Négy éve nyomoz az Európai Unió dán vizsgálóbiztosa az Audi, a BMW, a Daimler, a Porsche, és a Volkswagen ellen, akiket a színfalak mögött csak „ötösfogatnak” hívnak. Nem kisebb a vád, minthogy kartell gyanúja merült fel – olvasható Business Insider cikkében.
A többéves nyomozás alatt a vizsgálóbiztos és csapata beszélt az érintett vállalatok több alkalmazottjával, lefoglalt és átvizsgált emaileket, de belülről is kapott segítséget. A Business Insider német kiadásának cikke szerint a Daimler volt az első az ötösből, amely kiugrott, és elkezdett együttműködni a hatósággal, terhelő bizonyítékokat szolgáltatva a többiekre, egy enyhe büntetésért cserébe. Úgy néz ki ők meg is ússzák a pénzbírságot.
A Volkswagennek – ideértve az Audit és a Porsche-t is – kicsit komplikáltabb a helyzete, nekik később szólalt meg a lelkiismeretük, végül elismerték a nem megfelelő magatartást és együttműködtek, ezért enyhébb büntetésre számíthatnak. Azonban, mivel ők adták el a legtöbb érintett autót, ezért számszerűen így is ők kaphatják meg a legnagyobb csekket Brüsszeltől.
A legrosszabbul a BMW járhat. A bajorok nemcsak, hogy nem működtek együtt, de mindent tagadtak, még akkor is, amikor a két nagy másik német mamut cég már rég együttműködött. Sőt, még most is luxemburgi perrel fenyegetődznek. Az eredmény egyelőre az, hogy a várakozások szerint több száz millió eurót kell majd fizetniük – a vállalat állítólag 1 milliárdot tartalékol EU-s büntetésekre.
Bár a büntetés kiszabása egy ilyen esetben nem annyira egyszerű, mint amikor az árakat egyeztetik, a lap információi szerint az EU milliárdos szankciót tervez – derül ki a cikkből.
Cash/fotó: Google
Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…
Börtönbe küldené a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség azt a 28 éves R. Györgyöt, aki…
A karácsonyi időszakban a legtöbb hivatal és szolgáltató eltérő rendben működik. Érdemes előretervezni, hogy elkerüljük…
2026. január 15-től Magyarországon is megszűnik az ingyenes prémium adatkapcsolat a Tesláknál: ettől az időponttól…
A horvát parlament elfogadta az új útdíjszedési törvényt, amelynek értelmében 2027. március 1-jétől egységes elektronikus…
Az uniós elképzelés szerint előmozdítanák az elektromos és alternatív hajtású járművek használatát, és a motorozás…