Június 7-én elkezdődik az Idősebb Antall József rakpart átépítése, azonban a tényleges munkakezdést kisebb előkészítő munkálatok, fontos vizsgálatok előzik meg. A területen dolgozó vállalkozó szakemberei a hétvégén mintavételi fúrásokat végeztek a helyszínen olvashat a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményében.
A próbafúrásra azért volt szükség, hogy a kivitelezés megkezdése előtt a bontási technológia meghatározásához pontos képet kapjanak az útpálya szerkezetének alsó rétegeiről. Jövő héten már több munkagép érkezik a helyszínre, ezzel elkezdődnek a bontási munkálatok.
A rakpartok gyalogosbarát megújítását első lépésben a pesti alsó rakpart Kossuth tér és a Margit híd közötti részen kezdik el. Az Idősebb Antall József rakpart átépítésével egybefüggően sétálhatóvá válik a Duna partja ezen a szakaszon.
A projektnek köszönhetően a Kossuth tér és a Margit híd között megszűnnek a kihasználatlan burkolt felületek, amelyek ma feleslegesen foglalják a Duna melletti értékes közterületeket. A lépcsős partfal megmarad, azonban a Markó utcai rámpa támfala beljebb kerül. A világörökségi védett látkép nem sérül, sőt az új járdának köszönhetően séta közben gyönyörködhetnek majd abban a fővárosiak. Mindemellett zöldebbé válik a partszakasz, hiszen 35 fát telepítenek a beruházás során – derül ki a tájékoztató anyagából.
k.z.t./fotó: BKK
Nemcsak maga a Nagykörút újul meg az elkövetkezendő években, hanem „Pest főutcájának” arculata is felfrissülhet:…
A világ legnagyobb elektromos járműgyártója szerint a túlzott gyártási kapacitás és az árháborúk fenntarthatatlanná teszik…
A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…