Categories: Hírek

A Toyota már a versenypályákon teszteli hidrogénhajtású motorját

Az abszolút zöld, meléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológia vezető fejlesztője bejelentette, hogy hidrogénhajtású versenymotor fejlesztésébe kezdett. A japán autógyártó egyébiránt a zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás techológia kapcsán korábban ingyenesen osztott meg versenytársaival mintegy 5700 szabadalmat, és mára e technológiával hajtott személyautót, kisteherautót, nagyteherautót, buszt, targoncát és vonatot is kínál, és a hajózás területén is megkezdte a fejlesztést.

 

A Mirai hidrogén üzemanyagcellás elektromos személyautót hamarosan Magyarországon is bemutató Toyota úgy véli, a technológia belépése a versenysportba mérföldkőnek számít, hiszen innentől a legkeményebb körülmények között tesztelhetik majd, a tapasztalatok inspirálta fejlesztések pedig a jövőben a sorozatgyártott járművekben is visszaköszönhetnek.

A Toyota bejelentette, hogy a karbonsemleges mobilitás felé vezető út fontos lépéseként hidrogénhajtású versenymotor fejlesztésébe és tesztelésébe fogott. Az első prototípus már menetkész, és a Toyota Corolla Sport versenyváltozatában debütál az ORC ROOKIE Racing csapatában. A különleges, hidrogénmotoros Corolla Sport első versenye a Super Taikyu Sorozat 2021-es kupájában megrendezendő 24 órás NAPAC Fuji Super TEC futam lesz május 21-23. között. A hidrogénüzemű motor teherbírásának és képességeinek valós versenykörülmények közötti tesztelésével a Toyota a hidrogénalapú mobilitás megteremtésének újabb fontos állomásához érkezik.

 

A prototípus ugyan hidrogénhajtású, de nem üzemanyagcellás, azaz nem a hidrogén és az oxigén kémiai reakciójában felszabaduló elektromosság mozgatja, hanem hagyományos, belsőégésű szerkezetű: a hidrogén egy módosított felépítésű benzinmotorban elégve termel mozgási energiát. A hidrogén tiszta égésének eredményeként a kipufogógáznak lényegében nincs széndioxid-tartalma. A hidrogénmotorokban gyorsabb az égés lefutása, mint a hagyományos benzinesekben, így ezeknek az erőforrásoknak különösen éles a gázreakciója. A tiszta égés miatt kifejezetten környezetbarát technológia lényegében mindent megőriz a vezetés hagyományos élményéből és élvezetéből.

Forrás: Toyota CE

OldA

Recent Posts

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

19 óra ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

20 óra ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

20 óra ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

20 óra ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

2 nap ago

A 6×6 Taxi felfüggeszti működését

A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…

3 nap ago