Categories: Hírek

Csomagszállító drón

Három helyszín, hat kiló teher, hatótáv 75 kilométer

 

 

Nagyot lépett előre a csomagszállító drónok területén a Wingcopter. A német gyártó olyan gépet készül piacra dobni, amely egy repülés alatt három csomagot is képes célba juttatni három különböző pontra. Maximális terhelés esetén a hatótávja 75 kilométer.

A Wingcopter 198-asnak elnevezett pilóta nélküli légijármű (UAV), hasonlóan a cég korábbi konstrukcióihoz, teljesen automatizált működésre is képes megfelelő körülmények között, és csak extrém időjárási körülmények esetén nem alkalmazható – írja a DroneDJ.

Míg más drónoknak egy-egy csomag után vissza kell térniük a kiindulási pontra, a 198-as legnagyobb előnye, hogy egy repülés alatt akár három csomagot is képes célba juttatni három különböző helyre.

Ezzel sokkal gazdaságosabbá és hatékonyabbá válhat a most még kezdetleges drónos csomagszállítás. A nagy és nehezebb csomagokat egyelőre persze nem fogják ezek a pilóta nélküli légijárművek házhoz vinni, a Wingcopter 198 maximális terhelhetősége is csupán 6 kilogramm, ezzel a tömeggel és teljesen feltöltött akkumulátorral 75 kilométert képes repülni. Ha a szállított teher csak 1 kiló, a repülési távolság 95 kilométerre nő.

A gépeket alapfelszereltségként a hagyományos repülőgépekről ismert ADS-B rendszerrel és FLARM ütközés-előrejelzővel, valamint az UAV-ok távoli azonosítását lehetővé tévő Remote ID-vel szerelik fel. Emellett több, mesterséges intelligenciával támogatott optikai szenzort is kapnak az akadályok autonóm elkerüléséhez.

A Wingcopter 198-hoz a cég eddigi rendszerein alapuló, de teljesen új földi irányító szoftver társul, amit a kereskedelmi üzemeléshez optimalizáltak, így egy operátor akár 10 gépért és 30 csomagért is felelhet egy időben. A sorozatgyártás hamarosan megkezdődik, példányonként 1000 euró ellenében már megnyílt az előfoglalás lehetősége.

A Wingcopterrel korábban a UPS gyorsposta cég szerződött le a gépek kísérleti alkalmazására, a legnagyobb akadályt a hatósági tanúsítások és a közbizalom hiánya jelenti az ilyen rendszerekkel szemben, nem pedig az UAV-ok fejlettségi szintje, mert érdemi terheléssel képesek nagyvárosok átszeléséhez elegendő távolságokat megtenni – olvasható a külföldi tudósításban.

 

Cash/fotó: wingcopter.com

OldA

Recent Posts

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

1 nap ago

A 6×6 Taxi felfüggeszti működését

A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…

2 nap ago

Figyelem! Jönnek az okosrendszámtáblák, amelyek tudni fogják, hogy merre jár

A járművek azonosítása új korszakba lépett: a hagyományos fém rendszámtáblák napjai meg vannak számlálva. Dubajban…

2 nap ago

Így változnak a szabályok januártól: ezeket kell magunknál tartani a kocsiban, ha külföldön autózunk

Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…

4 nap ago

Szerdán újra tüntetnek a taxisok

Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján.  Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…

5 nap ago

Az autód évente ennyit veszít az értékéből itthon

Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…

5 nap ago