Categories: Hírek

Milliárdos büntetés a német autógyártóknak

Kartellgyanúban az „ötösfogat”

 

Négy éve nyomoz az Európai Unió dán vizsgálóbiztosa az Audi, a BMW, a Daimler, a Porsche, és a Volkswagen ellen, akiket a színfalak mögött csak „ötösfogatnak” hívnak. Nem kisebb a vád, minthogy kartell gyanúja merült fel – olvasható Business Insider cikkében.

Úgy tűnik a német autógyártók túl messzire mentek, hiszen a most lezárult EU vizsgálat eredménye szerint 2006-2014 között, nyolc éven át összebeszéltek a dízelek füstgáztisztítói kapcsán, és megállapodtak, hogy milyen technológiákat fognak bevezetni. Természetesen lehet ezt valami szakmai egyeztetésnek tettetni, de az EU vizsgálóbiztosai sem nyelnek le mindent. Az ilyen jellegű összebeszélés célja pontosan az szokott lenni, hogy senki ne csináljon semmi „őrültséget”, ne fejlesszen ki valami újdonságot, ami jobb, mint a többieké, hozzák csak a szükséges minimumot, amit a törvény előír, és ne legyen az adott területen a gyártók számára igen költséges verseny.

A többéves nyomozás alatt a vizsgálóbiztos és csapata beszélt az érintett vállalatok több alkalmazottjával, lefoglalt és átvizsgált emaileket, de belülről is kapott segítséget. A Business Insider német kiadásának cikke szerint a Daimler volt az első az ötösből, amely kiugrott, és elkezdett együttműködni a hatósággal, terhelő bizonyítékokat szolgáltatva a többiekre, egy enyhe büntetésért cserébe. Úgy néz ki ők meg is ússzák a pénzbírságot.

A Volkswagennek – ideértve az Audit és a Porsche-t is – kicsit komplikáltabb a helyzete, nekik később szólalt meg a lelkiismeretük, végül elismerték a nem megfelelő magatartást és együttműködtek, ezért enyhébb büntetésre számíthatnak. Azonban, mivel ők adták el a legtöbb érintett autót, ezért számszerűen így is ők kaphatják meg a legnagyobb csekket Brüsszeltől.

A legrosszabbul a BMW járhat. A bajorok nemcsak, hogy nem működtek együtt, de mindent tagadtak, még akkor is, amikor a két nagy másik német mamut cég már rég együttműködött. Sőt, még most is luxemburgi perrel fenyegetődznek. Az eredmény egyelőre az, hogy a várakozások szerint több száz millió eurót kell majd fizetniük – a vállalat állítólag 1 milliárdot tartalékol EU-s büntetésekre.

Bár a büntetés kiszabása egy ilyen esetben nem annyira egyszerű, mint amikor az árakat egyeztetik, a lap információi szerint az EU milliárdos szankciót tervez – derül ki a cikkből.

Cash/fotó: Google

OldA

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

23 óra ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

23 óra ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

2 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

2 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

2 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

3 nap ago