Categories: Hírek

Milliárdos büntetés a német autógyártóknak

Kartellgyanúban az „ötösfogat”

 

Négy éve nyomoz az Európai Unió dán vizsgálóbiztosa az Audi, a BMW, a Daimler, a Porsche, és a Volkswagen ellen, akiket a színfalak mögött csak „ötösfogatnak” hívnak. Nem kisebb a vád, minthogy kartell gyanúja merült fel – olvasható Business Insider cikkében.

Úgy tűnik a német autógyártók túl messzire mentek, hiszen a most lezárult EU vizsgálat eredménye szerint 2006-2014 között, nyolc éven át összebeszéltek a dízelek füstgáztisztítói kapcsán, és megállapodtak, hogy milyen technológiákat fognak bevezetni. Természetesen lehet ezt valami szakmai egyeztetésnek tettetni, de az EU vizsgálóbiztosai sem nyelnek le mindent. Az ilyen jellegű összebeszélés célja pontosan az szokott lenni, hogy senki ne csináljon semmi „őrültséget”, ne fejlesszen ki valami újdonságot, ami jobb, mint a többieké, hozzák csak a szükséges minimumot, amit a törvény előír, és ne legyen az adott területen a gyártók számára igen költséges verseny.

A többéves nyomozás alatt a vizsgálóbiztos és csapata beszélt az érintett vállalatok több alkalmazottjával, lefoglalt és átvizsgált emaileket, de belülről is kapott segítséget. A Business Insider német kiadásának cikke szerint a Daimler volt az első az ötösből, amely kiugrott, és elkezdett együttműködni a hatósággal, terhelő bizonyítékokat szolgáltatva a többiekre, egy enyhe büntetésért cserébe. Úgy néz ki ők meg is ússzák a pénzbírságot.

A Volkswagennek – ideértve az Audit és a Porsche-t is – kicsit komplikáltabb a helyzete, nekik később szólalt meg a lelkiismeretük, végül elismerték a nem megfelelő magatartást és együttműködtek, ezért enyhébb büntetésre számíthatnak. Azonban, mivel ők adták el a legtöbb érintett autót, ezért számszerűen így is ők kaphatják meg a legnagyobb csekket Brüsszeltől.

A legrosszabbul a BMW járhat. A bajorok nemcsak, hogy nem működtek együtt, de mindent tagadtak, még akkor is, amikor a két nagy másik német mamut cég már rég együttműködött. Sőt, még most is luxemburgi perrel fenyegetődznek. Az eredmény egyelőre az, hogy a várakozások szerint több száz millió eurót kell majd fizetniük – a vállalat állítólag 1 milliárdot tartalékol EU-s büntetésekre.

Bár a büntetés kiszabása egy ilyen esetben nem annyira egyszerű, mint amikor az árakat egyeztetik, a lap információi szerint az EU milliárdos szankciót tervez – derül ki a cikkből.

Cash/fotó: Google

OldA

Recent Posts

Felelőtlen taxis

Pozitív lett a kábítószergyorsteszt annál a férfinél, aki balesetet okozott Ferencvárosban taxijával, amivel szórakozni vitte…

7 óra ago

Kötelezővé tennék, amit senki sem akar: így bukhatja el az EU az elektromos autós álmait

Az Országos Flottafelmérés eredménye szerint a magyar vállalati autóparkok egyre idősebbek, a cégek többsége pedig…

7 óra ago

Amerika szabadulna a stop-start rendszerektől

Akkor sem spórolhatsz a benzinnel, ha szeretnél! A stop-start rendszerek fontos szerepet játszanak az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében és…

1 nap ago

Mostantól akár 40 fokban is tilos az autóklíma Olaszországban!

Új szankciók jönnek a légkondik helytelen használatáért. A nyár beköszöntével és a magas hőmérsékletekkel a…

1 nap ago

Eldőlhet, hogy ki korszerűsítheti a ferencvárosi Mester utcát

Zöldebb, vonzóbb, hosszabb távú időtöltésre is alkalmas környék lesz a ferencvárosi Mester utca belső, a…

2 nap ago

Régiónként eltérő ütemben zajlik, de feltartóztathatatlan az akkumulátoros elektromos autók globális térnyerése

A JATO új, átfogó elemzéséből kiderül, hogy a globális átállás az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV)…

3 nap ago