A jellegzetes londoni taxi Magyarországon ebben a státuszában sosem fog funkcionálni, mert egyrészt nagyon drága, másrészt nem érvényesíthető rá a speciális kedvezmény, harmadrészt nem lehet kitermelni az árát sem, nemhogy hasznot hozna. Viszont beteg gyermekek szállítására tökéletes lehet.
Igazi londoni taxikat ajánlott fel a Gablini Autószalon a Heim Pál Gyermekkórháznak, illetve az Álomszállító Alapítványnak, hogy súlyosan beteg gyerekek és mozgássérült emberek a Covid-19 járvány idején is biztonságban eljuthassanak a kórházon kívülre, vagy éppen szeretteikhez – írta Facebook-oldalán a brit nagykövetség.
A fejalánlott LEVC (London Electric Vehicle Company) típusú London Taxi ugyan nem fekete, hanem tavaszias vidám színű, belül két önálló légtérrel rendelkezik. Ez azért fontos, mert így a levegő a sofőr felőli részen és az utastérben nem keveredik. Az utastér ráadásul arra is kiválóan alkalmas, hogy a mozgássérültek is kényelmesen utazhassanak benne.
Ebben az autóban többek között az a nagy ötlet, hogy a csomagtartó a vezető mellett van, az „anyósülés” helyén, emiatt a teljes hosszból több jut a belső térnek. A harmadok sori ülések mögött a kis fedéllel feltárható üregben gyakorlatilag csak az emelő, az elsősegélycsomag és a teljes méretű pótkerék lakik, a vezetőfülke mögötti terület majdnem egészen az utasoké.
A londoni taxi újkori reinkarnációjában sárga kapaszkodók és küszöbök segítik a tájékozódást, az utastéri szellőzésállító-panelen Braille-írással is rajta vannak a jelek. Ebbe az autóba a könnyen mozgatható rámpán kerekesszékkel is be lehet gurulni, az utas és a szék rögzítésére átgondolt övrendszer szolgál hevederekkel és biztonsági övvel, rögzítőpontokkal a tolókocsihoz. A mechanikailag precízen kivitelezett rámpából lépcsőt is ki lehet hajtani. Mindenen látni, hogy jól tisztítható, strapabírónak és tartósnak ígérkező felületekre van szükség egy taxiban.
Az utasok az átlátszó fallal elválasztott sofőrrel mikrofonnal beszélhetnek, ennek gombja az ajtókon van illetve a vezető térdénél. Függönylégzsák csak a vezető oldalán van, a csomagokat felesleges ezzel védeni elöl. Vagyis igazán ideális taxi. Lenne, de nem nálunk. Ugyanis a bevezetőben felsorolt problémák mellett további gond, hogy hazánkban a taxi egyben a családot is szolgálja. A második autót kevesen engedhetik meg maguknak. Azt pedig nehéz elképzelni, hogy a jobb első ülés hiánya miatt a házastárs, vagy a család, barátok stb. hátul ül(nek) a kissé fapados ülésekben és mikrofonon társalog(nak) az autót vezetővel. Ez egyszer persze jópofa, de hosszabb távon nem megoldás.
Így az Álomszállító Alapítvány fogja használni az egyébként harmincmilliót érő speciális autót, ami nagy örömet fog okozni számtalan beteg és vélhetően gyógyultan távozó gyermeknek és hozzátartozójának.
Forrás: Facebook
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…