Categories: Hírek

Az Airbus már készül a váltásra

2050-ig várni kell a hirogénmeghajtásra

 

 

Az európai repülőgépgyártó 2035-re ígéri a hidrogén, mint üzemanyag bevezetését a regionális légiközlekedésben, de nem számít arra, hogy az évszázad közepéig jelentősen elterjed a technológia.

Az Európai Unió vezetőinek adott tájékoztatást távolabbi terveiről az Airbus. A repülőgépgyártó ebben világossá tette: az A320-as típuscsaládot váltó új gép a 2030-as években érkezhet, de a kezdetekben még ennél is kizárható a hidrogénmeghajtás alkalmazása. Ugyanakkor az Airbus továbbra is 2035-re tervezi az új alapokra helyezett meghajtás piacra dobását, de erről elsősorban a regionális és rövidebb távú járatokat teljesítő gépek esetén lehet szó. Erre reagálva az Airbus szóvivője azt közölte, hogy egyelőre nem döntötték el, melyik piaci szegmensbe érkezik majd az első hidrogénmeghajtású repülőgép.

Az A220-as méretű gépek esetében elektromosság, hidrogén vagy fenntartható kerozin teljes körű használatára 2040-től, az ennél kisebb gépeknél viszont már a 2030-as évek közepétől lehet számítani.

Guillaume Faury vezérigazgató az Airlines 4 Europe éves közgyűlésén megerősítette, hogy a kihívások ellenére 2035-ben várható az első hidrogénmeghajtású típus érkezése.

Az Airbus és a Boeing már elkezdte kutatni a következő generációs gépek technológiáját, de azt a Reuters szerint David Calhoun, az amerikai gyártó vezérigazgatója is kizárta, hogy 2050 előtt értelmezhető mennyiségben hidrogénmeghajtású gépet gyártanának.

Vannak azonban államok, amelyek komoly forrásokkal támogatják az új technológiák kutatását, Franciaország 1,5 milliárd eurót költ erre a célra, ezzel is támogatják az Airbus A320-as utódjának fejlesztését.

Addig azonban az európai gyártó elsősorban a fenntartható forrásból származó, alternatív üzemanyagok használatát szeretné általánossá tenni, mivel ezek a teljes életciklusra vetítve 80 százalékkal képesek csökkenteni a károsanyag-kibocsátást.

Az Airbus tavaly szeptemberben mutatta be a hidrogénmeghajtású gépeinek koncepcióját, de már akkor jelezte, hogy a földi kiszolgálás számára is nagy kihívást jelent az átállás, mert mindenhol biztosítani kellene az üzemanyag rendelkezésre állását – derül ki a Reuters anyagából.

Cash/fotó: Airbus

OldA

Recent Posts

5000 forint és hétfőig kötelező volt befizetni: a NAV is keményen rászállhat arra, aki elfelejtette

Március 31-én lejárt a kötelező kamarai hozzájárulás befizetésének határideje, amely évente 5000 forintot jelent a…

3 nap ago

Újabb budapesti utcákban vált fizetőssé a parkolás: ezt kell tudni

Április 2-től újabb parkolási övezet vált fizetőssé, ahol reggel 8 órától este 6 óráig kell…

3 nap ago

Leáldozott a papírnyugtáknak: júliustól munkába állhat a NAV új rendszere

Megjelent a Magyar Közlönyben az e-pénztárgépek forgalmazásáról, üzemeltetéséről, valamint az e-pénztárgépek és az e-nyugta kiállításának…

4 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt 2025. április 6-ig megváltozik a forgalmi rend. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…

5 nap ago

Tegnaptól érvényes: több mint 200 ezer vállalkozást érint!

Hatályba lépett az e-pénztárgépekről szóló rendelet. Keddtől hatályos az e-pénztárgépekről szóló rendelet, amely jelentősen átalakíthatja a…

5 nap ago

Kamarai díj fizetési határidőn túl

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának minden vállalkozó, vállalkozás köteles éves regisztrációs díjat fizetni. A díj…

5 nap ago