Categories: Hírek

Csomagszállító drón

Három helyszín, hat kiló teher, hatótáv 75 kilométer

 

 

Nagyot lépett előre a csomagszállító drónok területén a Wingcopter. A német gyártó olyan gépet készül piacra dobni, amely egy repülés alatt három csomagot is képes célba juttatni három különböző pontra. Maximális terhelés esetén a hatótávja 75 kilométer.

A Wingcopter 198-asnak elnevezett pilóta nélküli légijármű (UAV), hasonlóan a cég korábbi konstrukcióihoz, teljesen automatizált működésre is képes megfelelő körülmények között, és csak extrém időjárási körülmények esetén nem alkalmazható – írja a DroneDJ.

Míg más drónoknak egy-egy csomag után vissza kell térniük a kiindulási pontra, a 198-as legnagyobb előnye, hogy egy repülés alatt akár három csomagot is képes célba juttatni három különböző helyre.

Ezzel sokkal gazdaságosabbá és hatékonyabbá válhat a most még kezdetleges drónos csomagszállítás. A nagy és nehezebb csomagokat egyelőre persze nem fogják ezek a pilóta nélküli légijárművek házhoz vinni, a Wingcopter 198 maximális terhelhetősége is csupán 6 kilogramm, ezzel a tömeggel és teljesen feltöltött akkumulátorral 75 kilométert képes repülni. Ha a szállított teher csak 1 kiló, a repülési távolság 95 kilométerre nő.

A gépeket alapfelszereltségként a hagyományos repülőgépekről ismert ADS-B rendszerrel és FLARM ütközés-előrejelzővel, valamint az UAV-ok távoli azonosítását lehetővé tévő Remote ID-vel szerelik fel. Emellett több, mesterséges intelligenciával támogatott optikai szenzort is kapnak az akadályok autonóm elkerüléséhez.

A Wingcopter 198-hoz a cég eddigi rendszerein alapuló, de teljesen új földi irányító szoftver társul, amit a kereskedelmi üzemeléshez optimalizáltak, így egy operátor akár 10 gépért és 30 csomagért is felelhet egy időben. A sorozatgyártás hamarosan megkezdődik, példányonként 1000 euró ellenében már megnyílt az előfoglalás lehetősége.

A Wingcopterrel korábban a UPS gyorsposta cég szerződött le a gépek kísérleti alkalmazására, a legnagyobb akadályt a hatósági tanúsítások és a közbizalom hiánya jelenti az ilyen rendszerekkel szemben, nem pedig az UAV-ok fejlettségi szintje, mert érdemi terheléssel képesek nagyvárosok átszeléséhez elegendő távolságokat megtenni – olvasható a külföldi tudósításban.

 

Cash/fotó: wingcopter.com

OldA

Recent Posts

Mától más módon bírságol a rendőrség, ha nincs bekötve a biztonsági öv

Sajtótájékoztatót tartott szerdán Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály Balesetmegelőzési Osztály osztályvezetője, ahol bejelentést tett: csütörtöktől…

4 óra ago

Légi karambol: összeütközött két repülő autó

Karambolozott a levegőben két repülő autó a közelgő kínai légishow próbáján, az egyik jármű megsérült…

4 óra ago

Módosítják a Fővárosi Taxirendeletet?

A múlt héten a BKK megküldte a Fővárosi Taxirendelet módosításának tervezetét a taxis szakmai és…

1 nap ago

Jelentkezzen, aki látta a balesetet!

A rendőrség egy pécsi baleset szemtanúit keresi. A Pécsi Rendőrkapitányság 02010/3002/2025. bűnügyi számon nyomozást folytat…

1 nap ago

Háziorvosok kezében az idősebb sofőrök sorsa?

Alaposan átrendezi az új uniós szabályozás a jogosítványokkal kapcsolatos eddigi rendszert. A hazai részletes szabályok…

2 nap ago

Ne fizessen a biztonság illúziójáért: így leplezheti le a hamis légzsákot egy használt autóban

Lehetséges, hogy az ön autójában lévő légzsák hibásan működik – vagy ami még rosszabb, egyáltalán…

2 nap ago