Itt a jó idő, amikor mindtöbben szánják rá magukat gépkocsi vásárlásra. Számtalan szempont mellett az sem mellékes, mennyit veszít értékéből az adott jármű. Most készült egy lista azokról a kocsikról, amelyek 3 év alatt a legkevesebbet veszítettek az értékükből. Az is kiderült, hogy vannak kocsik, amelyek három év alatt az újkori értékük 70 százalékát elveszítették.
A legtöbb autós tudja, hogy amikor vadonatúj autót vásárol, és kihajt vele a kereskedésből, az értéke meredeken zuhanni kezd. Modelltől függően a kocsi értéke akár 70 százalékot is zuhanhat három éven belül. Az értékcsökkenés az autó üzemeltetési költségeinek gyakran figyelmen kívül hagyott eleme. Ha azonban a megfelelő modellt választunk, akkor ezt elkerülhetjük
A Daily Mail most értékbecslési szakértőkkel összeállította a leglassabban amortizálódó új autók listáját. Direkt olyan modelleket kerestek, amelyeket az átlagember is megvásárolhat. Az összes adat az autók értékvesztésén alapul három év és kb. 50 000 kilométeres futásteljesítmény után, a Nagy-Britanniában érvényes árak alapján.
| Modell | Újkori ár (fontban) | Ár 3 év/50 ezer km után (fontban) | Értékvesztés |
| Volkswagen Polo | 17 447 | 10 255 | 42% |
| Mazda CX-5 | 25 335 | 14 825 | 41% |
| Skoda Karoq | 23 434 | 14 232 | 41% |
| Skoda Kodiaq | 32 067 | 19 588 | 39% |
| Peugeot 5008 | 28 687 | 17 689 | 38% |
| VW Tiguan Allspace | 33 208 | 20 542 | 38% |
| Dacia Duster | 13 088 | 8 504 | 35% |
| VW T-Roc | 24 655 | 16 665 | 32% |
| Toyota Land Cruiser | 41 512 | 30 129 | 28% |
Az értékcsökkenés azoknak pont jól jöhet, akik ezeket az autókat a használt piacon szeretnék megvenni.
A lap készített egy listát azokról a modellekről is, amelyek roppant gyorsan veszítik el az értékük jelentős részét. A lista élén a Fiat Punto áll, amely három évvel ezelőtt 12 598 fontba került újonnan a szigetországban. Az olasz kisautó azóta 71 százalékot veszített az értékéből. A Punto 2018-ban került ki a szalonokból 13 évnyi forgalmazás után.
Az értékcsökkenéshez az is hozzájárulhatott, hogy az autó az Euro NCAP töréstesztjein a valaha volt legalacsonyabb értékelést kapta. Mutatjuk azoknak az autóknak a listáját, amelyeken rengeteget bukott az, aki újonnan hozta ki őket a szalonból.
| Modell | Újkori ár (fontban) | Ár 3 év/50 ezer km után (fontban) | Értékvesztés |
| Fiat Punto (2012-2018) | 12 598 | 3 669 | 71% |
| DS DS3 Cabriolet (2015-2019) | 20 854 | 6 275 | 70% |
| Citroen C4 (2011-2018) | 18 595 | 5 725 | 69% |
| DS DS5 (2015-2018) | 31 356 | 9 668 | 69% |
| Seat Toledo (2012-2019) | 18 275 | 5 663 | 69% |
| DS DS4 (2015-2018) | 26 082 | 8 282 | 68% |
| Peugeot 208 (2012-2020) | 18 385 | 6 090 | 67% |
| Ford C-Max (2010-2019) | 25 989 | 8 725 | 66% |
| Suzuki Baleno (2016-2019) | 15 142 | 5 081 | 66% |
Ugyan ezek szigetországi adatok, de a márkák és modellek a hazai piacon is a standardok közé tartoznak, így iránymutatásnak megfelelnek: egyrészt mire számítsunk, ha új autót vásárolunk. Másrészt, ha kevesebb pénzünk van abból mire futhatja, ha nem a márka és nem az értékállóság a cél.
k.z.t./fotó: Facebook
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…