Categories: Hírek

3,4 milliónyian hívták a német „sárga angyalt”

A segélyhívások fele akkuhiba

 

A német ADAC autóklub közzétette legfrissebb listáját a személygépkocsik meghibásodásának legtipikusabb okairól. A 10 százalékos csökkenés mellett, ami szembetűnő: a hagyományos autók esetében a meghibásodások 46,3 százaléka volt az indító akkumulátorok meghibásodása, míg az elektromosoknál ez 54 – olvasható honlapjukon.

A német autóklub listájában 2011 és 2018 közötti gépkocsik meghibásodásai szerepelnek, amelyek miatt 3,386 millió szervizelést végeztek 2020-ban. Mindez egyébként 10 százalékkal alacsonyabb érték, mint egy évvel korábban volt. A koronavírus miatti forgalomcsökkenés tehát itt is jól megfigyelhető, a német utakon jelentősen visszaesett forgalom a „lerobbanási statisztikákon” is meglátszik.

Összességében mára egyértelműen látszik, hogy a legnagyobb hibaforrás az autókban a 12 Voltos akkumulátor – az ADAC szerint – 2020-ban 46,3 százalékban az akkumulátor valamilyen hibája miatt nem indult be egy hagyományos motorú autó. A második leggyakoribb ok az indításgátlók anomáliája 16 százalékkal. A 12 V-os akkumulátorok kapcsán megjegyzik, hogy egyre több a fogyasztó az autókban, ami egyértelműen nagyobb terhet ró az akkumulátorokra, amelyeket nem feltétlen kell azonnal cserélni, ha probléma akadt velük. Ugyanakkor azt javasolják, ha sokat áll az autó és a tulajdonos megteheti, érdemes olyan töltőt csatlakoztatni rá, ami folyamatosan figyeli az állapotát.

Egyre több az elektromos autó, amelynek kapcsán külön értékelést készítettek. Érdekes, de ugyanaz az egység okozza a legtöbb problémát, mint a hagyományos járműveknél, a 12 voltos akkumulátor. 54 százalékkal szerepelt a legnagyobb hibaforrásként, ami majdnem 8 százalékkal több, mint az normál autóknál. Az elektromos autók esetében a kisfeszültségű a 12 V-os akkumulátor szintén elengedhetetlen a jármű üzembe helyezéséhez, sőt még az előtt is. Az ajtók egyszerű kinyitásához a 12 V-os akkumulátor árama kell. A nagyfeszültségű rendszer bekapcsolásához szintén elengedhetetlen, akárcsak a fedélzeti elektronika, a lámpák vagy az infotainment-rendszer áramellátásához.

Az ADAC kiemeli, hogy elektromos autók nagyfeszültségű részei, a jellemzően 400 Voltos akkumulátor, az elektromos motor vagy a töltési rendszerek elemei nagyon megbízhatónak bizonyultak és csak 4,4 százalékkal járulnak hozzá a hibastatisztikákhoz. Ugyanakkor azt is hozzátették, hogy ezen járművek életkora sokkal alacsonyabb gépparkot ad ki, mint a hagyományos autóké – olvasható az ADAC.de oldalán.

Cash/fotó: Adac.de

 

OldA

Recent Posts

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

10 óra ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

10 óra ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

10 óra ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

1 nap ago

Csúcsra pörgött a belföldi használtautó-piac márciusban

A DataHouse legfrissebb előzetes adatai szerint márciusban minden eddiginél magasabban alakult a belföldi használtautó-adásvételek száma:…

1 nap ago

Itt az olcsó B kategóriás jogosítvány, de sokan csak féljogsinak tartják

Nem igazán közismert, de tény, hogy létezik Magyarországon olyan B kategóriás járművezetői engedély, ami kizárólag…

1 nap ago