Categories: Hírek

Csomagszállító drón

Három helyszín, hat kiló teher, hatótáv 75 kilométer

 

 

Nagyot lépett előre a csomagszállító drónok területén a Wingcopter. A német gyártó olyan gépet készül piacra dobni, amely egy repülés alatt három csomagot is képes célba juttatni három különböző pontra. Maximális terhelés esetén a hatótávja 75 kilométer.

A Wingcopter 198-asnak elnevezett pilóta nélküli légijármű (UAV), hasonlóan a cég korábbi konstrukcióihoz, teljesen automatizált működésre is képes megfelelő körülmények között, és csak extrém időjárási körülmények esetén nem alkalmazható – írja a DroneDJ.

Míg más drónoknak egy-egy csomag után vissza kell térniük a kiindulási pontra, a 198-as legnagyobb előnye, hogy egy repülés alatt akár három csomagot is képes célba juttatni három különböző helyre.

Ezzel sokkal gazdaságosabbá és hatékonyabbá válhat a most még kezdetleges drónos csomagszállítás. A nagy és nehezebb csomagokat egyelőre persze nem fogják ezek a pilóta nélküli légijárművek házhoz vinni, a Wingcopter 198 maximális terhelhetősége is csupán 6 kilogramm, ezzel a tömeggel és teljesen feltöltött akkumulátorral 75 kilométert képes repülni. Ha a szállított teher csak 1 kiló, a repülési távolság 95 kilométerre nő.

A gépeket alapfelszereltségként a hagyományos repülőgépekről ismert ADS-B rendszerrel és FLARM ütközés-előrejelzővel, valamint az UAV-ok távoli azonosítását lehetővé tévő Remote ID-vel szerelik fel. Emellett több, mesterséges intelligenciával támogatott optikai szenzort is kapnak az akadályok autonóm elkerüléséhez.

A Wingcopter 198-hoz a cég eddigi rendszerein alapuló, de teljesen új földi irányító szoftver társul, amit a kereskedelmi üzemeléshez optimalizáltak, így egy operátor akár 10 gépért és 30 csomagért is felelhet egy időben. A sorozatgyártás hamarosan megkezdődik, példányonként 1000 euró ellenében már megnyílt az előfoglalás lehetősége.

A Wingcopterrel korábban a UPS gyorsposta cég szerződött le a gépek kísérleti alkalmazására, a legnagyobb akadályt a hatósági tanúsítások és a közbizalom hiánya jelenti az ilyen rendszerekkel szemben, nem pedig az UAV-ok fejlettségi szintje, mert érdemi terheléssel képesek nagyvárosok átszeléséhez elegendő távolságokat megtenni – olvasható a külföldi tudósításban.

 

Cash/fotó: wingcopter.com

OldA

Recent Posts

Utcákat zárnak le Budapest belvárosában

Jelentősen megváltozik a közlekedés a VII. kerület belső részén június 22-től. Több utcaszakaszt csak a…

9 óra ago

Most érkezett! Új sztráda épül Budapesten: ennek sokan nem fognak örülni, itt vannak a részletek

Kiírta a BKK a Nagykörút fejlesztésének legfontosabb lépcsőjeként a „bringasztráda” tervezésének pályázatát. A BKK Budapesti…

9 óra ago

Egy cetli tette híressé az önzetlen taxist – ez állt rajta

Meglepően önzetlen taxis hírére kapta fel a fejét az online világ, a 28 éves sofőr…

1 nap ago

Igazságosabb traffipaxszabályokat vezet be a kedvelt nyaralási úti cél

Olaszországban rengeteg lazán szabályozott sebességmérő kamera figyeli a forgalmat, de idén nyáron szigorúbb előírások alapján…

1 nap ago

Elon Musk: a jövő hét végén indul a Tesla robottaxi

A Tesla ideiglenes jelleggel június 22-én megteremti az önvezető robottaxis fuvarozás lehetőségét a nagyközönség számára…

1 nap ago

Egy elektromos autó annyit szennyez, mint három hibrid – állítja a Toyota-vezér

Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…

2 nap ago