közgyűlésén megerősítette, hogy a kihívások ellenére 2035-ben várható az első hidrogénmeghajtású típus érkezése.

Az Airbus és a Boeing már elkezdte kutatni a következő generációs gépek technológiáját, de azt a Reuters szerint David Calhoun, az amerikai gyártó vezérigazgatója is kizárta, hogy 2050 előtt értelmezhető mennyiségben hidrogénmeghajtású gépet gyártanának.

Vannak azonban államok, amelyek komoly forrásokkal támogatják az új technológiák kutatását, Franciaország 1,5 milliárd eurót költ erre a célra, ezzel is támogatják az Airbus A320-as utódjának fejlesztését.

Addig azonban az európai gyártó elsősorban a fenntartható forrásból származó, alternatív üzemanyagok használatát szeretné általánossá tenni, mivel ezek a teljes életciklusra vetítve 80 százalékkal képesek csökkenteni a károsanyag-kibocsátást.

Az Airbus tavaly szeptemberben mutatta be a hidrogénmeghajtású gépeinek koncepcióját, de már akkor jelezte, hogy a földi kiszolgálás számára is nagy kihívást jelent az átállás, mert mindenhol biztosítani kellene az üzemanyag rendelkezésre állását – derül ki a Reuters anyagából.

Cash/fotó: Airbus

OldA

Recent Posts

Műszaki vizsgáztatás: száz nap alatt 1068 alkalommal vesztegették meg a kormánytisztviselőket

A nyomozó ügyészség bűnszövetségben, üzletszerűen elkövetett hivatali vesztegetés elfogadásának bűntette és más bűncselekmények miatt emelt…

22 óra ago

Bezuhant a legkedveltebb használt elektromos autó ára: ennyiért lehet most Tesla Model 3-at venni

Jelentősen csökkent a használt elektromos autók ára Magyarországon 2025 első felében. A Használtautó.hu adatai szerint…

22 óra ago

Felelőtlen taxis

Pozitív lett a kábítószergyorsteszt annál a férfinél, aki balesetet okozott Ferencvárosban taxijával, amivel szórakozni vitte…

2 nap ago

Kötelezővé tennék, amit senki sem akar: így bukhatja el az EU az elektromos autós álmait

Az Országos Flottafelmérés eredménye szerint a magyar vállalati autóparkok egyre idősebbek, a cégek többsége pedig…

2 nap ago

Amerika szabadulna a stop-start rendszerektől

Akkor sem spórolhatsz a benzinnel, ha szeretnél! A stop-start rendszerek fontos szerepet játszanak az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében és…

3 nap ago

Mostantól akár 40 fokban is tilos az autóklíma Olaszországban!

Új szankciók jönnek a légkondik helytelen használatáért. A nyár beköszöntével és a magas hőmérsékletekkel a…

3 nap ago