Categories: Hírek

Csomagszállító drón

Három helyszín, hat kiló teher, hatótáv 75 kilométer

 

 

Nagyot lépett előre a csomagszállító drónok területén a Wingcopter. A német gyártó olyan gépet készül piacra dobni, amely egy repülés alatt három csomagot is képes célba juttatni három különböző pontra. Maximális terhelés esetén a hatótávja 75 kilométer.

A Wingcopter 198-asnak elnevezett pilóta nélküli légijármű (UAV), hasonlóan a cég korábbi konstrukcióihoz, teljesen automatizált működésre is képes megfelelő körülmények között, és csak extrém időjárási körülmények esetén nem alkalmazható – írja a DroneDJ.

Míg más drónoknak egy-egy csomag után vissza kell térniük a kiindulási pontra, a 198-as legnagyobb előnye, hogy egy repülés alatt akár három csomagot is képes célba juttatni három különböző helyre.

Ezzel sokkal gazdaságosabbá és hatékonyabbá válhat a most még kezdetleges drónos csomagszállítás. A nagy és nehezebb csomagokat egyelőre persze nem fogják ezek a pilóta nélküli légijárművek házhoz vinni, a Wingcopter 198 maximális terhelhetősége is csupán 6 kilogramm, ezzel a tömeggel és teljesen feltöltött akkumulátorral 75 kilométert képes repülni. Ha a szállított teher csak 1 kiló, a repülési távolság 95 kilométerre nő.

A gépeket alapfelszereltségként a hagyományos repülőgépekről ismert ADS-B rendszerrel és FLARM ütközés-előrejelzővel, valamint az UAV-ok távoli azonosítását lehetővé tévő Remote ID-vel szerelik fel. Emellett több, mesterséges intelligenciával támogatott optikai szenzort is kapnak az akadályok autonóm elkerüléséhez.

A Wingcopter 198-hoz a cég eddigi rendszerein alapuló, de teljesen új földi irányító szoftver társul, amit a kereskedelmi üzemeléshez optimalizáltak, így egy operátor akár 10 gépért és 30 csomagért is felelhet egy időben. A sorozatgyártás hamarosan megkezdődik, példányonként 1000 euró ellenében már megnyílt az előfoglalás lehetősége.

A Wingcopterrel korábban a UPS gyorsposta cég szerződött le a gépek kísérleti alkalmazására, a legnagyobb akadályt a hatósági tanúsítások és a közbizalom hiánya jelenti az ilyen rendszerekkel szemben, nem pedig az UAV-ok fejlettségi szintje, mert érdemi terheléssel képesek nagyvárosok átszeléséhez elegendő távolságokat megtenni – olvasható a külföldi tudósításban.

 

Cash/fotó: wingcopter.com

OldA

Recent Posts

Letöltendőt kértek a taxival karambolozó nagykörúti drogos ámokfutóra és az utasaira

Börtönbe küldené a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség azt a 28 éves R. Györgyöt, aki…

22 óra ago

Ügyintézés a karácsonyi ünnepek alatt? Mutatjuk a tudnivalókat

A karácsonyi időszakban a legtöbb hivatal és szolgáltató eltérő rendben működik. Érdemes előretervezni, hogy elkerüljük…

2 nap ago

A magyar Tesla-tulajdonosok januártól nem fognak örülni

2026. január 15-től Magyarországon is megszűnik az ingyenes prémium adatkapcsolat a Tesláknál: ettől az időponttól…

2 nap ago

Nagy változás jön a horvát autós nyaralásokban

A horvát parlament elfogadta az új útdíjszedési törvényt, amelynek értelmében 2027. március 1-jétől egységes elektronikus…

2 nap ago

Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők

Az uniós elképzelés szerint előmozdítanák az elektromos és alternatív hajtású járművek használatát, és a motorozás…

3 nap ago

Félelmetes jelentések születnek, már a parlament is a taxiskáoszról beszél

Felduzzadt a taxispiac a pandémia óta, miközben egyre több a szakmailag és jogilag is megkérdőjelezhető…

4 nap ago