Az európai repülőgépgyártó 2035-re ígéri a hidrogén, mint üzemanyag bevezetését a regionális légiközlekedésben, de nem számít arra, hogy az évszázad közepéig jelentősen elterjed a technológia.
Az Európai Unió vezetőinek adott tájékoztatást távolabbi terveiről az Airbus. A repülőgépgyártó ebben világossá tette: az A320-as típuscsaládot váltó új gép a 2030-as években érkezhet, de a kezdetekben még ennél is kizárható a hidrogénmeghajtás alkalmazása. Ugyanakkor az Airbus továbbra is 2035-re tervezi az új alapokra helyezett meghajtás piacra dobását, de erről elsősorban a regionális és rövidebb távú járatokat teljesítő gépek esetén lehet szó. Erre reagálva az Airbus szóvivője azt közölte, hogy egyelőre nem döntötték el, melyik piaci szegmensbe érkezik majd az első hidrogénmeghajtású repülőgép.
Az A220-as méretű gépek esetében elektromosság, hidrogén vagy fenntartható kerozin teljes körű használatára 2040-től, az ennél kisebb gépeknél viszont már a 2030-as évek közepétől lehet számítani.
Guillaume Faury vezérigazgató az Airlines 4 Europe éves közgyűlésén megerősítette, hogy a kihívások ellenére 2035-ben várható az első hidrogénmeghajtású típus érkezése.
Az Airbus és a Boeing már elkezdte kutatni a következő generációs gépek technológiáját, de azt a Reuters szerint David Calhoun, az amerikai gyártó vezérigazgatója is kizárta, hogy 2050 előtt értelmezhető mennyiségben hidrogénmeghajtású gépet gyártanának.
Vannak azonban államok, amelyek komoly forrásokkal támogatják az új technológiák kutatását, Franciaország 1,5 milliárd eurót költ erre a célra, ezzel is támogatják az Airbus A320-as utódjának fejlesztését.
Addig azonban az európai gyártó elsősorban a fenntartható forrásból származó, alternatív üzemanyagok használatát szeretné általánossá tenni, mivel ezek a teljes életciklusra vetítve 80 százalékkal képesek csökkenteni a károsanyag-kibocsátást.
Az Airbus tavaly szeptemberben mutatta be a hidrogénmeghajtású gépeinek koncepcióját, de már akkor jelezte, hogy a földi kiszolgálás számára is nagy kihívást jelent az átállás, mert mindenhol biztosítani kellene az üzemanyag rendelkezésre állását – derül ki a Reuters anyagából.
Cash/fotó: Airbus
A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…
Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…
Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…
Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…
Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…
A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…