Categories: Hírek

Londoni taxi a Heim Pál Kórház betegeinek

Gyermek és környezetbarát

 

 A jellegzetes londoni taxi Magyarországon ebben a státuszában sosem fog funkcionálni, mert egyrészt nagyon drága, másrészt nem érvényesíthető rá a speciális kedvezmény, harmadrészt nem lehet kitermelni az árát sem, nemhogy hasznot hozna. Viszont beteg gyermekek szállítására tökéletes lehet.

Igazi londoni taxikat ajánlott fel a Gablini Autószalon a Heim Pál Gyermekkórháznak, illetve az Álomszállító Alapítványnak, hogy súlyosan beteg gyerekek és mozgássérült emberek a Covid-19 járvány idején is biztonságban eljuthassanak a kórházon kívülre, vagy éppen szeretteikhez – írta Facebook-oldalán a brit nagykövetség.

A fejalánlott LEVC (London Electric Vehicle Company) típusú London Taxi ugyan nem fekete, hanem tavaszias vidám színű, belül két önálló légtérrel rendelkezik. Ez azért fontos, mert így a levegő a sofőr felőli részen és az utastérben nem keveredik. Az utastér ráadásul arra is kiválóan alkalmas, hogy a mozgássérültek is kényelmesen utazhassanak benne.

Ebben az autóban többek között az a nagy ötlet, hogy a csomagtartó a vezető mellett van, az „anyósülés” helyén, emiatt a teljes hosszból több jut a belső térnek. A harmadok sori ülések mögött a kis fedéllel feltárható üregben gyakorlatilag csak az emelő, az elsősegélycsomag és a teljes méretű pótkerék lakik, a vezetőfülke mögötti terület majdnem egészen az utasoké.

A londoni taxi újkori reinkarnációjában sárga kapaszkodók és küszöbök segítik a tájékozódást, az utastéri szellőzésállító-panelen Braille-írással is rajta vannak a jelek. Ebbe az autóba a könnyen mozgatható rámpán kerekesszékkel is be lehet gurulni, az utas és a szék rögzítésére átgondolt övrendszer szolgál hevederekkel és biztonsági övvel, rögzítőpontokkal a tolókocsihoz. A mechanikailag precízen kivitelezett rámpából lépcsőt is ki lehet hajtani. Mindenen látni, hogy jól tisztítható, strapabírónak és tartósnak ígérkező felületekre van szükség egy taxiban.

Az utasok az átlátszó fallal elválasztott sofőrrel mikrofonnal beszélhetnek, ennek gombja az ajtókon van illetve a vezető térdénél. Függönylégzsák csak a vezető oldalán van, a csomagokat felesleges ezzel védeni elöl. Vagyis igazán ideális taxi. Lenne, de nem nálunk. Ugyanis a bevezetőben felsorolt problémák mellett további gond, hogy hazánkban a taxi egyben a családot is szolgálja. A második autót kevesen engedhetik meg maguknak. Azt pedig nehéz elképzelni, hogy a jobb első ülés hiánya miatt a házastárs, vagy a család, barátok stb. hátul ül(nek) a kissé fapados ülésekben és mikrofonon társalog(nak) az autót vezetővel. Ez egyszer persze jópofa, de hosszabb távon nem megoldás.

Így az Álomszállító Alapítvány fogja használni az egyébként harmincmilliót érő speciális autót, ami nagy örömet fog okozni számtalan beteg és vélhetően gyógyultan távozó gyermeknek és hozzátartozójának.

Forrás: Facebook

OldA

Recent Posts

Amerika szabadulna a stop-start rendszerektől

Akkor sem spórolhatsz a benzinnel, ha szeretnél! A stop-start rendszerek fontos szerepet játszanak az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében és…

23 óra ago

Mostantól akár 40 fokban is tilos az autóklíma Olaszországban!

Új szankciók jönnek a légkondik helytelen használatáért. A nyár beköszöntével és a magas hőmérsékletekkel a…

23 óra ago

Eldőlhet, hogy ki korszerűsítheti a ferencvárosi Mester utcát

Zöldebb, vonzóbb, hosszabb távú időtöltésre is alkalmas környék lesz a ferencvárosi Mester utca belső, a…

2 nap ago

Régiónként eltérő ütemben zajlik, de feltartóztathatatlan az akkumulátoros elektromos autók globális térnyerése

A JATO új, átfogó elemzéséből kiderül, hogy a globális átállás az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV)…

3 nap ago

Nem röhög! „Év végéig az amerikai lakosság felének elérhető lesz a Robotaxi”

Musk már sokszor mondott nagyot, de a mostani az extrémebb ígéretek közé tartozik Elon Musk…

3 nap ago

Fókuszban a buszsávok

Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…

4 nap ago