A dél-koreai Hyundai Motor hivatalosan is bejelentette: a Genesis idén nyáron debütál Európában. Elsőként a cég zászlóshajójának számító G80 szedán, valamint a GV80 SUV érkezik az öreg kontinensre. Prémium jármű, amiből idehaza nem lesz flotta-autó.
Júniusban lehet legkorábban rendelést leadni a Genesis G80 szedánra, valamint a Genesis GV80 SUV-ra, míg az új G70 szedán és a GV70 SUV nem sokkal később követi majd őket a sorban. Emlékeztetőül: az Amerikában kapható változatok 2,5 literes turbós négyhengeres, 300 lóerős, vagy duplaturbós, 3,5 literes, 380 lóerős motort kaphatnak. Az Amerikán kívüli piacokon az ismert 2,2 literes, 210 lóerős dízelmotor is elérhető, kérdés, ezek közül mi kerülhet hozzánk, az öreg kontinensre.
A Genesis 2015-ben indult, mint a Hyundai önálló luxusdivíziója, a cél pedig egyértelműen az volt, hogy olyan prémiummárkákkal vegye fel a versenyt, mint a BMW, a Mercedes-Benz és a Lexus. A cég hagyományos, belső égésű motorral szerelt modelleket és tisztán elektromos autókat egyaránt fog értékesíteni az európai régióban.
„A villanyosított G80 lesz az első teljesen elektromos Genesis, amely Európába érkezik. Majd további két akkumulátoros elektromos autó következik, így az európai vásárlók az első évben három emissziómentes Genesis modell közül választhatnak” – olvasható a Genesis Motor Europe hivatalos közleményében.
„Bár a Genesis autói jelenleg közvetlenül a Lexusok szintje alatt helyezkednek az Egyesült Államok piacán, minden bizonnyal egy kis időre lesz szükség, amíg Európában igazán képesek lesznek kitűnni, köszönhetően a nívós európai luxusmárkák által fémjelzett versenyhelyzetnek” – nyilatkozta Lee Seung-hwan, a Daishin Securitis elemzője.
Ugyanakkor Lee meglátása szerint a Genesis márkának bőséges tér áll rendelkezésre a növekedéshez a kontinens piacán, hiszen a dél-koreai cég sokkal versenyképesebb árú EV-ket kínál, mint az európai autógyártók.
A tisztán elektromos és plug-in hibrid autók értékesítése az elmúlt év során csaknem megháromszorozódott Európában, vagyis több mint 1,3 millió hálózatról tölthető jármű talált gazdára. Ezzel a kontinens teljes újautó-piacának több mint 10 százalékát ezek a járművek adták – derül ki az ACEA, az Európai Autógyártók Szövetségének adataiból.
Az 2021-es első negyedévben a Genesis eladásai 165 százalékkal nőttek Dél-Koreában, míg az Egyesült Államokban több mint a kétszeresére emelkedtek. Kétségtelen, hogy vonzó a luxus Genesis, de az árát képtelenség kitermelni napi 0-24 órás taxizással is és akkor még hasznot nem hozott…
Cash/fotó: genesis.com
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…
A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…